firewallen vägrar tillåta en sak.. hjälp!!

Permalänk
Medlem

firewallen vägrar tillåta en sak.. hjälp!!

Har skrivit en liknande fråga förr.. men nu vet jag mer..! Jag kör med Norton professional firewall, och tycker det funkar bra.

Förutom en sak, jag vill så gärna vara inne å spela spel på en internet sida (www.candystand.com) men av någon anledning tillåter inte firewallen det.

Direkt jag stänger av firewallen så funkar det.. Nu undrar jag, vad ska jag göra för å få det funka?? sidan använder sig av shockwave å något med javascript funktion.

Vad är det jag ska tillåta? har försökt hitta å tillåta shockwave men det hjälper inte.. och jag har tillåtit alla former på den sidan också... men det funkar inte! har även problem med någon till enstaka sida.

Visa signatur

//Johan

Permalänk
Medlem

Kolla på IE-verktyg (i menyn)-internet alternativ-säkerhet-internet-anpassad nivå. Kolla inställningarna för activex och scripts mm. Obs att det är en stor risk att tillåta scripts mm.

Visa signatur

..:: RiJo ::..
Computer: Lenovo X300
Platform: Gentoo

Permalänk
Medlem

Jag har redan testat det där.. men det är inte det som är felet.. felet ligger ju i Nortons firewall

Visa signatur

//Johan

Permalänk
Medlem

Fungerar det om du inaktiverar brandväggen. Du får kontrollera inställningarna för scripts. En rekommendation då jag vet vad som lätt händer, är att du inte aktiverar scriptning på den nivån.

Visa signatur

..:: RiJo ::..
Computer: Lenovo X300
Platform: Gentoo

Permalänk
Medlem

Gissar att det är annonsblockeringen som spökar. Kan göra det fast att du har den avstängd. Pröva att gå in på sidan igen och när det inte går så öppnar du Norton och väljer "Statistik" och "Visa loggböcker".

Välj "Blockering av innehåll" så ser du i URL-fältet vad Norton har stoppat. Kom ihåg adressen t ex: www.candystand.com och orsaken till att Norton har stoppat adressen. (Detta syns i nedre fältet när du markerat URL-en. Längst ner står t ex: (Orsak: "/ads/").

Gå sedan in i Inställningar för brandväggen och välj "Webbinnehåll". (Detta kräver att du är inloggad med administratörsrättigheter.) Välj "Lägg till plats" och skriv in www.candystand.com. Välj därefter "Användarinställningar" bland flikarna till höger och avmarkera "Popupannonser" och se till att det är ställt på "Tillåts". Gå därefter in på "Block. av annonser" och lägg till HTML-sträng. Markera "Tillåt" och skriv in (i det här fallet) "/ads/" utan citationstecken och klicka OK. Lägg till fler HTML-strängar om det behövs.

Mvh
/Shotten

Permalänk
Medlem

Tack för ditt svar shotten.. men jag har redan prövat det där.. funkar inte =/ alltså nånting med pop up eller så är det ju! men det hjälper inte att jag accpterar allt från den sidan..

Visa signatur

//Johan

Permalänk
Medlem

Nu kan jag inte exakt hur nortons fro firewall fungerar, men om det är som jag tror det är (man kan ställa portar, tillåta applikationer etc) så är det ett hett tips att kontrollera vad som aktiveras vid en normal (utan firewall) anslutning och sedan jämföra med vad som blockeras i firewallen.

Vad jag tycker du ska göra är alltså att tanka hem ett litet program som heter "active ports" och se vad som faktiskt händer, vilka portar som används osv och sedan jämföra med brandväggen eller alternativt ställa upp dom som active ports visar att du kör med.

http://www.majorgeeks.com/downloadget.php?id=682&file=9&evp=9...

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Konstigt. Jag gick själv in på sidan och först fungerade det inte, men efter att ha skapat några regler så gick det. Har inte registrerat mig där eller något, och har inte försökt spela heller, men vad är det som inte fungerar? Du går in på www.candystand.com och sen vad? Vilka länkar försöker du gå in på? Man får fortsätta med att kolla loggen eftersom den inte skapar nya blockeringar förrän du tryck på länken.

Mvh
/Shotten