Permalänk
Medlem

Hej, har detta Moderkort: http://www.asrock.com/product/product_k7s8xe+.htm

Vad jag förstår så stöder det bara 1 Gb med den sortens minne som jag tänker beställa av Jim, stämmer det? Isånafall måste jag plocka ut mina 2 st 256 Mb:are. =(

Permalänk
Medlem

de stämmer nog.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Apskaft - mer än en gig behövs väl inte för den burken. Sälj de där 256:orna istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pender
Apskaft - mer än en gig behövs väl inte för den burken. Sälj de där 256:orna istället.

Precis vad jag ska göra.

Permalänk
Medlem

selecta!

Permalänk
Medlem

jag är sugen på att få hem dem och testa

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk

en liten uppdate igen..

Jag 2
Giz 2
Sebastian H 2
Marcus N 1
Martin A 1
Simon C 2
Fredrik C 2
Jimmie A 4
Felix Z 1
Magnus S 1
Pender 1
P-A S 2
Mathias E 1
Victonik 1
Mattias 2
Dennis 2
Benjamin J 1
Mikael B 1

totalt 29st

inte illa alls.. börjar dra ihop sig nu oxå..

den 30 gäller det.. då får alla ett mejl som ní redan vet..

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk
Medlem

Jim_the_one , Om vi säger att du gör beställningen den 1:e nästa månad, ungefär hur lång tid kommer det ta tills alla fått sina minnen hem ?
/ sebbe

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk

Dessa minne kostar drygt 1700 HK.dollar(1700x0.94=SEK)i en vanligt datorbutik i HK.

Tänkte bara påpekar en grej, nu tror jag inte att Jim eller hans kompis i asien blåser oss. Men personen som säljer dessa grejer till hans kompis kan göra det!

Själv har jag handlat där förut, på plats bärbar, mp3 spelare, mobiler och en massa datorprylar. Vet att det finns folk som säljer piratkopierade datorkomponeter. En annan bra exempel, mobiler så brukar de byta org batterier till piratkopierade(såklart ser de som äkta). Man märker inte det förrän man har använt de i en längre tid.

Permalänk
Medlem

Bra poäng, men varifån fick du HK?

/ S.

Permalänk
Avstängd

MSI K8N Neo Platinum nForce3 250Gb 3DDR-DIMM 5PCI SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket754 ATX

Passar dessa 1024mb stickorna till detta moderkortet? (AMD 64) En kompis undrar, själv har jag ingen aning, bara att amd mobona är känsliga för en del minnen..

Och han undrar om det blir stor prestanda förlust mellan typ 2x512mb corsair value som körs i dual channel jämfört med en 1024mb sticka.

Tpf.

Mvh.

@Goodfellas: Varför har du handlat mobiler där nere? Ganska onödigt då man inte kan använda dom här. Iaf 99% iaf.
Bärbar också? låter jubbigt att skriva med deras layout

Permalänk
Medlem

definition, socket754 har inte dualchannel ?

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

skulle också vilja veta det funkar med det mobot och med en clawhammer kärna som är väldigt känsliga för minnen..??

Visa signatur

Propan är en flytande "gas" med en kokpunkt på -41c.

Permalänk
Avstängd

Inte en aning om amd 64 stödjer dual channel igentligen Det vore bra att veta också.

Men det viktigaste är om det passar, samt om det blir prestandaförlust.

Permalänk

PENDER:

Ringde bara upp en vanlig databutik och frågade dagspriset på en sådan minne.
Samtalet kostade typ 1 kr och tog 2 min.
9 av 10 datorbutik har ingen hemsida. Priser varierar stort.
En annan prisexempel:
En inno 3d 6800 ultra kostar drygt 4000 SEK (vet inte om det e billigaste), men det e rek.pris.

Definition:

Alla mobiler som jag har köpt där funkar. Det e tom billigare att köpa en mob med eng. meny. Behöver bara köpa en strömadapter(10 kr), flesta fall får man det gratis.

Sen med bärbar märker jag ingen skillnad, förutom det inte finns ngt åäö och vissa symboler ligger på fel plats själv så tittar jag inte på tangentbordet när jag skriver.

Det bästa är inte priset utan utbudet på varorna. Oxå kan man prutar!!!

Permalänk
Medlem

http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator/modelsinfo.asp?S...

Enligt den sidan passar de ju - MSI K8N Neo Platinum (MS-7030)

Och dual channel - då ska du skaffa 939-sytem.

EDIT:

Goodfellas - har ngn sagt att de här minnena köps från HK menade jag. De kanske köps i ngt annat land?

Inno 3d 6800 ultra kostar drygt 4000 SEK - billigt! Undrar vad de kostar i inköpspris direkt från tillverkaren. Himla mkt påslag som vanligt här i swe.

/ S.

Permalänk
Medlem

Jim, kan din kompi på något sätt testa minnena? Skulle ju vara otroligt bra om han kunde göra det

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goodfellas
PENDER:

Ringde bara upp en vanlig databutik och frågade dagspriset på en sådan minne.
Samtalet kostade typ 1 kr och tog 2 min.
9 av 10 datorbutik har ingen hemsida. Priser varierar stort.
En annan prisexempel:
En inno 3d 6800 ultra kostar drygt 4000 SEK (vet inte om det e billigaste), men det e rek.pris.

Definition:

Alla mobiler som jag har köpt där funkar. Det e tom billigare att köpa en mob med eng. meny. Behöver bara köpa en strömadapter(10 kr), flesta fall får man det gratis.

Sen med bärbar märker jag ingen skillnad, förutom det inte finns ngt åäö och vissa symboler ligger på fel plats själv så tittar jag inte på tangentbordet när jag skriver.

Det bästa är inte priset utan utbudet på varorna. Oxå kan man prutar!!!

Ok, är det japanska lurar som inte funkar då?.
För annars hade ju alla ränt runder med feta mobiler med 2-3 megapixlar och 256k färgskärm osv.

Vet ju att det inte funkar att köra här i sverige pga andra komponenter i lurarna.

Permalänk

Definition:

Det e säkert att de japanska lurarna inte funkar som det ska, iom deras mobilnät är flera tusen ljusår före oss. o vi inte kan utnyttja alla tjänster.

Men de flesta mobiler fr japan ska funkar även här i sverige. Tänk bara de Japanska affärsmän som kommer hit, de behöver väl inte köpa/låna en ny mob.

Kan hända att vissa koreanska(udda märke) modeller är låsta eller spärrat, så man inte få ngn kontakt med den abbonemang man har här i sverige. Så länge mob stöder trippelband, dualband så brukar det funkar.

Feta mobiler fr japan = dyrt, så jag tror inte man tjänar så mkt att importera in det.

Rätta gärna mig, jag kan ha fel. Jag e ingen tech freaks eller affärsman. Bara en vanlig konsumnet som handlar i Asien då och då. Vet att allt kan vara piratkopierade från barnvälling till datorkomponeter.

Vill bara folk ska tänka ytterligare en gång och inte skyller på Jim och hans kompis om det blir ngt strul. Tycker det är positivt att
folk kan går ihop och handla tillsammans och drar ner på priset.
Skulle oxå har betsällt 2 stickor om jag inte har precis köpt in nya minner. Suck!

Pender:

Tog bara ett exempel. HK och taiwan e inte så stor skillnad.
De flesta grejerna e ändå "Made in China".

De flesta grejerna skiljer inte så mkt, bara det som e dyrare klass.
Själv föredrar köpa det mesta här i Sverige. Ibland tjänar man flygbiljetten och få resan(flygstol) gratis om man ska köpa dyra grejer.

Permalänk

Nåja, hoppas det blir den trettionde snart.

Visa signatur

Dator//
Intel :( 2,8+ 0.13nm, Asus X800 XT PE, 2x 1 gig kingston cl 2.5 ram,
Blev tyvärr inget SLI än, i brist på pengar

Permalänk
Medlem

Är det fortfarande den trettionde som gäller? ^^

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem

jo. tror det.
Hoppas det blir av snarti af så man har dem hyffsat innan DH iaf.
Vore väldigt bra

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk

Hej hallå..

För alla som undrar så har jag igår börjat på gizmodd.

Detta påverkar inte denna sambeställning av minnen.

Vi är uppe i 34minnen nu.

Fortfarande den 30sep som gäller som slutdatum.

Mvh Jim Carlsson

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk
Medlem

34 st!!! Trodde du det skulle bli så pass många från början?

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem

Det ska bli kul att se vad tullen har att säga om varor värda över 40 000 komma in i paket över gränsen från icke EU-land

Visa signatur

Sekvencia: "Va e papst? "
XFX 7900XTX

Permalänk
Medlem

Det är inte över 40000.

34 x 1175 = 39950

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem

Mm kommer det verkligen funka med tullen nu?? Hur mkt påslag kan det bli per minne i värsta fall?

Permalänk

Jag gjorde en betalning i måndags på 2st minnen för att kolla hur lång tid det tar för kompisen att få pengarna och hur lång tid det tar att skicka till svergie.

Angående tullen: Minnerna kommer att skickas 4st i varje paket.. så det ska inte bli några direkta problem där. däremot kommer mitt postserviceställe bli lite halvgalna på mig

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk
Medlem

Jim_the_one. Du kan ju ringa från Asien sen, 40 lakan lever man gott på därnere.

Permalänk
Hedersmedlem

hoppas alla får sina stickor...hela

själv är jag feg & beställer från komplett för 1850kr inkl frakt

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.