Permalänk
Medlem

Va? Jag har aldrig hört ngt om att 939system måste ha reggade minnen?

Permalänk

Eh de va nån snubbe som sa de, men gick till AMD forumen o de sa att de inte va så me FX-55.
Så nu e jag klar för minnena, när kan de där post snubbarna ge dig de du behöver?

Visa signatur

Dator//
Intel :( 2,8+ 0.13nm, Asus X800 XT PE, 2x 1 gig kingston cl 2.5 ram,
Blev tyvärr inget SLI än, i brist på pengar

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Hur testade du? Jag kom fram till ca 3% skillnad som mest med mitt förra system (samma som i sign fast en 1700+ @ 11x200) mellan 2-2-2-5 och 2,5-3-3-8.

Jag testade bl.a. timedemos i Q3A i låg upplösning för att få bort grafikkortet som en faktor så mycket som möjligt.

Ifall man har ett P4-system ska minnestimings vara mindre viktigt tydligen, jämfört med ifall man sitter på ett AMD XP-system.

Vet inte om jag håller med om det? Satt själv på en p4:a med ett värdelöst TwinMos minne å det gick ju inte att ändra timings alls fick ju sitta med 2,5-3-3-7 tror jag det var.

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BuzzDroid
Så nu e jag klar för minnena, när kan de där post snubbarna ge dig de du behöver?

Jag mailade Jim igår och fick detta som svar:

"Hej..

Inget brev från postgirot har kommit idag.. så det är bara att hoppas på
att det kommer imorgon så jag slipper ringa å klaga på dom..

Mvh Jim"

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk

Inget brev idag heller.. *trött* ringde å klaga *fick sitte en bra stund i kö* å tanten bara det är på väg med posten det kan ha fastnat nånstas.. bla bla bla.. osv.. *suck*

men det kommer iaf snart.. hoppas jag.. börjar bli lite jobbigt det här..

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjRaven
Vet inte om jag håller med om det? Satt själv på en p4:a med ett värdelöst TwinMos minne å det gick ju inte att ändra timings alls fick ju sitta med 2,5-3-3-7 tror jag det var.

Vad har det att göra med påståendet att låga minnestimings är mer viktigt i ett AMD XP-system jämfört med ett Intel P4-system?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Antar att det redan är försent att hänga på? Eller kommer det vara fler beställningar i framtiden? ;>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jim_the_one
Inget brev idag heller.. *trött* ringde å klaga *fick sitte en bra stund i kö* å tanten bara det är på väg med posten det kan ha fastnat nånstas.. bla bla bla.. osv.. *suck*

men det kommer iaf snart.. hoppas jag.. börjar bli lite jobbigt det här..

ja, man vill ju hem minnet nån gång

Men har du fått de där två du beställde i förväg så man vet ungefär hur lång tid det tar?

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eilert
ja, man vill ju hem minnet nån gång

Men har du fått de där två du beställde i förväg så man vet ungefär hur lång tid det tar?

Just detta undrar jag med

Permalänk

Dom är på väg han har postat dom..

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jim_the_one
Dom är på väg han har postat dom..

Sry för mycket Offtopic, men hur ska jag kunna kontakta dig om vart jag ska betala för peltiern ;D ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColtrasteN
Sry för mycket Offtopic, men hur ska jag kunna kontakta dig om vart jag ska betala för peltiern ;D ?

you got mail

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk
Avstängd

Ingen update om hur det går med minnena igentligen?
Sitter nämligen på alla mina polares pengar så dom börjar fråga om det blir några minne eller inte.

Permalänk

samma här

Jim_the_one .. skicka ut ett mail om info vore bra

Permalänk
Medlem

Så fort postgirolappen har kommit på posten så blir det en infoupdate, vad jag har förstått.

Permalänk

en uppdate kommer när jag har fått det där pappret från postgirokontot

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk
Medlem

E minnena redan beställda? om de är det kommer det göras en ny räd snart där man kan beställa nya minnen ?

Visa signatur

Sallad är inte mat, det är matens mat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moG1
E minnena redan beställda? om de är det kommer det göras en ny räd snart där man kan beställa nya minnen ?

Vad jag vet är dom inte beställda, utan jim väntar på ett postgiro konto eller liknande så alla kan sätta in sina pengar där. o sedan beställer dom väl när dom har pengarna antar jag...

vilket blir runt 40.000kr....o säkert mer nu eftersom fler säkert är intresserade.

Det som oroar mig personligen o som gör att jag inte riktigt vågar hänga på trenden är väl att 40k är ganska mycket pengar... o skulle den där asiaten vilja bli lite rik på eran bekostnad, skulle ju det inte vara direkt svårt....o vad har ni då att säga till om =P inte mycket....

Hade det inte funnits sådana frågetecken hade jag nog med hakat på.....2GB ram vore inte fel även att det är lite overkill heheheh

Permalänk
Medlem

Är en sådan här sticka kompatibel med mitt mobo etc ?
vad behöver jag skriva för att ni ska kunna svara på det ?

Visa signatur

Sallad är inte mat, det är matens mat.

Permalänk
Medlem

skriv vad du har för mobo och cpu

Permalänk
Medlem

Man blir ju grymt sugen på att köpa 1 sticka till mitt Abit KV8 MAX3 bord, enligt Kingston så ska det ju funka med mobot. Då borde det ju även funka tillsammans med min A64 3000+?

Visa signatur

Alla som tror på psykokenesi. Lyft min högerarm!

Permalänk
Medlem

Man kan klandra posten för mycket, men går det så segt att fixa ett postgironr är det väl ändå nåt som är galet.
Det är nästan så att jag hellre skaffar 2*512 Corsair XMS3200XL istället....bara att det blir mer än dubbelt så dyrt.

Men jag väntar gärna ett tag till på det här.

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk

Hej nu har mina 2 förbeställda minenn kommit och jag har testat dom, funkar bra som bara den...
Det som är positivt med detta är att det visade sig att det är Low density-minnen och att det är CL 2.5...minnena är inte märkta med Kingston men ska komma därifrån ändå...anledningen är att dom säljs som OEM för att dom har överproduktion på dom...men det är fortfarande livstids garanti på dom ändå...priset skulle vara 450 kr mera för dom bara för att det är CL2.5 och Low density, men jag fick det gamla priset ändå...jag ska få ett nytt mail med mera info om dom , om det visar sig att vi kör vidare och beställer....anledningen till att mitt postgiro har tagit så lång tid visar sig vara att jag vill ha ett VISA-kort som är kopplat till kontot, men jag fick kontot idag så nu funkar det med....sedan när det gäller frakten av minnena så kommer jag att ta det som flygfrakt och inte som nu vanlig frakt, för det tar för lång tid samt att betalningen kommer att göras med VISA-kortet så att det går lite fortare...Jag är helt på det klara att några kommer att hoppa av , men dom som fortfarande vill ha minnen kommer att få det.
Så jag kommer att lägga in mera info om minnena när jag fått det.
Dom som vill fortfarande ha minnen till ett bra pris ha pengar redo för snart så blir det av...och ta och skicka mig ett mail så jag vet hur många vi blir.

Alla som fortfarande vill vara med måste bekräfta detta.!

jim.karlsson@telia.com

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk
Medlem

varför ser man såna här fina erbj. när det är en vecka kvar till lön för

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: Asus AS1104T - 1x12TB, 1x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Skulle man inte kunna få se en skärmdump från cpuz eller något? Jag tycker att CL2.5 nästan låter lite för bra på en 1 gig sticka, jag kanske är lite paranoid men jag har tänkt köra mina minne på amd64 och det ska ju tydligen vara lite kinkit med minnen till dom.

/p-a

Permalänk
Medlem

Jag är fortfarande på. Mailar igen senare.

En CPU-Z bild vore kul att se!

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem

Jag är sugen

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org - Årets idiot 2004

Botten upp, resten i håret!

Bahnhof 100/100/Mb/s villafiber

Permalänk
Medlem

1. Finns det fortfarande chans att vara med i detta gruppköp?

2. Passar detta minne med ett ASUS A7N8X-E Deluxe moderkort?

3. Personligen känner jag mig inte så orolig för att bli lurad. Jag har importerat HIFI från Kina, och det har inte varit några problem. Det har varit flera gruppköp, och då har det handlat om prylar som väger ton, och stora summor på flera hundra tusen kronor. Hittills har ingen blivit lurad.

Permalänk
Medlem

Hur många är vi nu förresten?

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem

många nämen en 40 stickor äre väl nu iaf ?

Visa signatur

Stationär: i7 2600k @ 4.7GHz | Har inget GFX :( | 24GB RAM @ 2133MHz CL10 | Corsair 650TW | Samsung Evo 840 256GB
Bärbar: HP Spectre x360 i5-5200U | 8GB RAM | Samsung Evo 850 256GB