Gratis proxy med helt öppna portar?

Permalänk
Medlem

Gratis proxy med helt öppna portar?

Min skola använder sig som så många andra skolor sig utav en proxyserver som spärrar ett XXXX antal portar. Men jag skulle gärna vilja kunna använda mig utav IRC och ett remoteprogram så jag kan ta kontakt med min dator därhemma.

Så jag behöver en proxy med helt öppna portar. Jag skulle kunna sätta upp en egen proxy här hemma men har brist på bandbredd och ekonomin tillåter inte ens att jag köper en 166mhz-server och förvandlar den till proxy.

Så jag blir tvungen att leta upp en gratis proxy på internet. Har använt mig utav programmet MutliProxy för att köra proxyanslutningar på hela datorn, och inte bara webben. Har dessutom testat att köra några anonyma proxys jag hittat på nätet men får inte IRC eller Radmin att fungera med detta.

Så jag undrar om någon av er vet eller kan tipsa om ett ställe där man hittar gratis proxyservers (inte anonyma alltså), helst svenskar men vilken som räcker egentligen. Bara den stöder många portar så.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Testa köra ditt remoteprogram via port 80

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Har testat, funkar ej.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Kör en portscan mot login.icq.com som svarar på i princip alla portar

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk

är i stort behov av detta ochså. har ingen vidare bandbredd hemma annars skulle jag lägga upp en själv.

Visa signatur

AMD Barton 2500+ | Abit NF 7-S v2.0 | 512 DDR TwinMOS 2x256 PC3200| Shappire radeion 9200 128| Western Digital 120GB 7200