Begränsad anslutning, hur tar jag bort det?

Permalänk
Medlem

Begränsad anslutning, hur tar jag bort det?

Jag har ett ploblem men anslutningen till intenet och nätverket, i den på den lilla ikonen som är i aktivitets fältet är det en varnings triangel men ett frågetecken på, och det står begränsad eller ingan anslutning. Hur får jag bort detta så jag kan komma ut intenet?

Det hände bara plötsligt efter en reboot tror jag. Blir tokig utan intenet!

Visa signatur

| AMD Athlon 64 3500+| 1024 DDR RAM | Audigy 2 ZS | Radeon 9800 Pro | MSI K8N NEO2 Platinum-54G |

Permalänk
Medlem

antagligen är din internet anslutning nere därför detta kommer upp.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

det tror jag inte för att alla andra datorer i nätverket har intenet.

Visa signatur

| AMD Athlon 64 3500+| 1024 DDR RAM | Audigy 2 ZS | Radeon 9800 Pro | MSI K8N NEO2 Platinum-54G |

Permalänk
Medlem

Klicka på nätverksanslutning och reparera. Då bör det när den har uppdaterat adressen funka. Har gjort så många gånger när jag har stött på "varningstriangeln"

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

suck... gick inte! :(:(:( det står typ "kunde inte förnya ip adressen"

Visa signatur

| AMD Athlon 64 3500+| 1024 DDR RAM | Audigy 2 ZS | Radeon 9800 Pro | MSI K8N NEO2 Platinum-54G |

Permalänk
Medlem

Två vänner har delvis samma problem. Båda har PPPoE-anslutet bredband, Telenordia respektive Tiscali.

I deras fall är det dock mest kosmetiskt. Internet tycks funka bra, men det är en distraherande utropsteckensikon i systemets tray.

Där visas dels en vanlig nätverksikon för själva PPPoE-anslutningen, och dels en nätverksikon med utropstecken och "Status: Begränsad eller ingen anslutning" för Anslutning till lokalt nätverk.

Om jag högerklickar den senare anslutningen och väljer Reparera får jag efter ett tag en ruta

Citat:

Reparera Anslutning till lokalt nätverk

Reparationen kunde inte slutföras eftersom följande åtgärd inte kunde utföras:
IP-adressen förnyas

...
(Stäng )