Permalänk
Medlem

Vodafones tur! Exlusiva mobiler!

Sådär ja! Nu börjar Vodafone också få lite exlusiva 3G mobiler. Undrar när om Telia och Comviq kommer att få det... Dreggla på..

http://www.threegmobile.net/main/index.php?lang=ENG&option=ne...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

gammal nyhet. sök i forumet nästa gång.

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk
Medlem

Ops.. Sry..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Men vad är det som är så exklusivt med dessa?

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PC_Power
Men vad är det som är så exklusivt med dessa?

SonyEricsson V800 kommer bara att säljas av Vodafone. De andra vet jag ej, men något liknande kanske förekommer även där.

Permalänk
Medlem

V800 kommer förmodligen lanseras som någon form av Z900 eller något liknande senare under året. Vodafone har exklusivitetsavtal i tre månader efter releasen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
V800 kommer förmodligen lanseras som någon form av Z900 eller något liknande senare under året. Vodafone har exklusivitetsavtal i tre månader efter releasen.

Var har du fått detta ifrån?

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem

Det är så SE har arbetat med Vodafone sen tidigare. Z600 släpptes till Vodafone först, K500 släpptes till Vodafone först. Deras exklusivitetsavtal brukar löpa på ungefär tre månader.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Okej, det låter jäkligt bra, så långt tänkte jag faktiskt inte
Men enligt källor står det dock at dem ska ha ensamrätt på den hela tiden, K500 och Z600 sas ha en begränsad fördel hos Vodafone, kan det kanske vara så ändå att dem kommer sälja den helt själva för alltid?
Möjligtvis är Sony Ericsson inte helt positiva att låsa en produkt till bara en operatör då de inte kommer få den fulla vinsten som dem kunde fått...

Det återstår att se

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem

250kr i 24 månader för v800 är på tok för dyrt. Jag kan dock förstå att 2mpix mobilen säljs för samma pris. det är ju patetiskt att man då endast får 30 min kväll och helg till vodafone och fasta nätet. lol. jag kommer absolut stanna med tre nu.

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PC_Power
Okej, det låter jäkligt bra, så långt tänkte jag faktiskt inte
Men enligt källor står det dock at dem ska ha ensamrätt på den hela tiden,

Precis, Vodafone har ensamrätt på Sonyericsson V800 och även ensamrätt på F500i. Juristerna på SE har nog klurat ganska länge på det där. Om SonyEricsson byter namn på telefonen efter ett tag så kommer de nog undan utan problem.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

@erict200

njae, patetiskt är det inte. Möjligtvis hyggligt realistiskt, med tanke på att andra clam-shell modeller i high-end segmentet kostat lika mycket vid introduktionen.

Permalänk
Medlem

Dåligt av SE att sälja ut sig till något så patetiskt som vodafone

Permalänk
Medlem

Jo dåligt ur våran synpunkt, men smart ur affärsmässig synpunkt. Är ju en fråga om att tjäna pengar, börjar ju bli mera som i Japan här i Europa, nu är det operatörerna som skräddarsyr mobilerna, inte tillverkarna. Det är troligen framtiden här vare sig man vill eller inte, och SE vill troligen nu redan tjäna pengar och skaffa sig en god kontakt med Vodafone.

Permalänk

Så förmånligt är det väll inte?, fattar för det första inte alls ideen med att vodaphone lägger in sina egna menyer, skulle aldrig ens tänka tanken på att köpa en sådan mobil. Blir väll så att man bara får köpa symbianmobiler i framtiden. Nokia har ju bara symbian i sina mobiler, i princip. Kanske e därför vodaphone aldrig fått grepp om dessa?

Att dom lägger in egna menyer är väll antagligen för att man ska luras och koppla upp gprs så ofta som möjligt.

Permalänk
Medlem

Tänk dig en support som kan hjälpa dig med alla telefoner, vore det inte ideéllt? Jo det vore himmelriket för ett företag som Vodafone, och gissa hur glada Sony Ericsson blir...
Deras menysystem möjliggör just detta.
Och att du inte för någonting i världen skulle köpt en sån finns det ett alternativ, givetvis till ett högre pris, men du har fortfarande möjligheten. Men tänk på vanligt folk som inte bryr sig så mycket, eller som inte vet så mycket om det, det finns fler sånna än sånna som dig och mig, för dem är det super, folk som vill ha en billig telefon att ringa och skicka SMS med.

Själv tycker jag att det är väldigt tragiskt att Sony Ericsson säljer ut sig till Vodafone som dem gör, men som discusnl säger så är det bara att vänja sig, detta får vi se mer av i framtiden.

erict200: Vem ska betala telefonen då? Givetvis blir det ett högre pris per månad för en sådan ny telefon. Sony Ericssons telefoner är för det andra väldigt eftertraktade.
Ta en titt på Z1010, den kostar runt 6500 utan abonnemang. V800 kommer inte begåvas med en lägre prislapp.
Och så räknar vi lite på det... 250 x 24 = 6000... du får alltså i det priset ett abonnemang där du får ringa ett antal minuter gratis per månad eller hur deras abonnemang nu funkar, och dessutom får du den senaste och bästa 3G-telefonen som finns på marknaden... vad mer begär du? Har du inte råd, så får du nöja dig med det nästbästa.

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toke
Dåligt av SE att sälja ut sig till något så patetiskt som vodafone

Vad är det som är så patetiskt med Vodafone?

Edit : Vad är syftet med Comviqs abonnemang Dag när det finns ett annat nästan likadant fast med 1 kr billigare i minuten att ringa till andra operatörer? Och halva priset på sms med.. (visst 7 öre mer i öppningsavgift och på samtal till den egna operatören)..

Permalänk
Medlem
Citat:

erict200: Vem ska betala telefonen då? Givetvis blir det ett högre pris per månad för en sådan ny telefon. Sony Ericssons telefoner är för det andra väldigt eftertraktade.
Ta en titt på Z1010, den kostar runt 6500 utan abonnemang. V800 kommer inte begåvas med en lägre prislapp.
Och så räknar vi lite på det... 250 x 24 = 6000... du får alltså i det priset ett abonnemang där du får ringa ett antal minuter gratis per månad eller hur deras abonnemang nu funkar, och dessutom får du den senaste och bästa 3G-telefonen som finns på marknaden... vad mer begär du? Har du inte råd, så får du nöja dig med det nästbästa. [/B]

Det jag syftar på är de ynka 30 min offpeak man får. Jag tycker dock att SE telefonen borde kosta någon tusenlapp mindre än sharp 902 då det skiljer sig en hel del prestandamässigt mellan dem. du kan dock ligga något i det du säger att folk gärna vill ha en SE telefon, och får betala därefter.

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erict200
250kr i 24 månader för v800 är på tok för dyrt. Jag kan dock förstå att 2mpix mobilen säljs för samma pris. det är ju patetiskt att man då endast får 30 min kväll och helg till vodafone och fasta nätet. lol. jag kommer absolut stanna med tre nu.

Tja!
Var har du hittat dessa prisuppgifter?
Eller är priset bara en chansning? Posta gärna en länk eller källa!
Pris på övriga Voda3 lurar?
Någon som vet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erict200
Det jag syftar på är de ynka 30 min offpeak man får. Jag tycker dock att SE telefonen borde kosta någon tusenlapp mindre än sharp 902 då det skiljer sig en hel del prestandamässigt mellan dem. du kan dock ligga något i det du säger att folk gärna vill ha en SE telefon, och får betala därefter.

Men förstår du inte att det är ett abonnemang du får?! 250 kronor är ju inte abonnemangskostnaden, det är väl mellan 50 och 100 kronor som är abonnemangskostnaden och resten en avbetalning på telefonen... låt oss säga såhär, du betalar 6000 kronor för en telefon som kostar 6500 och på köpet får du 720 minuter att ringa på i två år. Låter det bättre? Det är precis så det är. Inser du hur mycket du får för pengarna egentligen?

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem

Var hittar Ni prisuppgiften?

Permalänk
Medlem

allstå, jag är inte efterbliven, och därmed behöver du inte förklara som om jag gick på dagis...
vodafone köper knappast in mobilen för 6000kr och därför tycker jag att det är snålt att endast låta kunden få 720 min offpeak som är värda i princip nada under 2 år när kunden betalar såpass mycket. Då man förbinder sig under en sån lång tid tycker jag att det inte är oskäligt att begära aningen mer än 0.5(kr) (snittpris på 1 mins samtal till egna nätet hos svenska operatörer) * 720 = 360 kr.

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk
Medlem

den telefon man är sugen på är ju V800 isf.. men nackdelen är ju att den är låst till v-fone.. (jag tycker inte om v-fone. jag gör bara inte det)

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Nikon D80 | MB-D80 | Nikkor AF-S 18-70mm f/3.5-4.5 | SB-600
Citera mig vid svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erict200
allstå, jag är inte efterbliven, och därmed behöver du inte förklara som om jag gick på dagis...
vodafone köper knappast in mobilen för 6000kr och därför tycker jag att det är snålt att endast låta kunden få 720 min offpeak som är värda i princip nada under 2 år när kunden betalar såpass mycket. Då man förbinder sig under en sån lång tid tycker jag att det inte är oskäligt att begära aningen mer än 0.5(kr) (snittpris på 1 mins samtal till egna nätet hos svenska operatörer) * 720 = 360 kr.

Givetvis köper dem inte in den för 6000, men dem måste tjäna lite på telefonen också.
Vad hade varit bättre? 200 kronor i månaden? Dem kan inte göra mer åt sina abonnemang... Det är dem som finns och därför får man välja mellan dem... Telefonen säljs för det priset och det får man finna sig i. Tycker du att det är dyrt får du som sagt välja en annan telefon.

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAC
den telefon man är sugen på är ju V800 isf.. men nackdelen är ju att den är låst till v-fone.. (jag tycker inte om v-fone. jag gör bara inte det)

Nä, tror nog att de tappar ett par sympatisörer ju mer de lägger sig i telefonerna.

Förut hade jag ingen som helst anledning att hata de mer än jag gör med Comviq eller Telia, vilket jag inte gör heller, men deras Gestapo-planer för marknaden är överdriven.

De sätter på ett par reklammärken på telefonerna, okej de är inte blaffiga, men jag vill inte heller gå runt som någon stor reklampelare åt en operatör, då det räcker med att jag gör reklam för telefonen jag går runt med. Så deras små märken är redan över gränsen när de förfular telefoner fyisiskt, men de ska självklart ha deras kladdiga menyer och genvägar överallt också, dessutom börja leka med mjukvaran och spärra funktioner... nä, de har definitivt gått över gränsen och jag väljer helt enkelt sonika att köpa en S700 hos någon annan. End of discussion.

erict200: snälla rara, som PC_Power säger, varför inte bara välja någon annan operatör eller hålla dig kvar hos tre? Det är ju inte så att de kommer justera sig eller något sådant, det är bara att gilla läget eller bara strunta i det.

Permalänk

jag tror iof det kommer komma en exakt lika dan telefon efter ett tag precis som med k500 f500 eller va dom heter. SE borde förlora på att utveckla och sedan bara sälja sin telefon till en operatör. När dom gör som dom gör nu slipper dom dessutom marknadsföra telefonen så mycket. Kommer iaf aldrig köpa en mobil med fula vodaphone loggar eller 3-loggar, vare sig det är billigare eller inte finns alt.

Permalänk
Medlem

jag förstår inte varför man inte verkar kunna få ha synpunkter på vodafones pris. Jag förstår väll självklart att de får ta ut vilka priser som helst och göra vafan det vill med sina telefoner. Jag resonerar ju bara ur en konsuments perspektiv.

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk
Medlem

Var har Ni hittat prisuppgiften?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erict200
jag förstår inte varför man inte verkar kunna få ha synpunkter på vodafones pris. Jag förstår väll självklart att de får ta ut vilka priser som helst och göra vafan det vill med sina telefoner. Jag resonerar ju bara ur en konsuments perspektiv.

Klart man får ha, någon som sagt att du ska vara tyst och inte yttra dig mer i frågan? Nej, det du fick var sanningen, att det inte är så mycket att göra åt saken. Priserna är inte relativt höga om man jämför med annat.

mege: kan tyvärr inte hjälpa dig, jag tittade på priserna tidigare i tråden.

Permalänk
Medlem

Priserna är de som de gick ut med i helsidesannonser i veckan, bland annat i DN.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.