Övertyga mig om att köpa en Ibook 12"

Permalänk
Avstängd

vad finns det mera för hack till ibooken?

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zingoalla
Jag kör min ibook 800 på 2 skärmar samtidigt, 1024/768 på ibbokens och min 19 tummare på 1280/1024 i 100 hz) med hjälp av sceen spanning hack. Arbetar i osx på ibooken samtidigt som jag kollar på film på 19tummaren. Den låser upp alla grafikinställningar som finns i ibooken men som apple låst till 1024 på 1 skärm för att kunna sälja mer av powerbooken. Med hacket så får du samma grafikfunktioner som powerbooken. Grymt grymt

så det är bara att köra på, ladda hem och kör, Endast farlig på riktigt gamla ibooks
http://www.rutemoeller.com/mp/ibook/ibook_e.html

Skulle det fungera på en ibook G3, den vita modellen då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zightx
Skulle det fungera på en ibook G3, den vita modellen då?

Ska funka på alla vita iBooks.

TVout med VLC är mycket trevligare efter screenspanning hacket

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zightx
Skulle det fungera på en ibook G3, den vita modellen då?

kolla: http://www.rutemoeller.com/mp/ibook/supportlist_e.html (tror att det fanns några tidiga som inte funkade)
edit: "The unsupported Rage 128 Mobility chip is identified as RageM3. " står det.. dvs kolla så du har rätt modell innan du försöker

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Funderar på att sälja min staionära och köpa en ibook/powerbook

Har mest varit inne på ibook innan men är lite sugen på en powerbook oxå då den har audio-in så jag funderar på att skaffa en el-gitarr kan ju detta vara trevligt...

Men powerbooken är ju mkt dyrare som sagt...

Om någon säljer en eller vet någon som säljer en ibook/powerbook runt 6000 eller mindre så finns PM

Vorre ännu trevligare om någon vorre intresserad av byte... PM finns fortfarande PM för att få specs på systemet..

Hur kraftig ibook behöver man för att dra igång något spel?
För att köra WC3
Hur många mhz lär CPUn gå på? Hur mkt ram behöver man? Och hur mkt grafikminne?

På powerbooken är det väl samma bara att man kanske behöver lite mindre mhz då systembussen är högre..

Permalänk
Avstängd

*vill beställa*

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk

Får nog höja en varningens finger för Ibook 12". Var också till en början grymt sugen. Var och kollade på en
som demades och efter det kom jag fram till tre saker:

*Maskinen är grymt läcker och portabel
*Tangentbordet känns sladdrigt (speciellt om man inte är van vid mactangentbord)
*Skärmen var ljussvag och med dålig betraktelsevinkel.

Eftersom skärm och tangentbord på en bärbar är a och o så blev det ingen. Dock verkade åtminstone inte skärmproblemet gälla på 15" och uppåt då de såg rätt krispiga ut. Antagligen använder de sig av en dyrare kvalité var min slutsats!

Permalänk
Avstängd

Har beställt mig en nu iallafall. Hoppas den kommer nästa vecka någon gång. Det blev en:

ibook 12"
80gb hårdisk
256 mb ram (ska uppgradera till med en 1024 sticka)
inbyggd bluetooth

12 000 kr

wohoo

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS