Permalänk

Sygate Firewall

Tjena!

Jag tänkte bara höra om det är någon som vet varför Sygate Personal Firewall som jag nyligen har installerat tar upp ca 99-100% CPU. Jag har letat i andra forum men jag hittar inte några direkta svar...

Sedan några mindre viktiga frågor... Är det någon som vet varför programmet startar sessionen med namnet drwtsn32? Jag vet vad drwtsn32 är men varför använder Sygate det namnet?

Sygate Personal Firewall 5.6 Build 2808 (Inte Pro)

En sak till... Varför vill windows spara mina filer som .bmp när jag väljer "spara bild som" på någon bild på nätet som är t ex .jpg?

//Acke

Permalänk
Medlem

Sista frågan vet jag svaret på:

Rensa tempory internet files (under c:\documents...)

Permalänk
Avstängd

Skulle tro att SPF crashar vid uppstart och doktorn går i gång... =/

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem

SPF var länge den brandväggen jag använde och gillade den skarpt. Dock så upptäkte jag att den är inte spec kompatibel med olika antivirus program etc. Krashade bla när jag instalerade f-secure och det är därför jag inte använder SPF längre. Kanske kan vara något likande fomr dig?

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Avstängd

Jag kan rekommendera dig till att fixa Outpost firewall... Suveränt..

http://www.agnitum.com/

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk

Tack för hjälpen!

Nu ska jag byta brandvägg, funderar att köra Mandrake SNF på en gammal skrotburk eller nånting. Och bilderna sparas som dom ska nu!

Permalänk

Jag har kört norton, sygate, outpost, kaspersky och zonealarm.

Zonealarm 4.5 är bäst

Visa signatur

“BMW straight six, the sequel: a great concept, masterfully improved. Those people who still want a V6, please stand up”

Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge) | MSI Z77A-GD55 ATX | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GTX 1070 | samt en massa SSD hårddiskar | Benq 144 hz skärm | iMac 27" 3.5 GHz Intel I7