Permalänk
Hedersmedlem

Everquest II

Hej alla!
Har läst lite om EQ II och finner det intressant. Dock undrar jag om det i stil med Dark age of Camelot är ett rent fightingspel, eller om det innehåller lite mer djupa drag såsom t.ex. att man kan rollspela mer, äga hus, kanska skapa mindre byar ihop med andra spelare osv. Alltså lite mer som Ultima Online var.
Hoppas ni kan hjälpa mig! (Har kikat lite på EQ forumet, men ville höra vad ni som kanske kan mer om spelet har att säga).

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

- Man kan äga lägenheter och senare också hus.

- Man kan inte bygga byar med andra för tillfället.

- Mer rollspels potential än dom flesta MMORPG spel som finns på marknaden (min personliga åsikt)

- Jag har spelat beta nu i några månader och jag är väldigt nöjd. Jag har spelat dom flesta MMO spelen som finns nu och EQ2 är det enda som jag kan säga har mer potential än alla dom nuvarande.

Permalänk
Avstängd

coolt.

ska också spela eq2 när det släpps.

spelade eq1 i 3 år...

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Ska spela EQ2 jag också, fick bonusdvdn på posten idag. Ska iväg och hämta den nu.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chaos
- Man kan äga lägenheter och senare också hus.

- Man kan inte bygga byar med andra för tillfället.

- Mer rollspels potential än dom flesta MMORPG spel som finns på marknaden (min personliga åsikt)

- Jag har spelat beta nu i några månader och jag är väldigt nöjd. Jag har spelat dom flesta MMO spelen som finns nu och EQ2 är det enda som jag kan säga har mer potential än alla dom nuvarande.

Tack för infon Chaos!
låter bra det du säger om att det har mer rollspelspotential. Jag vill att det ska finnas andra saker att göra än att bara gå runt och fajtas om man säger så.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk

det är klart det bästa mmorpg spelet på marknaden nu om du frågar mig riktigt skoj. Men du kommer nog aldrig att kunna bygga byar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Tack för infon Chaos!
låter bra det du säger om att det har mer rollspelspotential. Jag vill att det ska finnas andra saker att göra än att bara gå runt och fajtas om man säger så.

Mer rollspelspotential än de flesta andra MMORPGn på marknaden är tyvärr inte mycket att hurra över. Om du väljer att rollspela så räkna med att du även i EQ2 kommer vara väldigt ensammen om att göra det, precis som i alla andra MMORPGn.

Permalänk

EQ2 erbjuder även en hel del olika tradeskills du kan sitta i timmar med och fortfarande ha kul och mycket kvar att göra, som omväxling till allt dödande.

Visa signatur

- sounds like a melody -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yesterday
EQ2 erbjuder även en hel del olika tradeskills du kan sitta i timmar med och fortfarande ha kul och mycket kvar att göra, som omväxling till allt dödande.

När man kommer lite längre i spelet ska det tydligen finns lite Quests som ska vara lite spännande också, t.ex att man ska spionera på folk o sånt.
Har dock ej kommit så långt så jag vet inte

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Det intressanta är också det kalla kriget mellan den goda staden Qeynos och den onda staden Freeport. Det kommer vara en vital del iEQ2 storyn och det kommer finnas uppdrag som man gör åt sin stad som går ut på att infiltrera "fiende" staden och döda nån NPC osv.

Sen har vi alla expansioner som kommer komma också. Det som är bra med dom också förutom alla nya saker är också att dom har tagit lärdom av EQ1 och kommer inte obalansera spelet i lika stor utsträckning.

Permalänk
Medlem

Bra/roliga quests. Men när dom säger att man kan göra en quest solo så betyder de att man ska ta med sig ett party på 6 pers. Sen tycker jag personligen att dom är längre från release nu än när jag kom med i betan för några månader sen.
Några månader efter release så kanske jag rör vid spelet.

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag spelet är i bättre form för release än alla dom MMO spel jag spelat hittils. Jag har varit i betan i 3 månader snart och jag har inga som helst invändningar till att det ska släppas nu på måndag.

Sen att quest system kan göras lite bättre så man kan se ifall man kan göra det själv är ju en sak. Kan hålla med om att det kan vara svårt men inte omöjligt.