Microsoft mus EXPLODERAR!
Jag har en gammal (2år tror jag) Microsoft IntelliMouse Explorer som jag är mycket nöjd med. Den bekvämaste mus jag testat och passar perfekt min hand. Men som vanligt, med allt gott kommer något ont.
Den har det senaste halvåret fått för sig att göra så att ett av batterien exploderar!
Första gången trodde jag att jag skulle dö! En jäkla knall från ingenstans då jag satt och spela CS. Var berädd att ducka under skrivbordet ifall Terroristerna var på väg... Men så märker jag att musen stannat och så hörde jag något som bubblade. Kollar på musen och den rinner ut bubblande innehåll ur ena batteriet på musmattan. Fattade inget... Bytte batteri och fortsatte spela.
Batteriet var ett vanligt batteri, typ Duracell.
Andra gången som det smällde bytte jag bara batteri och mailade microsoft. Kommer inte ihåg va de skrev, men jag skulle kontakta försäljaren(Gigantti=svenska El Giganten) och så skulle de lösa problemet. Inget kvitto kvar osv så jag sket i det.
Nu ikväll smällde den igen! Och en jääkla smäll! Världsvan som jag nu är med exploderande musar bytte jag batteri och skulle fortsätta. Men nu var den död. Jag testade mun-mot-mun metoden men det hjälpte inte heller...
Plötsligt ser jag att markören(klicka på länk-fingret) på skärmen blinkar! Tar tag i musen och rullar lite på batterien som brukar hjälpa när den trögar och trycker på Channel Connect knapparna och den startar.
Och nu har jag och min mus det trevlig ingen... Trots flera bruna fläckar på mattan....
Tillbaka till verkligheten. Vad kan det vara för fel på den? Det smäller så det blir spricka i batteriet. (på sidan i + ändan). När jag undersökte musen märkte jag att det hänt på båda batteriplatser. Dvs, elektroniken är brunsprayad i båda plus ändor...
Vad ska jag göra med min mus? Den är ju en hälsofara....
//John