Lägg ner hela norton antivirus

Permalänk
Medlem

Nu har jag med gått över till NOD32 och avinstalerat Norton.
Men det går inte att uppdatera, det står nånting om "server failure" varje gång jag försöker. Vad kan det bero på?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk

jag lade in Kaspersky för ett kort tag sedan. är NOB32 så pass mkt bättre så det är värt att byta till det istället?

Permalänk
Medlem

Jag undrar vilket AVprogram man ska använda om man har Linux?

Brukar det användas Linux kan väl också få virus?

Men inte ofta man hör det bara.

Visa signatur

cause every passing minute...

Permalänk
Medlem

Jaja, nu fick jag det att funka

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ajsie
Jag undrar vilket AVprogram man ska använda om man har Linux?

Brukar det användas Linux kan väl också få virus?

Men inte ofta man hör det bara.

Kolla lite i den här tråden
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=37593...

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lägg ner hela norton antivirus

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Ja nu när jag läser om polymorfiska virus så kom jag på vad för "typ" av kryptering du syftar på.
Dekrypteringsmodulen till programmet följer ju med, dock i modifierad form för varje gång så de inte är på pricken lika. Krypteringsnyckeln finns ju också med. En del av programmet måste ju vara okrypterade (även om den ändrar sig men fortfarande är exekverbar) så något kan dekryptera resten. Hönan och ägget. Antivirusprogrammen kan ju fiska ut detta och använda.

Det jag och Mr_Lazy (tror jag) trodde du menade var kryptering i generell form av data, att man krypterar en mängd data men nyckeln följer inte med på något vis (symmetrisk kryptering), eller att inte båda nycklarna finns med (asymmetrisk).
Det är ju då det blir "omöjligt" att dekryptera filen (om den har en bra krypteringsalgoritm) med enkla medel och testning av alla möjliga nycklar måste göras.

Sen så kan du vara säker på att Mr_Lazy har nog allt kört andra saker än bara NAV...

men va fasne jag som har brud jag sitter med ddetta men va fan!!

Visa signatur

ibm med dubbla slutsteg

Permalänk
Medlem

Förr i tiden var Norton oumbärliga program. Numera verkar det som Symantec gett sig sjutton på att göra de sämsta programmen i hela världen. Internet Security/Antivirus är ju så bloatade så det är inte klokt.

Jag körde Antivirus, och den försökte scanna allt men släppte aldrig minnet tillbaka, så den käkade minne som en tok när jag t.ex. skickade upp en fil via FTP. Poff så satt man där med noll minne (trots att jag har 1.5 gig RAM) och det är ju jättekul när burken går segare än sirap!

Så numera har Nortons alla produkter åkt ut. Vad gäller antivirus så kör jag F-prot istället. Laddade hem en trial-licens och var grymt nöjd med den, så jag hostade upp slantarna för programmet och är äckligt nöjd med det. Inga problem under installation, samt ett väldigt litet och cleant interface som gör det den ska (dvs skydda datorn mot virus, uppdatera sig en gång om dagen samt scanna hårddiskarna) utan en massa flashiga guider och bloat.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lägg ner hela norton antivirus

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Ja nu när jag läser om polymorfiska virus så kom jag på vad för "typ" av kryptering du syftar på.
Dekrypteringsmodulen till programmet följer ju med, dock i modifierad form för varje gång så de inte är på pricken lika. Krypteringsnyckeln finns ju också med. En del av programmet måste ju vara okrypterade (även om den ändrar sig men fortfarande är exekverbar) så något kan dekryptera resten. Hönan och ägget. Antivirusprogrammen kan ju fiska ut detta och använda.

Det jag och Mr_Lazy (tror jag) trodde du menade var kryptering i generell form av data, att man krypterar en mängd data men nyckeln följer inte med på något vis (symmetrisk kryptering), eller att inte båda nycklarna finns med (asymmetrisk).
Det är ju då det blir "omöjligt" att dekryptera filen (om den har en bra krypteringsalgoritm) med enkla medel och testning av alla möjliga nycklar måste göras.

Sen så kan du vara säker på att Mr_Lazy har nog allt kört andra saker än bara NAV...

Japps håller med AQ

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lägg ner hela norton antivirus

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonas_d_
men va fasne jag som har brud jag sitter med ddetta men va fan!!

Ursäkta men jag förstår inte vad du menar med detta? Vad har din brud med kryptering att göra?
Som vanligt ska jag skylla på något och denna gången är det dygnsrytmen (det är ju förmiddag nu väll? ).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Ingen som kör AVG?
Kör gratisversionen som funkar utmärkt på mina maskiner.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lägg ner hela norton antivirus

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Ursäkta men jag förstår inte vad du menar med detta? Vad har din brud med kryptering att göra?
Som vanligt ska jag skylla på något och denna gången är det dygnsrytmen (det är ju förmiddag nu väll? ).

Bruden har ju krypterat en jävla massa trojaner

Visa signatur

ibm med dubbla slutsteg

Permalänk
Medlem

norton är ett par bluffmakare...ok kanske står att burken är ren men den kanske krashar ändå...så ringer man typ till norton och så säjer dom typ du måste ju köpa det nya virusskyddet från oss...dom tjänar ju massor av pengar på att lura folk istället för att hjälpa...

Visa signatur

"OSX Tiger"

Permalänk
Medlem

Avg Funkar skiiitbra för mej med..:)

Visa signatur

iMac 27" i7 3,5 ghz, GTX 780M 4gb, 24 gb ram och fusiondrive 3 TB.
Ipad air 2
Iphone X 256 gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonas_d_

Segheten är ju så man blir galen. Plus hur bra den scannar ju ju helt åt helvete.
Så va fan lägg ner hela jävlaskiten innan nå mer gammal käring köper skiten.

Funkar finfint för mig men jag är gubbe med korrekt installerad programvara inkl OS samt tillräckligt internminne! *ler utan luva*

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize

Ursäkta men jag förstår inte vad du menar med detta? Vad har din brud med kryptering att göra?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonas_d_

Bruden har ju krypterat en jävla massa trojaner

Man kan byta ut AV-program, brudar eller båda... *wink*
ONT: NOD32 är extremt resurssnålt och passar t.ex. utmärkt på datorer med klent internminne.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skunk11
norton är ett par bluffmakare...ok kanske står att burken är ren men den kanske krashar ändå...så ringer man typ till norton och så säjer dom typ du måste ju köpa det nya virusskyddet från oss...dom tjänar ju massor av pengar på att lura folk istället för att hjälpa...

"Burkar" kan krascha av många olika orsaker. Alla betalprogramtillverkare vill ha betalt när trialperioden har utgått. *surprise*
Att få en förlängd trialperiod brukar inte vara några problem om man inte har kört vidare bara och "låtsats som att det regnat".
Den som inte vill dras med några kostnader kan installera ett gratis AV-program utan support.

Visa signatur

En skillnad mellan människor och djur är att några av de förstnämnda har lyckats utveckla ett skrivet språk för distanskommunikation.
Åsikter och fakta är inte samma sak | En del ser problem enbart som hinder medan andra betraktar dessa som möjligheter
Den enda -ism jag hyllar är Realism | Inform rednecks on facts, just calling somebody stupid wont start any thinking process.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rocky Vanheden
Funkar finfint för mig men jag är gubbe med korrekt installerad programvara inkl OS samt tillräckligt internminne! *ler utan luva*

Man kan byta ut AV-program, brudar eller båda... *wink*
ONT: NOD32 är extremt resurssnålt och passar t.ex. utmärkt på datorer med klent internminne.

"Burkar" kan krascha av många olika orsaker. Alla betalprogramtillverkare vill ha betalt när trialperioden har utgått. *surprise*
Att få en förlängd trialperiod brukar inte vara några problem om man inte har kört vidare bara och "låtsats som att det regnat".
Den som inte vill dras med några kostnader kan installera ett gratis AV-program utan support.

Jag vill i alla fall ha snabb dator! så även fast man har en snabb vill man inte ha något skit som slöa ner. Men den största anledningen är väl ända packare/Krypterare

Visa signatur

ibm med dubbla slutsteg

Permalänk

vilket av alla dessa program ni har räknat upp här e bäst då...lr i alla fall att rekomendera å ha iställef för norton...

jag behöver ett som man kan utesluta vissa regioner av hddn från autoscan/protect

Visa signatur

<Macbook Pro 15":: 2.0Ghz :: 1.5gig ram>

Permalänk
Avstängd

NOD32 eller Avast

Visa signatur

Registrerad: 2004-06-16 (dvs. mindre värd än många här på forumet).
Apanson's forum is the shit!
Ladda ner Firefox |Min Audioscrobbler

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Black-Raven
vilket av alla dessa program ni har räknat upp här e bäst då...lr i alla fall att rekomendera å ha iställef för norton...

jag behöver ett som man kan utesluta vissa regioner av hddn från autoscan/protect

Eftersom du absolut vill ha något istället för Norton rekommenderar jag i så fall NOD32.

Att utesluta vissa "regioner", som du säger, ger ungefär samma säkerhetsnivå som att ha samlag med kondom där toppen har klippts bort.
Försöker absolut inte att göra mig lustig på din bekostnad, utan jag menar allvar, fast med glimten i ögat. *wink*

Visa signatur

En skillnad mellan människor och djur är att några av de förstnämnda har lyckats utveckla ett skrivet språk för distanskommunikation.
Åsikter och fakta är inte samma sak | En del ser problem enbart som hinder medan andra betraktar dessa som möjligheter
Den enda -ism jag hyllar är Realism | Inform rednecks on facts, just calling somebody stupid wont start any thinking process.