Permalänk
Medlem

Ipod eller annat?

Jag funderar på att införskaffa mig en ipod lr ipod mini, eller någon annan som är snygg/stor plats och ganska så liten Är ipod mini märkbart mindre om man skall ha ipoden i fickan? e det värt att skaffa en sån?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Den är verkligen mycket mindre. Båda två är mycket trevliga spelare. Det enda som skiljer dem åt är batteritid/storlek/lagringsutrymme.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk

visst är mini märkbart midre, men min 40gb är liten den med, och huvudsaken e väl att den får plats i fickan?
jag hade råd o större krav, så jag valde 40gb
syrran hade mindre krav o mindre plånbok, så hon valde mini

Permalänk
Medlem

Om du har pengarna, en Sony NW-HD3.
20gb, mindre och lättare än en iPod och dessutom med 30 timmars batteritid.

http://www.gizmodo.com/gadgets/portable-media/sony/index.php#...

Visa signatur

END OF THREAD

Permalänk
Medlem

jag hittar ingenstans där jag kan kolla pris på NW-HD3 hittar bara NW-HD3

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Sonyn stöder inte MP3. Du måste konvertera om all musik du vill lägga in på den till deras egna format, ATTRAC....

Det diffar 400 pix mellan ipod 20gb och mini. Det känns som den prisskillanden verkligen kvittar. Det beror helt enkelt på vilka preferenser man har.

Permalänk
Medlem

NW-HD3 stöder mp3. Det är det som är skillnaden mellan den och NW-HD1. Det är därför Apple borde börja svettas rätt rejält nu. Det enda som fattas är att Iriver släpper en ännu mer kompakt HD-spelare och sen är det priskrig.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

snor din tråd lite..

jag har gått och velat haft en hd mp3 bra länge nu... och nu e det nog snart dags... just nu lutar det mest åt en ipod 20gb men jag är inte säker än.. de som jag har funderat på tidigare är väl mest iRivers H120, men den e för dyr.. sen finns det ju andra som värkar ganska trevliga, Creative Zen Micro och IAudio M3 till exempel..

vad tycker ni? vilken hdd mp3 spelare är bäst? varför?

en fråga. fungerar ipod som en portabel hårddisk eller går det bara att föra över filer via iTunes?

Permalänk
Medlem

iPod fungerar galant som portabel hårddisk.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

vad bra, i windows också eller hur?
vill bara vara säker

Permalänk
Medlem

Ja, den funkar prima i Windows som extern hårddisk. Den "poppar" upp i utforskaren.

Permalänk
Medlem

När kottkrig och 2pac säger att den fungerar utmärkt som extern hårddisk menar de för vanliga filer, om du ska föra över musikfiler som du vill lyssna på måste detta göra via iTunes eller liknande.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fördelen som iPod har mot exempelvis sonyn är användargränssnittet. iPoden har ett mycket trevligare UI, och bättre kontroller än Sony.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

okej vad bör jag ha om jag inte har allt för mycket musik, mini lr vanliga ipod?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Derox! varför inte creative Zen micro?, längre batteritid, lika liten, löstagbart batteri, 25% mer space, snäppet billigare, om den är snyggare eller inte är dock upp til dig.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
okej vad bör jag ha om jag inte har allt för mycket musik, mini lr vanliga ipod?

Hur mycket är "inte allt för mycket"?

Dessutom, vill du kunna ha alla låtar inne samtidigt?

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
okej vad bör jag ha om jag inte har allt för mycket musik, mini lr vanliga ipod?

iPod mini har 4GB hdd, och den minsta vanliga iPoden har 20GB. Sen är det bara att räkna.

Permalänk
Medlem

Har klämt och känt på rätt många mp3-spelare nu, känns fortfarande
inte som att någon klarar av att spöa iPoden i kvalitétskänsla eller
användargränssnittet. Och så stor skillnad mellan mini och vanliga är
det inte, det som diffar mest är vikten.

Men 16GB och 600kr mer säger väl sig självt om vilken som är prisvärdast.

Om du är intresserad av bilder så har jag en del på min sida, se signatur.

Permalänk

Irivers motsvarighet till ipod 20 gb heter Iriver H120 och har flera fördelar mot ipoden, bland annat längre batteritid och fler funktioner. Den är dock ganska dyr.

Permalänk
Medlem

Jag har jävligt svårt att hitta fel på iPod
skulle väl vara brist på in/utgångar och radio, fast jag skulle ändå aldrig använda radio...
ännu lägre pirs skulle väl inte va fel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LMX
Jag har jävligt svårt att hitta fel på iPod
skulle väl vara brist på in/utgångar och radio, fast jag skulle ändå aldrig använda radio...
ännu lägre pirs skulle väl inte va fel

Imo är ipoden alldeles för stor och tung och har alldeles för dålig batteritid för att berättiga priset på den.

Permalänk
Medlem

Du kan ju ta en titt på Olympus helt nya serie, kanske behöver en digitalkamera i spelaren http://www.olympusamerica.com/cpg_section/cpg_digital_musicpl... M:robe

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Föreslår Rio Karma, ska tydligen ha väldigt bra ljud. Sedan stöder den ogg och FLAC, konverterar du mp3s till ogg blir de hälften så stora utan att du förlorar ljudkvalité.

Visa signatur

THE STATUS QUO IS GAINING MOMENTUM

Permalänk

Rodent du förlorar alltid kvalité när du konverterar från ett komprimerat format till ett annat...
Sen är Rio Karma fruktansvärt tjock och även väldigt ful.
Sen har jag svårt att tro att UI:et är lika bra som iPodens...

Permalänk
Medlem

Hur är Creative Zen Micro gämfört med iPod Mini? hade tänkt att önska mig en MP3 spelare i julklapp och har mest kollat på iPod men den där Creative verkar inte dum heller, då den har bättre batteritid och utbytbart batteri.

Vart finns den billigast i Sverige?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icystriker
Rodent du förlorar alltid kvalité när du konverterar från ett komprimerat format till ett annat...
Sen är Rio Karma fruktansvärt tjock och även väldigt ful.
Sen har jag svårt att tro att UI:et är lika bra som iPodens...

Det jag menar är att ogg av samma ljudkvalité bara tar 50-60% av det utrymme en mp3 tar.
Har även hört att Karman faktiskt har bättre interface än ipoden, men jag har inte testat själv.

Visa signatur

THE STATUS QUO IS GAINING MOMENTUM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orma
Imo är ipoden alldeles för stor och tung och har alldeles för dålig batteritid för att berättiga priset på den.

njaa.. den är ju bland de absolut minsta hdd spelarna, och batteritiden har blivit betydlygt bättre i de senare vesionerna har jag hört.. ja ska nog köpa en snart, om jag inte hittar något bättre snart, vilket jag inte tror.

Jag såg att man även kan få laserinristning på baksidan utan kostnad, och med csn kortet kostar den "bara" 2800

Permalänk
Medlem

Jag slår ett slag för Creatives nya generation Zen-modeller. Har själv en Zen touch och är mycket nöjd med den Micron verkar väldigt nice den med

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
Jag slår ett slag för Creatives nya generation Zen-modeller. Har själv en Zen touch och är mycket nöjd med den Micron verkar väldigt nice den med

Jag kan tillägga lite:
Jag har Creative Zen NX, är väl lite gammal nu men jag tycker absolut inte att det är något fel på det interface'et. Visst är iPods skönt.. men jag tycker bättre om Zens "lägga filer i kö"-grejs.
Jag använde inte det så mycket under tiden jag lånade brorsans mini men jaja..

Zen Touch har jag inte kollat på alls.. ska nog göra det nu.

Edit: Zen Touch ser inte speciellt behändig ut men jag tror man får en bättre uppfattning om det när man väl har den i handen å testar den... Känns lite taskigt att ha knapparna i mitten, nog skönare med dem på sidan. (Okej med att ipod har i mitten, de är smidiga att hålla i en hand iaf.)

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.