Permalänk
Medlem

Budgetbygge med framtid

Hade tänkt försöka plocka ihop en burk till gumman så man får ha sin egen ifred

Med en begränsad ekonomi (eftersom man inte sk*ter pengar) så tänkte jag be om lite hjälp av er

Tanken är att få ihop en dator som fungerar och går att uppgradera lite senare med grafik, minne och propp. Så ett moderkort med inbyggd grafik och även plats för ett grafikkort.
Minne borde ju räcka med 256mb, hdd en billig stabil med lagom utrymme (?). CD-DVD, cd-brännare är ju ett plus men inte nödvändigt, ej heller dvd-läsare. En skaplig låda att stoppa grejerna i som även kan klara av utökningar i form av grafikkort extra hdd, brännare. Ljud bör det ju finnas men det finns väl på dom flesta moderkorten idag. Skärm, tbbord å råtta behövs inte.

Hon som ska ha den spelar gärna lite spel, Age of emp & myth, inte så grafikkrävande mao. Men gärna möjlighet till lite mer "tunga" spel, inte doom3 då. Annars så pysslar hon med lite hmtl-red, office-pkt. Opsys tänkt XP Pro.

Kan ni få ihop en burk som fungerar ? Jag har lite dålig koll på vad som funkar å inte, bara en glad amatör

Permalänk

AMD eller Intel?

Vad ligger budgeten på?

Visa signatur

MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 | AMD Athlon64 3500+ 939 Newcastle | Kingston 2X 512 PC3200 i Dual | 3X Maxtor 6B200M0 200GB SATA | Sapphire ATI Radeon 9800 Pro 128 | Tagan 480W

Permalänk
Medlem

AMD eller Intel spelar ingen roll. Det jag är ute efter är att kunna uppgradera med lite bättre grejor om ca ett halvår (grafik, minne ev processor). Budgeten är "så billigt det går för ett fungerande system".

Permalänk
Medlem

Du borde satsa på en DVD-brännare? De kan även bränna vanliga CDs så du behöver då inte sen uppgradera på den fronten.

Annars: http://buggy.no-ip.com

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Medlem

Jag byggde ihop en dator nyligen för 2700kr AMD sempron2300+ på ett ASUS A7V400-MX 256MB RAM 32mb delat till grafik. Flyter på helt ok! Det som kostade mest var hårdisken (800 spänn) men kunde inte motstå de billiga 160GB:en... Jag kan rekomendera allt utom moderkortet. Jag kan inte få FSB:n till där den ska ligga. Kan iofs bero på ett värmeproblem.

Visa signatur

Hui Dui