Pajat handkontroll-porten på mitt PS2

Permalänk
Medlem

Pajat handkontroll-porten på mitt PS2

Nu vet jag inte om detta är rätt forumsdel men med tanke på alla "vilken konsol är bäst?!!11"-trådar borde det gå bra att posta den här...

När jag skulle koppla in en kabelförlängare av märket Mad Catz till handkontrollen råkade den hamna lite vinklat så att stiften i porten för hankontroll 1 trycktes in, så nu fungerar inte den porten alls. Det är fortfarande garanti kvar eftersom jag gav bort mitt gamla PS2 i Juli och köpte ett nytt till mig själv, frågan är bara om det är värt att få det fixat på garantin och kanske få vänta jättelänge om man kan fixa det själv? Att skruva isär ett PS2 är ju inte så svårt, mitt gamla plockade jag ner i dess beståndsdelar och satte ihop igen utan att nåt pajade.

Är det nån som har koll på hur handkontrollporten ser ut på insidan, om det går att trycka tillbaka stiften innifrån?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100