vad är det som blir över när man bygger dator ??

Permalänk

vad är det som blir över när man bygger dator ??

jag och min kompis har båda en grej över när vi hade monterat ihop datorerna,, det är en liten rund sak, 7 mm ungefär i omkrets med 2 kablar till som det står plus och minus på, den ser ut som en hockey puck och det ser ut som att det är ett litet batteri i den.. vars ska den sitta ??

Permalänk
Medlem

pc speakern?

om så är fallet, skit i att koppla in den, den är bara störande

Permalänk
Medlem

Kanske en pc speaker(högtalare)?

Först va man inte heller

Permalänk

ok thx vilken liten fjantig speaker

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hartridge
ok thx vilken liten fjantig speaker

den gör ju det den ska iaf :). Pipa irriterande

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

pcspkr och fdd är det längesen man hade i sin burk.. sånna där jobbiga onödiga prylar som tar plats

Permalänk
Medlem

Tycker den är bra för de som ev inte satt ihop så många datorer eftersom den förklarar med pipljuden vad det är som är fel. Men som sagt, den kan vara irriterande

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

väldigt onödigt med pcspkr!! dessutom har många modekort extra inbyggda pcspkrs... åtminstone mitt

Permalänk
Medlem

Jag tillhör den kategorin som gillar pc speaker.. det är bra om det strular.

Minns härliga gamla program som kunde spela wav filer i pc speaker.. mys

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

jag spelat upp alla mina Mod o xm filer i pc speakern

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk

MMM, jag minns de härliga spelen med tillhörande pipljud från min ursprungliga IBM (från 1981!) Där man satt och lirade pacman i pannrummet där den stod....

Jag tycker PC-högtalaren kan vara bra, eftersom den tjuter om något är fel. Däremot avskyr jag windows-fanfarerna som skränar i tid och otid. Typiskt amerikanskt skräpljud!

Visa signatur

"Det som driver hårdvaruutvecklingen framåt idag är inte de meningsfulla programmen, det är spelen."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Tycker den är bra för de som ev inte satt ihop så många datorer eftersom den förklarar med pipljuden vad det är som är fel. Men som sagt, den kan vara irriterande

finns det någon sida där man kan se vad pipljuden betyder?

Permalänk
Medlem

Förr när moderkortstillverkarna gjorde kvalitetsmanualer så stod det i dem

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Avstängd

men vafan grabbar.. PC-speakern har ju suttit på moderkortet sedan P1... (tror fan min 486 DX2 oxo hade det på kortet)

Visa signatur
Permalänk
Hjälpsam

pcspkr är kultur, och är inte att förakta i funktion när man väl behöver den. det är helt och hållet olika hurvida det finns onboard eller inte.

En sak är säker, på AUS PC-DL och NCCH-DL (och säkert massa fler) så det någon kvinnoröst som säger vad som är fel istället för pipkod, och ATTAN vad den är illa på pcskpr. Inte blir det bättre av att den lilla rösten säker saker som "Selftest complete, will now load Operating System" varje gång man startar... enda gångerna jag skippat pcspekr...

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

den piper ju inte sålänge datorn fungerar som den ska, endast i uppstart. tycker det känns stabilt att höra det lilla pipljudet när datorn startas, då har man en riktig dator

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk
Medlem

jag tycker inte att den behövs, på mitt moderkort (Epox) finns en LED display som visar hex koder vad som händer på moderkortet och även fel. Mycket bra med fönster i datorn kan man ju följa det mesta.

// Micke

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majstro
jag tycker inte att den behövs, på mitt moderkort (Epox) finns en LED display som visar hex koder vad som händer på moderkortet och även fel. Mycket bra med fönster i datorn kan man ju följa det mesta.

// Micke

ja det kanske var lite roligare. kan man skaffa något sånt som tillbehör till andra moderkort, utan att ha Epox? vet du vart man kan köpa isåfall?

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle

finns det någon sida där man kan se vad pipljuden betyder?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karaff
Förr när moderkortstillverkarna gjorde kvalitetsmanualer så stod det i dem

Det är det numera också vad jag vet.

EDIT: Hittade denna efter lite sökningar: http://www.commentcamarche.net/pc/bios.php3

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

PC-Speaker är asbra om man ska lira det äldsta Wolfenstein

Visa signatur

"Normalbegåvade människor hänger inte på sweclockers. Här samlas eliten och idioterna."
Citera mig så hittar jag tillbaka.