Permalänk
Medlem

oki nu har jag börjat med lite mer montering som den är nu är det endast elen som är kvar att fixa och den väntar jag på delar + slänga på plexi för hålen på sidan av chassit (krympslang och strumpor + lite kablage för fölägning etc)

aja bilder säger vad som gjorts

oki nu har jag passat in vart omvandlaren till ljuset skall sitta

hoppas hoppas det passar... ujuj +/- marginla mellan adaptern och dammfiltret som det var gjort för att sitta där.

oki nu blir det inte så mycket mer förens jag får de delar jag behöver

eller jo här är en liten smygis om hur allt komma se ut när det är klart

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk

grymt snyggt måste jag säga. den färgen var bara perfekt:D har du testat om det blir något susande i galert du moddat in i fronten?

Permalänk
Inaktiv

Ohhh.... gillar verkligen detta!!!! det blir alltid såååå mkt snyggare när man målar insidan på burken med!!

Permalänk

Får väll göra nått liknande med min burk När jag orkar dvs

Vackert!

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Jo jo, det börjar arta sig. Men som sagt väntar på delar så jag kan avsluta elen och samt även sätta på plexi för antechålen på sidan

sedan kan jag börja sätta i saker i burken

lanbonden: nej inte kört nått test än med fläktarna skall införskaffa mig antingen 2 st adda eller 1 adda och en transparent zalman för fronten men med fläktarna på lågt rpm via fanbussen så tror jag itne det komemr låta så värst

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Permalänk

efter en lång tid pysslande måste jag säga att du har lyckats riktigt bra

Permalänk
Medlem

ojdå de börjar arta sig ser jag. Undrar var du har fått det gröna ifrån, hehe :D.
Jobba på bror

Permalänk
SpelClockers

Fint !

keep up the good work!

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Medlem

Vad tog alla bilder vägen?,hur går det förresten?.

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem

jodå jobbar för fullt på chassit... sitter och fixar customkablage til lsamtlig el i lådan så allt skall vara sleavat etc samt funktionsdugligt. Jagh kan ju löda ihop en massa kablar och voila så är det klart men om nått måste bytas eller ställas in etc så får jag i princip löda bort kablag för att ta mig in i lådan så det är planering och långsam process.

Bilder kommer det så fort det börjar arta sig osv, vill ha lite färdiga resultat på ex fronten

kan berätta vad jag gjort hittils:
sågat upp plexi för antec-hålen och fäst dem med silicon och jag är nästan klar med all el som skall sitta permanent... skall få fläktarna imogon så de borde kunna bli klara och sleavade i morgon kväl och jag planerar med att vara klar HELT till helgen då kommer det en massa närbilder och slutbilder.

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk

detta med kabel sleavingen ska bli mycket intresant att se. hoppas det blir lika bra/seriöst som resten av modden

Permalänk
Medlem

Oki för er som är uppe här kommer det lite nya bilder på det jag hunnit så länge( har testat det allt hitils och saker och ting verkar funka)

hade lite svart kvar i färgburken så det blev denna attack på floppyn

Nu har jag efter lite svärande sågat upp plexibitar (tro ni inte det tunnaste bladet till sticksågen var borta, fick handla ny)

Här efter funderat på hur jag skall fästa skivorna kommit på att vanligt silicon nog kommer funka prima ( det har ett bra sug och nu när det har härdat så sitter det bra

oki här är andra sidan blixten gör för övrigt att det ser helt kletigt ut men det är det inte å det har inte runnit ut nått på utsidan

Whoh då var det dax för först etappen med kablarna:
Nu har jag fixat med längder så datorn är servicebar men samtidigt inte har för mycket kablar osv

Ja det är lite rörigt men om man tittar länge så ser man vad som går vart

Lite närmare titt på fläktkontrollen, som ni ser har jag satt kontrollens matning på samma som till ljuset men även så att man kan koppla loss dem från varandra

och slutligen en närbild på "elcentralen" bakom plastfronten

oki detta var allt för nu återkommer imorn då jag har mätt in kablarna från de 2 fläktar som ännu fattas (fixas imorgon) och sleavat dem

För övrigt är jag jävligt slut på kabelstrumpa, därför har fläktkontrollen fått krympslang istället. det är som sagt som ni ser bake fläkten som fått strumpa och även CPU fläkten (CNPS7700-AlCu) skall få strumpa så det ser lite enhetligt ut, allt som allt kommer kontrollen styra 4 fläktar:

1 I aktern
1 Bakom hdd-racket
1 Framför hdd-racket
1 CPU-fläkt

Ower and out för nu

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
SpelClockers

bra jobbat.

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk

hur ska du ha antec logan? ska du ha nån diod bakom eller? för nu såg det mest kladigt och misslyckat ut, vilket är lite tråkigt med tanke på hur snygg resten av modden är

Permalänk
Medlem

alltså plexit är ju där för att inte släppa in luft och inte släppa ut ljud

ljuset sitter på i mitten på innre kortändan på nättaget (alltså precis bredvid där alla kablar kommer ut. Det strålar rätt starkt så det kommer nog inte bli några problem med att få lite glow ut genom de stansade antec-hålen

Det bökiga med genomskinligt plexi är att det är genomskinligt och vad jag än skulle läagt på baksidan av plexit så skulle ma nse fogen från andra sidan (insidan) utifrån ser man inte att jag ens har nått där

det som gör att det ser extra publigt ut är blixten som lyser upp där silikonet är aningen tunnare.. men den inre plexin den som sitter i chassit den kommer man inte ens se så mycket av med alla sladdare och cdn som skall in...

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk

du skulle inte kunna lägga up en bild på hur det ser ut på utsidan av sidan där du har plexit? alltså utan bakgrudsljus och sånt, så man kan se hur det ser ut

Permalänk
Medlem

Riktigt grymt bygge måste jag säga!
Jag gillar färgkombinationen med det grön-svarta.
ska bli kul att se nästa update

Visa signatur
Permalänk
Medlem

oki är är då lite bilder på begäran av lanbonden på utsidan, de är med blixt för det blev inte skarpt nog utan blixt

det har läkt yterst lite silkon upp till höger men det skall jag pilla bort, har en tunn mattkniv som jag skall skära bort det med så fort jag har tid och ork med sånt pill.

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk

vissa av hålen är vita, är det pga av silikonen? sen verkar det som om man måste vara nära och rakt framför hålen för att kunna se det. det blir nog bra. detta är faktiskt ett av de trevligaste projekten på länge, eftersom du är väldigt seriös/nogran med det du gör och ändå updaterar ofta:)

Permalänk
Medlem

om du menar den övre bilden så är det skuggor. För att se igenom som jag ser det IR så behöver jag lyfta upp plåten och vända den mot en lampa samtidigt som jag inte har någon blixt och resultatet blir rent för gävligt (rent fotoamässigt)

annars så är det helt genomskinligt i hålen jag lovar.

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk

ok jag tror dig. kommer det fler updates innan helgen? eller det blir en stor jag är klar update. sen måste du lägga in detta projektet i projekt loggen. så man slipper blädra igenom alla sidor för att kolla på dinna updates

Permalänk
Medlem

ni kan få lite smygisar i förväg, har gjort allt som går utan att då montera komponenter.

Skall senare i kväll stänga av denna datorn som den ser ut nu för alltid och börja sleava cpu-sladden (ja den annvänds för tillfället) sedan skall allt ner till verkstan där jag skall montera ihop allt.

Har 3 bra anlednigar med att vänta tills imorgon på att sätta ihop allt:
1 Mycket bättre belysning med en massa spottar så jag ser bra
2 ESD-säkert bord och ESD-armband
3 klart bättre ergonomi för ryggen och använda en bra monteringsrigg.

Här kommer lite bilder skriver inget de får tala för sig själva

Kommer nog bli en total slut-uppdatering efter helgen då jag inte kommer ha tid efter jobbet att editera bilderna och lägga upp dem på server, Kommer åka hem till pärona nu i helgen och då blir det lite svårt, får hoppas bror min har ett bra editeringsverktyg för bilder i sin burk då kan jag nämligen få den slutliga uppdaten fixat till lördag.
Skall på begäran även då lägga upp en hel projektlogg där man får va me från början till slut.

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

är det bara jag som tycker det ska va en enfärgad fläkt i fronten typ alu eller svart? ser inte snyggt ut när man ser dioderna

Visa signatur

=-Datorn:Athlon 64 2249mhz (9x250) s939(Primestabil 3 dygn), Abit KN8 Ultra Pci-e, 2x512 mb Kingston PC-3200 ,Powercolor X800GTO 16, Seagate 200Gb+250Gb+250Gb, Antec Lanboy,Zalman Cnps 7700 & NB47J, Seasonic S12 430w=-=Soffleksakerna:Viewpia 32" LCD (Mördad Av Postverket),Xbox 360 Pe, Dilog DT355-=

Permalänk
Medlem

saken var den att den var den enda transparenta fläkten jag kunde få tag i

såg även jag att de där dioderna är rätt jobbiga, var ju tänkt att det skulle enbart vara lysröret som lyste upp (därav transparent) men just nu är jag så jobbigt trött på den här modden så jag låter det gå igenom nu kanske klipper av dioderna senare och moddar om etc.

funderade ev på att sätta lite svart eltejp över dioderna då lyser de bara in och inte sådär skarpt ut.
Att den är transparent är ju just därför att den skall bära chatodljuset vidare en svart hade plockat det helt och det enda man sätt var ett litet blått sken åt sidorna där fläkten snor luft

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk

Vad sägs om att bryta ledningarna till lysdioderna bara? på min gamla 80 fläkt med dioder i räckte det att kapa av ledningarna som går runt om fläkten, borde funka så också på din!

Permalänk
Medlem

craaazy snyggt!
får lust o piffa upp antec SLK3700bqe

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk

lösningen du gjort med fronten skall jag genomföra direkt på mitt nya chassie som är på väg hem nu (ett slk3000) om det går att lösa, kan bara säga att du ahr inspirerat mig till storverk nu:D detta kan bli dyrt börjar jag bli rädd för

Permalänk
Medlem

oki har gjort en loggtråd för er som vill skippa texte å bara se på bilderna, detta blir det sista jag skriver i kväll då jag måste plocka ur cpu-flänsen för att kunna sleava den på återsende i morgon

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Samma chassi o fläktkontroller som jag har! =D

Visa signatur

---