Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Samma chassi o fläktkontroller som jag har! =D

Intresseklubben antecknar

Grymt snygg modd iallafall

Visa signatur

"There is no reason for any individual to have a computer in his home." - Ken Olsen

Permalänk
Medlem

Oki sista uppdaten för mig då, kanke komemr nån mer kanske då det blev lite trpångt i chassit med kablarna ändå men vetefasen om jag orkar med det.

Värt att notera är att själva menigen med modden blev lyckad hade igång systemet hela dagen och diskarna blev lika varma som rummet kan jag väll säga har inte mätt exakt men funkar bra gör det och det låter kanpt nått heller. Den fläkt som låter mäst är orginalfläkten från antec som antagligen är inne på sitt sista år.

En överblick med allt monterat

bild från baksidan

oki lite närbilder

Bilder tagna utan blixt på datorn

med blixt

oki tack för mig får se vad jag hittar på nästa gång, har ju tjejens chassi att fundera ut nåt kul med

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Wow, det blev ju riktigt snyggt Riktigt mästerverk

Permalänk
Medlem

Det där blev ju en lyckad modd... riktigt snyggt. Det ända jag skulle vilja påpeka är väl att hålet inte ser ut att vara riktigt runt.

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem

Tjena vad har du använt för sprayfärg, märke etc?

Visa signatur

Inte Core 2 Duo E6750 | 2048MB Ram | 660GB Hårddisk | Gainward Geforce 7900 GT

Permalänk
Medlem

Tja, den blev lyckad! Men... tja... den ser ju fortfarande hyfsat orginal ut. =P

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Dock var låset det enda som gjorde mig lite småsugen på att köpa Sonatan framför SLK3000B men men, man kanske tröttnar på't

Permalänk

Riktigt sexigt bygge måste jag säga. Kämpa på!

Visa signatur

all work and no play makes jack a dull boy

Permalänk
Medlem

Nightshots?

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Inaktiv

hett!!! synd bara att man inte ser mer av den riktigt mysiga gröna färgen fast ifs.. du får vara bak och pilla med kablarna i onödan bara för skojskull lr nått hehehe.... lycka till med hennes chassi, när du väl sätter igång!!!

Permalänk
Medlem

tackar tackar

Att gallret inte ser 100% runt ut är för att det är en intercoolergrill jag använt å där grillen ser lite kantig ut är just där hålen i orginalgalret ligger precis utanför diametern för 120mm fläkten.

Lås som finns på datorlådor är primitft enkla att ta sig in i genom att använda ett gem, har fått göra det ett par ggr då kunder kommit in med chassin som varit låsta och ej varit vänliga nog att lämna nyckel. Så lås ger jag inte mycket för på chassin.

Färgen i chassit är från Micro deras färg är helt ok kan starkt rekomendera den då burkarna har ett bra tryck och det är bra med färg i dem.
Sprayspaklet är även det köpt på Micro.
Färgen till fronten ville jag ha så dasig som möjligt för den skulle bli så grå som möjligt så jag köpte mattsvart och primer på biltema. Jag fick till lite extra matt yta såsom orginalplasten såg ut genom att först täckmåla allt rätt bra då blir det ett litet skimmer i färgen som vi inte ville ha, då har ni som lackat nångon noterat att det blir en MASSA färgdamm efter man har målat på allt som inte är maskerat, detta utnytjade jag genom at spraya det sista lagret färg på fronten på ett litet för långt avstånd så färgen han torka lite extra i luften inna den hamna på fronten och jag fick til lett extra matt resultat. ett tips för er som vill ha det matt.

alltså den gröna färgen lyser som en lampa baktil så det är rätt bra att den bra läcker ut lite i smyg i fronten och under "Antec-hålen" på sidan

nattbilder kan nog komma upp senare då jag fottade var under dagtis och jag hade ont om tid så det kan nog komme ett par foton nu efter helgen i total mörkerlägning för er som vill se det.

Sedan är det i gentligen 2 saker som jag stör mig lite på (nja 2 1/2 igentligen)
1 Först blev nog kablarna från nätagget aningens långa vilket gör att det ser lite trångt ut men då skall man iof tänka på att det sitter en halv soffa med skummgummi i lådan så det finns inte så mycket att gömma kablarna bakom då det mästa är fullt.
2 Lysdioderna på fläkten stör mig, alltså inte att de lyser utna att de lyser gämt får se om jag kopplar om elen från dem till strömbrytaren till chatodrören, kommer bli ltie pill men det kan nog gå den dagen jag orkar pilla med el igen (suttit ett par nätter och krympt krympslang och löddat skarvar etc)

och den halvstörande saken är att orginalfläkten från antec nu är den som låter mäst i hela chassit, way to go silent antec. Så den behöver nog bytas ut också så fort det börjar klia i fingrarna igen

P.S notera CPU-fläkten hur stor den blir i antec sonatan (bytt den till model större än den som satt i innan, alltså till cnps 7700 al-cu) och att jag tagit ort fläkten till nordryggan då den är i princip onödig då cpu fläkten var effektivare än med den lilla 40mm fläkten på (mätt)

Och temp resultat kommer noteras så fort som möjligt efter helgen men som sagt diskanra är rumsvarma och inget "sus" hörs direkt från modden utan det är den där jävla antec-fläkten som låter (själva motorn inte bladen).

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk

fräkkt fattas bara lite färggladare komponenter nu typ neonblått moderkort mm

Permalänk
Medlem

emm nej, dock kommer det ett bättre grafikort i senare med passive kylningdärav det hänger en strömkabel (för den iaktsamme) bakom den fläkten som sitter bakom hdd-racket, har alltså inte gömt upp den och den gör lite så det ser lite grötigt ut inuti men den behövs ju till de bättre korten vet ej om det blir ett 6600gt 256 med heatpies eller ett x800pro agp när de gått ner i pris... vi får se vi får se

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Inaktiv

Mycket fint Länge sedan jag kollade på SweClockers och måste säga att jag nästan saknar moddar tiden.

Grym mod. Otroligt bra!

Permalänk
Medlem

Måste folk använda imagehosting den är så förbannat seg

fin modd

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk

Nice Moddning gillar det verkligen

Permalänk

Jvälar Satan vad snyggt, trodde jag itne först. Funderar på att modda min superLANboy. Lackera till svart. men mer vet jag ej...

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem

Ruskigt snyggt gjort, helt i min smak!

Visa signatur

I<Cross>I

Permalänk
Medlem

Nice!!

Visa signatur

Mmm........Marabou

Permalänk
Hjälpsam

Liten fråga.. allt det jobbet på att slita ner, borru ur nitar, lacka om, nita igen... Utan att det syns. lacka om insidan av ett chassi utan fönster... känns som det tappade lite av anledningen där?

Gillar fronten skarpt i alla fall. Snygg spackling.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

tja då jag fick infallet att måla insidan röd med biltemas pruttfärg så tyckte inte jag att det det skulle vara så snyggt med en spruken och flagande röd färg inuti när jag lagt ett större jobb på fronten, där för la jag lite kryt på att måla den ordentligt och i en färg som skulle bli klart grym.

sedan vet JAG att den är grön inuti och att nätagget är fixat.

Övrig uppdate kommer nog bli att sätta strömbrytare för ett par av fläktarna, klart onödig att de skall gå och surra och vina om jag inte ens behöver kapasiteten från dem ( ex idlar och kollar på en film)

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Jag måste bara säga att den imagehostingen du använder inte fungerar.

BANDWIDTH EXCEEDED står det på alla bilder

//fog

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

"Your photobucket account has exceeded 1500 Megabytes of bandwidth this month"

whoho 1,5 gig bandbredd fan va ni laddar

bilderna ligger kvar på deras server men det går ej att IMG länka mer denna månad skall sätta upp url länkar till bilderna under varje bild, så om detta händer i fortsättnigen så går det i alla fall att surfa till hemsidan

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk

dödlänkar på samtliga bilder, eller är det bara jag som har problem?

Visa signatur

The Educated Fool
Smaken är som baken; hårig, finnig och full av skit.... eller var det delad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
"Your photobucket account has exceeded 1500 Megabytes of bandwidth this month"

whoho 1,5 gig bandbredd fan va ni laddar

bilderna ligger kvar på deras server men det går ej att IMG länka mer denna månad skall sätta upp url länkar till bilderna under varje bild, så om detta händer i fortsättnigen så går det i alla fall att surfa till hemsidan

Tips:

, använd thumbnailfunktionen.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne TheMighty
dödlänkar på samtliga bilder, eller är det bara jag som har problem?

Nej de är inte bara du :'(
alla säger att de är värsta snyggt .. så man blir inte dåligt sugen och se bilder

Permalänk
Medlem

jag lägger upp fotoalbumet så länge tills jag fixat det här med thums och ev en annan hosting skall kolla in det där med imagehack

http://photobucket.com/albums/a386/bettykotta/

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

imageshack.us är klart överlägsen imagehosting, thumbfunktionen är skaitbra. Skapa konto gratis o du kan få det lite enklare o hosta många bilder!

Permalänk
Medlem

ähh fixa bilderna