Mailade datorbutiken

Permalänk
Avstängd

Mailade datorbutiken

Hej

Mailade datorbutiken då jag lessnat på deras leveranstider
Någon som vet vad dom håller på med där borta?

Citat:

Hejsan!

Jag skulle vilja veta vad ni håller på med där borta? Jag beställde grejer för ungefär en vecka sedan och skiten har inte kommit iväg än. Det känns inte acceptabelt att man ska behöva vänta hur länge som helst på sina grejor!
Jag fick detta mail för några dagar sen,

Din order med ordernummer 80731719 har gått till packning idag 2005-01-24 klockan 15:25.

och ni har inte skickat grejerna än?

Snälla, förklara för mig hur i <piip> det kan ha gått tre dagar utan att grejerna har blivit skickade? Använder ni paketet som fotboll på kaffepauserna istället för att ge paketet till expiditören när han/hon anländer för att hämta paket eller gillar ni helt enkelt att dra ut på det hela?

Om inte jag har mina grejer imorgon, vilket jag förmodligen inte har, men hoppas att ni glömt att maila om att det är skickat så är detta den sista gången någonsin jag köper saker av er, och jag skulle vilja kalla mig stamkund hos er.

Mvh, en kund som inte gillar leveranstider på två veckor.

/Fordie

Permalänk

Bra initiativ, min beställning gick också till packning den dagen och vid ungefär samma tidpunkt så jag förmodar ju verkligen att den faktiskt har skickats iväg till posten då - eftersom det för mig även står skrivet att paketet är redo för upphämtning/leverans av posten. Kan ju inte bara stå kvar där hos DB?

Mailade faktiskt igår och bad om ett kollinummer på paketet, men då svarade dem att posten inte hade lämnat ut något ännu?? Låter ganska underligt det där, förstår inte riktigt hur dem menar då - skulle paketet ha gått iväg utan kollinummer eller kan de inte ens skicka det förrän posten sätter ut ett kollinummer? :S

Så snart som de har svarat på ditt mail vill jag veta vad de skrev!

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk

Det kan faktiskt ha blivit skickat, det påminner lite om vad som blev för mig när jag beställde ifrån spelbutiken.se, så jag skickade ett E-mail för att snabbt fråga vart mitt paket var. Då fick jag ett svar med kolli-ID som visade att det hade kommit till "Service-stället" där jag bor och då låg avi'n hemma samma dag när jag kom ifrån jobbet.

Var aldrig otrevlig när man är i kontakt med företag (eller folk överhuvudtaget). Man kommer långt med att vara trevlig, tro mig... Jag vet

Visa signatur

Senast redigerad av HomeBurneR, 1945-04-30 klockan 16:50

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HomeBurneR
Var aldrig otrevlig när man är i kontakt med företag (eller folk överhuvudtaget). Man kommer långt med att vara trevlig, tro mig... Jag vet

Jag har alltid varit trevlig när jag skriver till dom osv och det stör mig ännu mer.

Permalänk
Medlem

Viktig info ang. leveranstider för närvarande
Pga en större försäljningsökning än väntat senaste tiden är antalet order som står i kö för att packas och skickas betydligt högre än normalt. Detta medför att leveranstiden är ca 2-3 dagar längre än normalt och mail med kollinr kan därför i vissa fall mailas ut någon dag senare än normalt. Vi ber våra kunder att ha tålamod och ej skicka mail till oss i onödan för att fråga var leveranser tar vägen. Vi håller på att anställa mer personal och räknar med att vara ikapp inom ca 2 veckor.

Permalänk

Hade jag jobbat på db och fått ett sånt YTTERST otrevligt (á la skrikande bortskämd unge) mail så hade jag ignorerat ordern.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jumbo
Viktig info ang. leveranstider för närvarande
Pga en större försäljningsökning än väntat senaste tiden är antalet order som står i kö för att packas och skickas betydligt högre än normalt. Detta medför att leveranstiden är ca 2-3 dagar längre än normalt och mail med kollinr kan därför i vissa fall mailas ut någon dag senare än normalt. Vi ber våra kunder att ha tålamod och ej skicka mail till oss i onödan för att fråga var leveranser tar vägen. Vi håller på att anställa mer personal och räknar med att vara ikapp inom ca 2 veckor.

Då kan du be dina medarbetare att skicka iväg mina grejer, får ni iväg grejerna innan 16.00 så har jag dom ju imorgon

Hakkenarsk, eller á la slitit arslet av sig för att kunna ha råd med nya grejer?

Permalänk

Jumbo lär ju ha kopierat texten från db's site. Där har du förklaringen, sluta gnäll nu.

Så, du menar att bara för att du slitit bakändan av dig för att ha råd så ska de prioritera dig?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Jumbo lär ju ha kopierat texten från db's site. Där har du förklaringen, sluta gnäll nu.

Så, du menar att bara för att du slitit bakändan av dig för att ha råd så ska de prioritera dig?

Nej, men du sa "á la skrikande bortskämd unge" och jag försvarar mig. Capishe?
Blev du ledsen för att du hade fel? =/

Permalänk

Beställde en skärm i lördags. I måndags fick jag ett mail med följade:

Citat:

Ordern [...] har packats 2005-01-24 klockan 15:22:16 och ligger i kö för leverans/upphämtning av Posten.

Har inte heller fått något kollinummer eller något avi.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fordie
Nej, men du sa "á la skrikande bortskämd unge" och jag försvarar mig. Capishe?
Blev du ledsen för att du hade fel? =/

För att jag hade fel? Du framstår fortfarande som ett bortskämt barn tack vare ditt mail till db. Varför tror du att de skulle behandla ditt ärende snabbare pga det? Som sades ovan, man kommer längre i ett fall liknande ditt genom att vara trevlig, lovar. Hoppas du får dina saker snart för övrigt, de verkar ju helt klart vara på gång.

Capitátus: Kollinr får man väl av posten?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Capitátus: Kollinr får man väl av posten?

Nej, det ska skickas ut av datorbutiken.

Citat:

Din order med ordernummer 80731255 har gått till packning idag 2005-01-24 klockan 15:22.

Så snart Posten försett din försändelse med kollinummer kommer vi att skicka ett mail till dig med denna information, så att du själv kan bevaka din leverans.

Permalänk
Medlem

Efter alla dessa mängder av trådar som finns om datorbutikens ibland väldigt långa leveranstider, borde de som följer forumet känna till dessa
och välja en annan leverantör.
Väljer man ändå att beställa trots att man vet om detta borde det vara belagt med tio piskrapp att starta datorbutiken-lång-leverans-trådar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Capitátus
Nej, det ska skickas ut av datorbutiken.

Kommer paketet mao inte heller att skickas förrän paketet har fått ett kollinummer? :/

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

Jo det kan det. Som det står på deras hemsida så är det hög belastning även där. KolliID skickas med hjälp av en mailrobot och är den nedlastad så kan paketet ha gått iväg utan att du fått kolliID

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
För att jag hade fel? Du framstår fortfarande som ett bortskämt barn tack vare ditt mail till db. Varför tror du att de skulle behandla ditt ärende snabbare pga det? Som sades ovan, man kommer längre i ett fall liknande ditt genom att vara trevlig, lovar. Hoppas du får dina saker snart för övrigt, de verkar ju helt klart vara på gång.

Capitátus: Kollinr får man väl av posten?

Var har jag sagt att dom ska välja mig före någon annan eller snabba på? Men ok, har jag sagt det så: Jag har garanterat beställt grejer därifrån för över 200k och då kan dom skicka iväg grejerna till mig före någon random snorunge som lyckats skrika till sig en cs-dator av mor.

Iaf så måste det löna sig att gnälla

>

Din order med ordernummer 80731719
har försetts med kollinummer enligt nedan:

1/1: 89234334120SE, direktlänk:

Edit, fick detta nu

Citat:

V.g läs på vår förstasida varför "skiten" inte skickats till dig.

MVH datorbutiken.com

HAHAHA

Permalänk
Medlem

Tycker nog iofs inte att du gjort dig förtjänt av att expideras snabbare än någon annan "random snorunge" med tanke på hur du uppförde dig i ditt mail.
Som du dessutom quotar lite tufft i ditt senaste inlägg så står det klart och tydligt på deras hemsida varfrö det tar längre tid nu än vanligt. Du som är så förbaskat van att beställa från DB borde ju kunna hitta den texten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Efter alla dessa mängder av trådar som finns om datorbutikens ibland väldigt långa leveranstider, borde de som följer forumet känna till dessa
och välja en annan leverantör.
Väljer man ändå att beställa trots att man vet om detta borde det vara belagt med tio piskrapp att starta datorbutiken-lång-leverans-trådar.

LOL lär bli några stycken och vem ska utdela dom

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Efter alla dessa mängder av trådar som finns om datorbutikens ibland väldigt långa leveranstider, borde de som följer forumet känna till dessa
och välja en annan leverantör.
Väljer man ändå att beställa trots att man vet om detta borde det vara belagt med tio piskrapp att starta datorbutiken-lång-leverans-trådar.

Såhär länge har jag aldrig, ALDRIG, väntat

Permalänk
Medlem

Hoppas sakerna är trasiga när du får dom, så får du vänta i ytterligare två veckor.

Visa signatur

Blow me!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peggy
Hoppas sakerna är trasiga när du får dom, så får du vänta i ytterligare två veckor.

Nu skall du inte vara sån.

Permalänk

Kan inte den här tråden bara låsas? Pajkastning i mängder kan vi klara oss utan, gör något bättre av tiden framför datorn.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ConraDargo
Kan inte den här tråden bara låsas? Pajkastning i mängder kan vi klara oss utan, gör något bättre av tiden framför datorn.

Mängder av pajkastning kan jag inte se, men om du tycker det skall du
rapportera tråden, för ditt inlägg tillför inget liksom detta.

Att skriva att en tråd skall stängas är totalt meningslöst, eftersom när en moderator väl ser det läser han redan tråden.

Permalänk

Man vet ju aldrig om någon moderator följer tråden, eller hur? Då kan man få höra varför tråden inte redan har låsts

Och jag kontaktar alltid en mod i samband med att jag fäller en sådan kommentar.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

Ja, och istället för att skicka iväg kundernas varor så sitter dom bara och spelar kort
och ljuger för varandra.
Efter alla trådar om DB:s leveranstider så ringde jag en av mina kontakter där och frågade vad som händer. Då jag själv har en beställning på gång, lite sugen på ett nytt grafikkort.
Han förklarade att det varit extremt hög orderingång och beredskap för att hantera det funnits men ingången varit mycket högre än förväntat.
De har inte legat på latsidan angående problemet utan anställt ett stort antal nya medarbetare och vad han hade hört så skulle de köra igång tvåskift fr.o.m. nästa vecka.
Det tar ju trots allt lite tid att hitta rätt personer när man anställer om någon har varit med om det.
Med detta besked så kommer jag att beställa det efterlängtade kortet i helgen så får vi se hur det artar sig. Får de bara rätt på leveranserna så blir dom svåra att slå.

Visa signatur

Tonte

Permalänk
Medlem

Jag fick mitt kollinummer nu! Men när jag söker på det så hittas inget. Står att den var packad och klar den 2005-01-24 klockan 15:26:13 så tycker den borde ligga på posten och vänta på mig nu. Men men vi får se!

Någon som fått sitt AVI idag som beställde i Söndags?

Permalänk
Medlem

Kollinr är det företaget som skriver ut samtidigt som dom skriver ut adresslappan som dem sätter fast på paketet. kolla när ni har fått paketet längst ner på adresslappen står kollinr.

landen har du sökt på posten med kollinr du fick i ditt mejl?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinzon
landen har du sökt på posten med kollinr du fick i ditt mejl? [/B]

Jag har sökt både via den där dirketlänken man får plus på postens hemsida, men står att ingen info finns.

Permalänk
Medlem

Då har det paketet inte kommit iväg eller så har det inte blivit avläst av någon läsare

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Mailade datorbutiken

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fordie
Hej

Mailade datorbutiken då jag lessnat på deras leveranstider
Någon som vet vad dom håller på med där borta?

/Fordie

dom spelar antagligen fotboll med killarna på supporten... det verkar inte bli något rätt där borta, och DB mannen verkar inte så sugen på att kommentera några inlägg den senaste månaden... ser fram emot kompletts leverans och hoppas dom håller måttet...

Visa signatur

c:\spel