Permalänk
Medlem

lätt fråga om ljuddämpning

hej jag bara undrar om det är värt och ljuddämpa ett chassi om man har fönster? eller far ljudet ändå ut lika lätt? för jag kan få tag i gratis ljuddämpningsmatta, och hur är det nu med värmen?

Visa signatur

Speldator: AMD Barton 2800+ > Chaintech 7VJL6 > ATI X800 Pro 256 MB > i-Style TK-6600 > 768 MB DDR > 200 GB HDD

Permalänk
Medlem

Är mattan gratis så varför inte..Mitt Antec 1000 AMG med fönster blev rejält mycket tystare med ljuddämpningsmattan i..och när det gäller värmen så är det nog inga problem bara du har ett par chassi fläktar

Permalänk
Medlem

skillnaden på värme utan matta och med matta är obetydlig!
och, ja det lär bli tystare, även fast du har fönster!

Visa signatur

Film dator: AMD 900 MHz..512 sdram 45gig hdd 15" compaq skärm,Gforce2 gts 64 mb, cdrom och cdbrännare, +lite andra saker
DatorII:Amd xp 2500+@2366 mhz, moderkort: Abit nf7-s rev 2.0 nforce2 2x 256mb pc 3200. Radeon 9200 256 mb. Brännare, cdrom,

Permalänk
Avstängd

jag ska isolera med ljudempningmatta och ska byta plexiglasen mot en 10mm plexi hehe klarar nåra 80kg o stå på den kanske mera

Visa signatur

HAtad?

Permalänk
Medlem

När jag satte i mitt 4mm plexi så blev det iaf märbar skillnad på ljudnivån (på den sidan om lådan där plexit sitter)

Visa signatur

"Angels banished from heaven has no choice but to become demons"

Permalänk
Medlem

okej tack för svaren, då ska jag skaffa en ljuddämpnings matta...

Visa signatur

Speldator: AMD Barton 2800+ > Chaintech 7VJL6 > ATI X800 Pro 256 MB > i-Style TK-6600 > 768 MB DDR > 200 GB HDD