Permalänk

Ngn som bor i Skåne som är sugen på att para sig med mig
Fan halva priset är ju helt sanslöst...

Visa signatur

[Ryzen 9 7900X 4.7GHz] [ASUS Prime B650-Plus] [GTX 4090] [DDR5 64Gb]
+
[2 x Dell 38"]

Permalänk

Program som tex. AutoCad 2006, Sketchup 4.0, 3ds Max 7 + många fler. Även vissa fördelar kunde vi se när man öppnade ett fett exellark.

Visa signatur

Dell 2405 ;P + Shuttle SN25P, 3700+ San diego, 1GB XMS Pro, 6800GT (VF700Cu), 1 x WD Raptor 74GB, 1 x WD 200GB, 1 x Hitachi 250GB, DVD-R NEC 1300A. Kan någon dra ner värmen i min burk?

Permalänk

Sitter med 3dsmax7, Adobe Creative Suite och Inventor på en Dell FPW 2005´a. Första gången jag såg skärmen tänkte jag faaaan vad liten den är. Men den är hur skön som helst. Har alltid suttit med >21" CRT skärmar och har även 21"CRT hemma hemma . Men nu tycker jag att det är jobbigt, är mkt naturligare med en widescreen.

Ska sälja min 21" Sony Trinitron därhemma och köpa antingen en 2005 eller 2405´a.

Visa signatur

[Ryzen 9 7900X 4.7GHz] [ASUS Prime B650-Plus] [GTX 4090] [DDR5 64Gb]
+
[2 x Dell 38"]

Permalänk
Medlem

Fan vad sugen jag blir nu! 8800 kr om man köper två st. Måste dock hitta någon att köpa ihop med. Någon i Boråstrakten som är sugen? Skulle iofs funka med övriga sverige också, bara att skicka med posten. Eller det kanske tom. går att be dell köra en skärm till två olika platser. Någon som vet? Snuskigt billigt för denna skärmen...

Visa signatur

Ölkorv är gott.

Permalänk
Medlem

Sorry gubbar, men jag var oxå sugen på den där dealen med 2st. likadana skärmar och få den ena för 50%, så jag ringde nyss till dell och fick höra att det var ett "mars-erbjudande" och gäller alltså inte längre

Visa signatur

[Antec SLK 3000B - Dell 2005FPW - Asus A8N-SLI Premium - AMD Athlon 64 X2 4400 - Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB - XFX GeForce 7800GT - EMU 1212m - Seasonic S12-500 - Western Digital Raptor 74GB - Seagate 200GB/120GB - Nec 3540a - Sunbeam Chromatic Windmill - Saitek Eclipse - Logitech G5 - eXactMat]

Permalänk

Ajdå... Vissa företagskunder kan fortfarande få detta erbjudande. Ibland handlar det om vilken säljare man handlar av på Dell. Kul att Dell pressar priserna ibland på de större skärmarna. Hoppas att Plasma osv går ner de också. ;D

Visa signatur

Dell 2405 ;P + Shuttle SN25P, 3700+ San diego, 1GB XMS Pro, 6800GT (VF700Cu), 1 x WD Raptor 74GB, 1 x WD 200GB, 1 x Hitachi 250GB, DVD-R NEC 1300A. Kan någon dra ner värmen i min burk?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikabob
Kan man få lite screen på hur bild i bildlösningen funkar?

Är inne på å köpa denna (dell 2405fpw) eller lillebror dell Ultrasharp 2005fpw...... Skulle va bra om man kunde lösa bild i bild för kontakt med servern...

Värt att notera är att bild-i-bild bara fungerar med DVI/VGA och S-Video/Komposit/Komponent, inte DVI och VGA tillsammans. Här är lite bilder på hur det ser ut, kör man PIP (den andra bilden) så kan man välja vilket hörn den ska vara i, samt välja mellan tre storlekar då den som visas här är den lilla (tror jag, inte säker, går inte att ändra om det inte finns någon signal). Kör man PBP (bilderna brevid varandra, den tredje bilden) så kan man välja om de ska vara lika stora eller om någon ska vara större.

Permalänk
Medlem

Nej, på dells hemsida står det att erbjudandet gäller tom. den 11 april.

Visa signatur

Ölkorv är gott.

Permalänk
Medlem

Ok!?? I så fall borde nån vänlig själ informera den stackars ovetande personalen, som faktiskt jobbar på Dell (har iofs bara pratat med en person) Var på hemsidan finns denna info?

Visa signatur

[Antec SLK 3000B - Dell 2005FPW - Asus A8N-SLI Premium - AMD Athlon 64 X2 4400 - Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB - XFX GeForce 7800GT - EMU 1212m - Seasonic S12-500 - Western Digital Raptor 74GB - Seagate 200GB/120GB - Nec 3540a - Sunbeam Chromatic Windmill - Saitek Eclipse - Logitech G5 - eXactMat]

Permalänk
Medlem

Enkel fråga:
Har fått nytt erbjudande om "hemdator".
I erbjudantet så kan man bl.a. välja just denna mustiga skärm på hela 24".
Är denna att föredra framför den 19" Trinitron-skärmen som jag använder idag?
Är inbiten datorspelare, speciellt i fps-spel. Använder dock datorn till en hel del annat också.
Hur är det med responsetiden som ligger på 16ms. Påverkar den prestandan avsevärt, eller är det bara struntprat?
Vore tacksam för svar.

MVH

Permalänk
Medlem

Jag la två stycken 24" i inköpskorgen, så stod det rabatt 50% på andra skärmen gäller tom. 11 april där någonstans.

Visa signatur

Ölkorv är gott.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mit
Enkel fråga:
Har fått nytt erbjudande om "hemdator".
I erbjudantet så kan man bl.a. välja just denna mustiga skärm på hela 24".
Är denna att föredra framför den 19" Trinitron-skärmen som jag använder idag?
Är inbiten datorspelare, speciellt i fps-spel. Använder dock datorn till en hel del annat också.
Hur är det med responsetiden som ligger på 16ms. Påverkar den prestandan avsevärt, eller är det bara struntprat?
Vore tacksam för svar.

MVH

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=44429...
Jag tycker inte någon ghosting märks alls. Responstiden ligger på 16ms (svart till svart) och 12ms (grå till grå) så den ligger nog i klass med en del 12ms-skärmar.

Permalänk
Medlem

Är själv inne på att köpa denna skönhet. Angående de som tvivlat på Dell's kvalité, de är bland hårdvarusiter ansedda som leverantörer av några av de bästa skärmarna som finns. Råder ett gott rykte på forum som cgtalk med, så ni som som snackar skit, lugna er och sluta göra narr av er själva
Angående spel och ghosting, 16ms ger dig 62.5fps, 12ms 83.3fps. Släng på vsync så är saken biff

En recension som jag inte sett någon posta ännu.
http://www.jaded-gamer.com/content.php?review.55

En annan sak som jag gillar är dessa "experter" som uttrycker sig om färger och svärta, alla som har någon form av koll _vet_ att man inte köper TFT om man behöver något av dessa. Förmodligen vill man bara spela läcker dock, dagens TFT duger fint för CG-proffs, enda gången man verkligen behöver exakta färger är i endproduction och printbranschen, men då letar man inte konsumentskärmar iheller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vampire-x
En annan sak som jag gillar är dessa "experter" som uttrycker sig om färger och svärta, alla som har någon form av koll _vet_ att man inte köper TFT om man behöver något av dessa. Förmodligen vill man bara spela läcker dock, dagens TFT duger fint för CG-proffs, enda gången man verkligen behöver exakta färger är i endproduction och printbranschen, men då letar man inte konsumentskärmar iheller

Det kan ju iof vara intressant att veta då man ju kan märka en del skillnad. Dock så är det ju som du sa inte exakta färger men om den visar svart som svart eller något som liknar grå är ju kul att veta.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Hedersmedlem

sån som jag har jhu

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Hedersmedlem

är det någon som vet vad dell har för pixelfel garanti?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
är det någon som vet vad dell har för pixelfel garanti?

Enligt Gustav Jonsmeden på dells säljavdelning så är det 4st helt ljusa/svarta pixlar och/eller 10st döda subpixlar.

Visa signatur

Stabilitet är överskattat... En krasch om dan gör kroppen glad!

Permalänk
Medlem

Ifall nån bryr sig så av 2 köpa skärmar av mig o en bekant var det hittils 0.. man kan ju hoppas det inte dyker upp några:)

Permalänk
Hedersmedlem

beställde nyss skärmen.. hoppas verkligen att jag får skiten utan pixelfel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
beställde nyss skärmen.. hoppas verkligen att jag får skiten utan pixelfel

Annars kan du alltid häva köpet och beställa en ny och hoppas på bättre lycka den gången.

Visa signatur

Stabilitet är överskattat... En krasch om dan gör kroppen glad!

Permalänk
Hedersmedlem

men för att kunna häva köpet (ånger rätten på 14 dagar) ska inte skärmen vara oanvänd?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
men för att kunna häva köpet (ånger rätten på 14 dagar) ska inte skärmen vara oanvänd?

Nope, i distansavtalslagen så kan man utläsa att du måste hålla varan i lika gott skick som när du fick den, men du har även rätt att göra sådana ingrepp i varan som är nödvändiga för att kunna undersöka den. Dock så sägs också att man skall vidta försiktighet och inte göra en mer än nödvändigt omfattande undersökning.

Alltså, i fallet med en tft-skärm så har du alltså rätt att packa upp den, ta bort skyddsplast mm och koppla in den till din dator för provkörning.

Visa signatur

Stabilitet är överskattat... En krasch om dan gör kroppen glad!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
beställde nyss skärmen.. hoppas verkligen att jag får skiten utan pixelfel

Va lika orolig som du är nu på detta när jag beställde min. Ångrar mig inte en sekund, helt underbar skärm med pigga och krya pixlar.

Permalänk
Hedersmedlem

oh yeah, fick min skärm idag

19" VS 24"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
oh yeah, fick min skärm idag

19" VS 24"

http://img449.imageshack.us/img449/7669/dsc00686w800resize6hg...

Och du är nöjd eller? Inga döda pixlar?

En shenkergubbe kommer och knackar på hos mej idag med en 2001fp (köptes i söndags rätt sjysst frakttid mot vad de uppger), denna är dock stoppad och jag beställde presis en 2405fpw.
36% rabatt, under 8500:- inkl frakt, RIKTIGT SJUKT PRIS!

Permalänk
Hedersmedlem

jävligt nöjd.. kör dock inte med 1900x1200 utan med 1280x768 enda nackdel med skärmen är nog att i dom flesta upplösningarnakan man bara välja 60hz o inte 75hz. grymt skönt o spela med skärmen iallafall =D

lite screenshots från ingame @ BF2

http://phattrance.no-ip.com/bf2/

Permalänk
Discokungen
Citat:

DELL
Dell Ultrasharp 2405FPW 24" widescreen LCD Flat Panel Monitor. 500cd/m2 brightness, 1000:1 contrast, 16ms response time. Midnight Grey TCO99
Förr: 13.236,25 kr
Nu: 8.477,89 kr

Jättebilligt Kanske skulle beställa två om farsan också är sugen på en?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Sugen på denna skärm nu men det är mycket pengar finns det avbetalning på dell ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
jävligt nöjd.. kör dock inte med 1900x1200 utan med 1280x768 enda nackdel med skärmen är nog att i dom flesta upplösningarnakan man bara välja 60hz o inte 75hz. grymt skönt o spela med skärmen iallafall =D

lite screenshots från ingame @ BF2

http://phattrance.no-ip.com/bf2/

Hur kan du se skillnad på 60 o 75 hz på en TFT skräm? Varför köper du en skärm som klarar 1900 x 1200 o ändå inte kör på den upplösningen? Jaha..

Permalänk
Gäst

Jag lade en beställning nu inatt.
Dom har ett fantastiskt erbjudande nu så jag kunde inte låta bli.

Ordern är returnerad och kvitto på detta har inkommit.
Nu väntar man med en stor spänning på denna skärm.