Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Möjligt, men 15.000 är en hel del pengar
Skärmen fungerar klockrent i spel, har spelat HL2 och FarCry jag märker ingen släpning, jag vet iof inte hur det ser ut med en skärm som släpar efter men spelen flyter på som dom ska... Denna skärm är bra mycket bättre än min gamla 21" Panasonic PanaSync S110i iaf
Jag tror att SLI är något att tänka på när man spelar mycket och använder sig av denna skärm, eller liknande skärmar i samma upplösning...
Ska äta o fixa lite nu, men jag slänger upp lite fler bilder och skärmdumpar ikväll eller imorgon

Edit... Testar PIP mellan D-sub och DVI oxå...

Visa signatur

Lian-Li PCV2100 :: X2 4800+ :: ASUS M2N32-SLI DELUXE :: Corsair XMS2-6400 4GB :: 2* XFX 7800GT SLI @ 522/1188 :: SilverStone STRIDER 600W :: Dell 2404FPW 24" Widescreen

Permalänk
Medlem

Jag kommer att bedömma Dell skärmen sen när jag får hem den, kommer att köpa en DELL nu och sedan sälja den när Samsungs nya 24" finns i butikerna. Ska bli intressant att titta upp bildkvaliten om den håller mina mått.

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem

Att denna DELL skärm ska använda Samsungs nya panel i den kommande 243T stämmer nog inte. Samsung använder en egen panel som är 24.3" och Dell har antagligen köpt en panel från Samsung som är 24" och har hyffsad prestanda till ett bra pris.

Den nya 243T kommer säkert vara i hästväg när det gäller bild-kvalité mot Dell's 24", det är jag säker på! Av dom LED-LCD som finns idag är det stor skillnad mot dagens vanliga skärmar som använder bakgrundsbelysning.

Sony och LG har redan nya LCD-TV's med LED tekniken och dom har blivit hyllade för en enastående bild-kvalitét på CES.

Men 9000kr för Dells 24" TFT är ett kanon pris! Varför inte köpa den och sedan sälja den när nya Samsung kommer? Lär inte bli många tusenlappar imellan för en ny LED-LCD.

Visa signatur

http://www.minhembio.com/radiuz

Musical Fidelity X-CAN V3 | M-Audio Audiophile 2496 | Beyerdynamic DT990 | Grado SR80 | Dell 2405FPW

Permalänk
Medlem

Huhu, japps

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av radiuz
Men 9000kr för Dells 24" TFT är ett kanon pris! Varför inte köpa den och sedan sälja den när nya Samsung kommer? Lär inte bli många tusenlappar imellan för en ny LED-LCD.

Jo, och man går nog inte med så stor förlust då detta pris är en bra bit under normalpriset. Man får inte va dum, då blir man som Hedlund, eller hur Hedlund?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaWeN
Kan man på Dell-skärmen köra PiP mellan DVI och D-Sub anslutningen?

Testade precis och jag har inte fått det att fungera...

Visa signatur

Lian-Li PCV2100 :: X2 4800+ :: ASUS M2N32-SLI DELUXE :: Corsair XMS2-6400 4GB :: 2* XFX 7800GT SLI @ 522/1188 :: SilverStone STRIDER 600W :: Dell 2404FPW 24" Widescreen

Permalänk
Avstängd

nån som vet vilka fler tillverkare som kommer med led lcd snart? inte skärmar som är tänkte för hembio utan som datorskärm , 17"+

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yooda
Testade precis och jag har inte fått det att fungera...

Hade det nästan på känn... jäkligt schyst att du tog dig tid att prova iaf!

Visa signatur

Stabilitet är överskattat... En krasch om dan gör kroppen glad!

Permalänk
Medlem

Hur tar man bort en tråd ur "ge mig ett mail vid varje nytt inlägg", blir galen just nu då det dimper ner 8 mail om denna tråd varje minut

Nån som kanske vet `?

Visa signatur

Win Xp, xp2400+ 1024ddram Geforce 2 v.7700 Deluxe 32mb tv-in tv-ut

Permalänk
Medlem

Skickade nyss ett MAIL till han på DELL, jag skippar erbjudandet på DELLs 24" för 9k, jag ska ha Samsungs nya 243T med LED. Litar inte riktigt på DELLs bildkvalitet. Jag personligen kommer bli mer nöjd eftersom jag vet hur kvaliten är inom Samsungs skärmar. Så var det med den saken, hoppas ni som gruppbeställt får hem skärmen snart, det är ju endå 9k för en riktigt bra skärm. Ta kort sen när ni fått hem den, vore kul att se.

Samsung 243T with LED backlighting & CCFL

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem

Ja vi får ju inte våra skärmar för än vi är tio. Vi var nio. Nu är vi åtta. Men jag tror nog att vi kommer bli tio ändå.

För övrigt så har Dells skärmar ganska bra rykte. Vilket inte innebär att alla Dell skärmar behöver vara bra. Detsamma gäller Samsung. Din gamle fanboy!

Jag slår till på dell eftersom samsungen lär bli mycket dyrare. Lycka till med din 243T när den nu kommer. Ska bli intressant att se hur dessa LED backlight skärmar är.

Permalänk
Medlem

Samsungen lär ju inte ha samma ingångar som 2405an... det tycker jag är ett stort + för Dells sida, jag har kopplat in Xboxen till skärmen och ska koppla in TV i den oxå

Visa signatur

Lian-Li PCV2100 :: X2 4800+ :: ASUS M2N32-SLI DELUXE :: Corsair XMS2-6400 4GB :: 2* XFX 7800GT SLI @ 522/1188 :: SilverStone STRIDER 600W :: Dell 2404FPW 24" Widescreen

Permalänk
Medlem

Samsungen kommer säkert inte bli jätte dyr som ni alla tror! En TFT är betydligt dyrare att tillverka pga deras bakgrundsbelysning som är en trång produktionssektor.

Sedan är nog FEvE mer intresserad utav en ren monitor och inte en slags "allt i ett" skärm med ingångar hit och dit. Det dåliga med Dell's 24" är att DVI ingången inte klarar HDCP. Alltså kan man bara koppla in analogt för andra källor än ett grafik-kort via DVI.

Ingen "HDTV" skärm med andra ord för framtiden. Den enda ingång som är OK är komponent ingången om man nu ska plugga in något annat, även via RGBHV (VGA).

Även om man får mycket krims-krams på Dells 24" så betyder det inte att det är bra. Jag själv sitter med en gammal 17" Wide TFT från Samsung och även fast den har några år på nacken så klarar den HDCP, att Dell inte tagit med det på deras nya 24" är bra konstigt.

Visa signatur

http://www.minhembio.com/radiuz

Musical Fidelity X-CAN V3 | M-Audio Audiophile 2496 | Beyerdynamic DT990 | Grado SR80 | Dell 2405FPW

Permalänk
Medlem

10 stycken lär det bli på köpet, blir nog inga problem flimbo.

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem

den hade inte vart fel

Visa signatur

/0TyG

Permalänk

hade man haft 9k så...

Permalänk
Medlem

En annan fördel med att handla Samsung är ju att det troligtvis inte dröjer alltför många månader innan de inför Zero Bright Pixel Warranty även i sverige...

Visa signatur

Stabilitet är överskattat... En krasch om dan gör kroppen glad!

Permalänk
Medlem

Samsung införde den första februari en förbättrad garanti mot felaktigt lysande pixlar i hela Norden. Att Samsung visar vägen och inför en förbättrad garanti har välkomnats men har också mötts av kritik för en alltför kort garantitid. Därför förlänger Samsung nu omedelbart garantitiden från 14 dagar till tre år.

Nu kan konsumenter som upptäcker en felaktigt lysande pixel omedelbart byta ut skärmen mot en ny.

Sedan för dem som inte visste så kommer 243T med LED att ha en brinntid på 100 000 timmar istället för dagens TFT som har 60 000 timmar. Och till enbörjan så gäller detta : only the high-end professional computer models from NEC, BenQ, and Samsung will be equipped with the new backlight "LED", dvs 23" och uppåt. Men LED lär vi se på dem mindre skärmarna nog detta år med.

Här finns lite info ang LED för dem som är intresserade :
http://www20.tomshardware.com/business/20050317/cebit2005-03....

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FEvE
Samsung införde den första februari en förbättrad garanti mot felaktigt lysande pixlar i hela Norden. Att Samsung visar vägen och inför en förbättrad garanti har välkomnats men har också mötts av kritik för en alltför kort garantitid. Därför förlänger Samsung nu omedelbart garantitiden från 14 dagar till tre år.

Nu kan konsumenter som upptäcker en felaktigt lysande pixel omedelbart byta ut skärmen mot en ny.

Sedan för dem som inte visste så kommer 243T med LED att ha en brinntid på 100 000 timmar istället för dagens TFT som har 60 000 timmar. Och till enbörjan så gäller detta : only the high-end professional computer models from NEC, BenQ, and Samsung will be equipped with the new backlight "LED", dvs 23" och uppåt. Men LED lär vi se på dem mindre skärmarna nog detta år med.

Här finns lite info ang LED för dem som är intresserade :
http://www20.tomshardware.com/business/20050317/cebit2005-03....

Läs vidare: " Modeller som berörs av den nya garantin, se www.samsung.se, klicka på ”support”, därefter ”garantiinformation”." d.v.s det gäller bara vissa utvalda modeller.

// WinCC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WinCC
Läs vidare: " Modeller som berörs av den nya garantin, se www.samsung.se, klicka på ”support”, därefter ”garantiinformation”." d.v.s det gäller bara vissa utvalda modeller.

// WinCC

Samsung.se

Där är senaste nyheten ang pixelgarantin, ser ut som att bara dem nya bildskärmarna från Samsung får ”Zero Bright Pixel”-garantin.

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Avstängd

var får ni alla pengar ifråN?

Visa signatur

P4 1,9GHz Willamette - 1024MB RDRAM Samsung 400Mhz - Hercules 9800 SE AIW + (ZM 80D, OP1) - SG 40GB , WD 120GB , SG 200GB - Nec DVD+-RW 3500A - 16" CRT Samtron - Santa Cruz | no its not, its the dark side, you are correct
Tangentbord, Mus, Musmatta - Ljudsystem

Permalänk
Medlem

Man kanske jobbar Wreckage

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FEvE
Samsung.se

Där är senaste nyheten ang pixelgarantin, ser ut som att bara dem nya bildskärmarna från Samsung får ”Zero Bright Pixel”-garantin.

Det här hittar jag, http://www.samsung.com/se/support/guarantee/pdf/LCD_pixelspec...

// WinCC

Permalänk

Nu ska vi inte höja Samsung till skyarna! Hade jag varit beredd att lägga upp 9000 kronor för en skärm hade jag valt ett etablerat märke som Dell. Bara namnet Dell osar mycket hög kvalitet. Samsung tvingas slå sig in på b la mobilmarknaden för att överleva konkurrensen. Dell däremot gör det de är bra på, nämnligen göra märkesdatorer och skärmar.
Det är min ringa åsikt.

Visa signatur

P4 3.6 Ghz l Geforce 7800 GTX 256MB l 0.9 TB HD l 2048 DDR l Samsung M87 37" l Logitech Z-5500 l Logitech G15 l Apple iPod 1st gen Nano 2GB l Canon EOS Digital 400D l Sigma 70-300mm Telezoom l Sony Ericsson M600i l Windows XP Pro SP3 32 Bit l Adobe PS CS 3 Extended l Adobe InDesign CS 3 l Autodesk Maya 8.5 l

Permalänk

the_grudge: Om du missat det så sitter det en samsung tft panel i dell skärmen, i praktien så är dell skärmen i samsung skärm med andra ord.

FEvE: Varför inte starta en separat tråd för 243T ?

Visa signatur

Spel (2010): | Asus P5Q | Q9450 @ 3,6Ghz | OCZ DDR2 2x2048MB | 2xSapphire 6950 2GB CF | Corsair HX620W | Intel X25-G2 + VelociRaptor 150 | Fractal R3 | Dell 3007WFP-HC | Vista 64

WHS (2010): | Asus A8N32-SLI | Opteron 170 @ 1,4 Ghz - 1.1v | 2x512 OCZ Platinum Rev2 | no gfx | Tagan 480W | Raptor 74 + 2x2TB WD RE4-GP + 3x1TB Samsung F1 | Sonata 2 | WHS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wreckage
var får ni alla pengar ifråN?

Man kanske inte spenderar mycket alls, det är iallafall vad jag tror mina pengar har "kommit" ifrån. Det jag vill spendera mina pengar på tycker andra i min närhet inte att man ska spendera dessa pengar på. Otroligt jobbigt, men försöker motarbeta det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FEvE
Samsung.se

Där är senaste nyheten ang pixelgarantin, ser ut som att bara dem nya bildskärmarna från Samsung får ”Zero Bright Pixel”-garantin.

Tummen upp för dessa garantier. Dock bör det påpekas att en trasig pixel på en TN-panel släpper igenom ljus. En trasig pixel på en *VA-panel blockerar ljus. Eftersom samtliga proffsmodeller är *VA-paneler är alltså garantin inte så mycket att ha, eftersom problemet med "bright" pixels hör hemma bland TN-paneler. Men det är naturligtvis ett bra steg mot 100%-fungerande-pixlar-garanti.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_grudge
Nu ska vi inte höja Samsung till skyarna! Hade jag varit beredd att lägga upp 9000 kronor för en skärm hade jag valt ett etablerat märke som Dell. Bara namnet Dell osar mycket hög kvalitet. Samsung tvingas slå sig in på b la mobilmarknaden för att överleva konkurrensen. Dell däremot gör det de är bra på, nämnligen göra märkesdatorer och skärmar.
Det är min ringa åsikt.

"...etablerat märke som Dell. Bara namnet Dell osar mycket hög kvalitet."

Jag trodde först att du var ironisk här. Nåja. Samsung har under några år varit världens snabbast/starkast växande varumärke. Samsung dominerar helt TFT-branschen.

Visa signatur

Athlon64 3000+, Radeon X800 XL 256 ViVo. 1024 MB DDR RAM Dual Channel. Zalmankylning på CPU, MB, GPU (fläktar i silent mode). Samsung Spinpoint 160 GB HDD. Ljuddämpad Sonata. Viewsonic VP191b.

Permalänk

Må så vara men en Samsung är en Samsung och en Dell är en Dell. Jag gillar inte ens namnet Samsung. Det passar till att göra dammsugare. Jag märker att stämningen på detta forum är väldigt mot Dell men som tur är finns det folk som tycker annorlunda!
Jag orkar inte stå här och munhuggas med en (troligtvis) Samsunganställd som bara utövar otäck PR och propaganda! USCH!
Tack för ett i övrigt trevligt forum. Jag kom, jag såg, jag segrade.
På återseende...

Visa signatur

P4 3.6 Ghz l Geforce 7800 GTX 256MB l 0.9 TB HD l 2048 DDR l Samsung M87 37" l Logitech Z-5500 l Logitech G15 l Apple iPod 1st gen Nano 2GB l Canon EOS Digital 400D l Sigma 70-300mm Telezoom l Sony Ericsson M600i l Windows XP Pro SP3 32 Bit l Adobe PS CS 3 Extended l Adobe InDesign CS 3 l Autodesk Maya 8.5 l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_grudge
Må så vara men en Samsung är en Samsung och en Dell är en Dell. Jag gillar inte ens namnet Samsung. Det passar till att göra dammsugare. Jag märker att stämningen på detta forum är väldigt mot Dell men som tur är finns det folk som tycker annorlunda!
Jag orkar inte stå här och munhuggas med en (troligtvis) Samsunganställd som bara utövar otäck PR och propaganda! USCH!
Tack för ett i övrigt trevligt forum. Jag kom, jag såg, jag segrade.
På återseende...

Allvarligt? Är själv en väldigt nöjd dell användare, men att säga att dell har högre kvalitet än samsung är fel eftersom dell massproducerar och har låga marginaler för att klara sig. Alla dells persondatorer är "plastiga" det är inte vad jag vill kalla kvalitet.

Visa signatur

[ 3.6GHz EM64T | 2GB DDR2 533MHz | 2x160GB 8MB | 256MB X850XT PE | Audigy2 ZS | 24" TFT | GigaWorks 7.1 | DVD+/-RW DL ]
[ 2.2GHz Northwood | 1 GB RDRAM | GF4 Tit 4600 | 1x80 2x120 1x250 | 19" Trinitron | 18,1" TFT ]
[ Börja om från början... Formatera om på nytt! ]