Ännu en "få tillbaka försvunna filer-tråd"...

Permalänk
Medlem

Ännu en "få tillbaka försvunna filer-tråd"...

jag sökte givet på ämnet innan, och laddade hem ett prog för ärendet efter mycket letande.

men sen kunde prog inte ens läsa disken (vill du formatera?) jaha, tänkte jag och körde endast en snabbformatering som inte borde radera nått igentligen. men prog hittade nada, så nu är det väll inte ett sånt prog jag behöver utan ett som läser filer och ignorerar filtabbeller eller nåt..?

några tips och tankar?

bakgrund: jag råkade rycka ur sladden på båda mina sata-drivar när dom var igång varpå detta misserabla elände tog sin början. den andra disken är som tur var helt intakt, eller tur föresten ..allt vad filer hette var på den havererade givetvis.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Vilket program var det du provade? Helt rätt, vid en formatering så tas inga filer bort igentligen.
Hadde jag varit dig, så hadde jag provat Getdataback. Finns shareware version, så ser du om den hittar nått.

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

http://www.runtime.org hittade inget om hur begränsad demon var, men ska prova. tack ZZ.

"freeundelete" eller nått hette det, sitter på annat OS nu så kan inte kolla. men just "free" i det hela ger en hint om vad man vill ha.

har laddat ner lite olika från tucows nu, ska prova dom med.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint