Permalänk
Medlem

Nya priser med halebop!

http://premium.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=9180&sid=1

Låter ju för bra för att vara sant

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Låter väldigt bra, hoppas alla andra operatörer snabbt följer efter.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Som jag har förstått det så är det en minimiavgift på 49kr/månaden. Jag ringer/GPRSar ändå för ungefär 50kr/månaden så för mig blir det perfekt.
Och sen den sista lilla detaljen som jag har saknat från den tiden då jag hade 3. Man ringer gratis till alla halebopkunder

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Avstängd

"alla halebopkunder" .. typ 2 pers... men visst

Visa signatur

óynk

Permalänk
Medlem

Eller hur, är det helt gratis utan uppkopplingsavgift? För uppkopplingsavgiften är annars på 66 öre (har jag för mig) Isåfall tycker jag fortfarande comviq kompis är kung!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mobboffer
"alla halebopkunder" .. typ 2 pers... men visst

Det är väl tur att de jag ringer till har halebop då Angående det med startavgiften så har jag inte en aning, men jag antar att den gäller inom halebop också. Men sen ska man ju inte glömma att man ringer för 99öre/min dygnet runt till andra operatörer heller
Man kan ju alltid hoppas att man ringer gratis till de som har telia också. Inte så troligt, men man kan ju alltid hoppas

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Hmm.. verkar ok. Det som fattas nu är bara att de börjar köra 3G också..

Permalänk
Medlem

3G? Vad har du för nytta av det? Videosamtal ringde jag lite då och då när det har var gratis med tre. Sen dess har det inte hänt. Eller är du ute efter datahastigheten?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Precis!
(datahastigheten alltså)

Permalänk
Medlem

Ok, inte för att jag förstår vad du har för nytta av den. Använder du telefonen som modem?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ok, låter dyrt

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Testade just att ringa 1 minut från en mobil med halebop till en med telia, exakt 66 öre kostade det. Detta borde innebära att vi med halebop även ringer "gratis" till alla med telia:D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jiv
Testade just att ringa 1 minut från en mobil med halebop till en med telia, exakt 66 öre kostade det. Detta borde innebära att vi med halebop även ringer "gratis" till alla med telia:D

Nej, tyvärr gäller det endast samtal inom halebop. Men det är ändå ett mycket bra erbjudande tycker jag.

Permalänk
Medlem

det enda tråkiga är ju att man måste förbruka minst 49:- i månaden med detta... men det ska väl inte vara så svårt egentligen?? får hoppas man inte har en dålig månad bara

Visa signatur

System:
Intel E4400, 4096Mb DDR2 RAM, 4x HDD tot: ~1100GB, Geforce 8800 GTS 640MB, NEC DVD Writer
Bärbar: Dell Inspiron 2200
System idag: Core i7 6700k, 2xGTX1080 SLI, 16GB RAM, SSD, HDD, m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexander.l
Nej, tyvärr gäller det endast samtal inom halebop. Men det är ändå ett mycket bra erbjudande tycker jag.

Hur kommer det sig då att det bara drogs 66 öre från mitt kort? o.O
Är det inte så att Halebop går i Telias nät, och att det därför blir samma pris till Telia också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jiv
Testade just att ringa 1 minut från en mobil med halebop till en med telia, exakt 66 öre kostade det. Detta borde innebära att vi med halebop även ringer "gratis" till alla med telia:D

Låter ju för jävla bra

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Låter inte alltför ologiskt, alla comviq kompis kunder ringer ju "gratis" till tele2 också, det borde ju gälla telia och halebop med.

Permalänk
Medlem

Jag tänker nu skicka iväg ett mail till Halebop och fråga dom om detta stämmer... Så vi får ett slut på den här disskutionen och ett riktigt svar

Visa signatur

System:
Intel E4400, 4096Mb DDR2 RAM, 4x HDD tot: ~1100GB, Geforce 8800 GTS 640MB, NEC DVD Writer
Bärbar: Dell Inspiron 2200
System idag: Core i7 6700k, 2xGTX1080 SLI, 16GB RAM, SSD, HDD, m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FraXioN
Tele2 = Comviq. Eller rättaresagt Tele2 äger varumärket Comviq.

och Telia äger inte halebop eller?

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

Det gäller inte fasta nätet iaf, så mycket kan man uttyda från den röriga hemsidan

Permalänk
Medlem

Jag längtar dock tillbaka till den tiden när man betalade 49:- i veckan och kunde skicka oavbrutet med SMS. Extremt billigt och lockande för i stort sätt alla.

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

Tyckte inte att jag hade nån nytta av det. Skickar ändå aldrig sms, men det var ju helt okej att betala 19kr/vecka. Mer än så ska inte sms kosta

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk

Dessa nya priser är ju rena möget för mig.
1: Ringa för minst 49:- i månaden, har ju inte laddat mitt kontantkort sen 2003, nu plötsligt ska de börja dra månadsavgift.
2: 0,99:- per minut till vanliga nätet är ju rena rånet. Kostade ju 0,22 öre innan efter kl 19.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3P | C2D 6320 @ 2333@1,008V | 2048 DDR2 | GF 7600GS | Viewsonic Vp191b |

Permalänk
Medlem

En sak som jag inte begriper, är varför ingen operatör i Sverige kan ha vettiga priser på data-överföring. Kan någon förklara detta för mig?

Permalänk
Medlem

skickade ett mail till dom...och fick ett svar

Hej!

Minutpriset för samtal inom Halebop är 0 kr. För samtal till andra kunder (telia, comviq, vodafone, fasta nätet etc) är priset 99 öre/min. Båda dessa priser gäller dygnet runt.För närvarande finns inte det tekniska stödet för att ta ut priset 99 öre till telias mobiler och därför prissätts dessa samtal på samma sätt som samtal inom Halebop tills vidare. Detta är dock högst tillfälligt och så snart det är tekniskt möjligt kommer samtal till telia mobiler att debiteras enligt gällande prislista.

MVH
Sebastian

Permalänk
Medlem

Fan också

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

citat:

NiV3Rt
Ok, låter dyrt

...
-Inte alls.. framför allt inte för mina behov. Dessutom är det alldeles gratis just nu med båda mina operatörer.

-Vad kostade ditt internetabonnemang under februari och mars? ;-D

Permalänk

Med andra ord, detta är i stort sett Comviq.net-priser med Telianät.

Tala om att Comviq.net kommer att få sänka priset nu för att deras erbjudande fortfarande ska vara prisvärt. Det är ju en NÅGOT annan kaliber på Telias GSM nät.

Visa signatur

-" 'You have pierced the heart of Oden' it said. Turn around, or go forward, and be eaten by your fate." Donald Blake, The Incredible Hulk Returns

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jollebolle
Dessa nya priser är ju rena möget för mig.
1: Ringa för minst 49:- i månaden, har ju inte laddat mitt kontantkort sen 2003, nu plötsligt ska de börja dra månadsavgift.
2: 0,99:- per minut till vanliga nätet är ju rena rånet. Kostade ju 0,22 öre innan efter kl 19.

Well, tror du att de över huvut taget vill ha kunder som dig som laddar kortet vartannat år? (såvida du inte laddade kortet med typ 2000kr 2003...)

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i