Permalänk
Avstängd

PSU OCZ Powerstream 600

Hej allihopa!vet inte om den här frågan passar här i denna del av forumet men jag hittade inget ställe där det står nätagg.

Jag håller på att bygga en ny burk och när jag
skulle välja vilket nätagg jag skulle ha så va OCZ,as powerstream 520W slut i lagret så jag tog ett 600W agg istället vilket jag börjar känna att det va lite att ta i kanske eftersom det skiljde 500 spänn drygt

Nåja om vi hoppar över ångesten så undrar jag varför det står såhär i specen på nätagget

520W har +12V@33A

och agget jag köpte är 600W +12V1@20A +12V2@18A

Ehh??

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem

verkar som du har 2 +12rails så du kan köra grafikkort på ena railern oxå får den andra railern jobba ifred med dina andra komponenter

fast jag kan ju ha fel

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Avstängd

Oki tackar!!

Förresten nån som har ett likadant aggregat och kan berätta exakt ? Och om det är ett bra agg? Vet att 520Watts agget ska vara riktigt bra men 600 vet jag inte,Va dum nog att beställa det innan jag läst nåt om det

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk

600W Powerstream är helt klart bland de bästa nätaggen som finns överhuvudtaget. men kostar det så smakar det.

som det ser ut nu så ökar bara konsumptionen... inte fel att vara säkrad. ska du dessutom ha ett SLI system med en värsting prolle så krävs det nästan något sådant nätagg i den klassen. nätagg är bland de mest underskattade delarna i ett datorbygge...

Permalänk
Medlem

jag ska beställa mitt OCZ powerstrem 600W och nytt chassi 4 diskar och lite annat på fredag så det fins på posten lagom till torsdag då det är lön

Det är WS 2 i sign som ska få nytt agg å chassi kör just nu 2x300W reduant agg men ska utöka med 4 diskar till över dom 13st jag har nu å det går inte in pga att agget i lådan är 3 gånger så stort som ett vanligt agg desutom är det 2x12A på 12V rails då ett på varge agg så max 24A villekt käns lite klent då ajg ska ha misnt 17 diskar kanske 21 senare och på det en athlon64 klockad i hop emd ett 6800U så drar det hela lite juce så att säga.

Permalänk
Avstängd

Ahh tusen tack!! Ja jag väntar just nu bara på min AMD FX-55 processor som ska komma i början av April och den ska ju dra en del ström!

Sen har jag ett Asus A8N-SLI Deluxe men ska köra ett "Gainward 6800 Ultra Golden S" sålänge tills jag har sparat ihop till ett till och förhoppningsvis priset hinner sjunka en aning.

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiruz
Ahh tusen tack!! Ja jag väntar just nu bara på min AMD FX-55 processor som ska komma i början av April och den ska ju dra en del ström!

Sen har jag ett Asus A8N-SLI Deluxe men ska köra ett "Gainward 6800 Ultra Golden S" sålänge tills jag har sparat ihop till ett till och förhoppningsvis priset hinner sjunka en aning.

Den drar inte så mö så du behöver 600W kan jag ju låva. Själv är jag mer freak å kör lite overkill för å vara säker tippar på att du är det med
Men tror ett antec 480W klarar att driva rätt mö tex har inte så kassa värden dom aggen och kostar inte så farligt. Driver dubbla optisar på 1.8@1.95 och 6800G@6800U med 6 disakr å masa bröte mmed antec 550W utan problems så.
Men vad fan 500 pix dit eller 500 pix dit fan bara slå till sedan har man skiten i 5 år å klarar sig ett tag hehe
Mina 2x300W har hängt med sedan slutet på 2000 och om har inte ens 4 pins kotackten modärna system kräver fick göra en addapter som går till en vanlig molex oc hdet blev stabitl som satan hehe

Permalänk
Hjälpsam

pa1983 söta burkar du har, men några detaljer. det är 5v linan som driver diskar och optiska enheter huvudsakligen 12v linan är för cpu och gpu + fläktar och kringutrustning som drar mest.

OCz 600w är nog av senare revision nu, de första hade lite problem med stabila linor och liknande jämfört med 520 singlerail varianten.

Med sådana hysteriska mängder diskar skulle jag nog valt att köra system, gfx och primärdiskar + optiska på ett nätagg och övriga diskar på ett separat nätagg.

PS, släng inte över OCz 600w till optisarna vid ett senare tillfälle då 20A på primärlinan kan ha problem att driva dem båda...

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Avstängd

Fluf vad menar du med att hans Opterons skulle få fär lite kräm? Låter som det där nätagget suger isåfall

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Hjälpsam

Nej, nätagget är toknice, men den har delat 12v lina, båda propparna drar från primärlinan och 20A är antagligen inte nog för att driva 2st 244or.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Avstängd

Ahh oki,tur man inte har ett MP system då!

Btw sover du aldrig? hehe

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur mkt detta nätagg väsnas?

Duedate

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiruz
Ahh oki,tur man inte har ett MP system då!

Btw sover du aldrig? hehe

(OfT) Datorer och koffein är några av mina bästa vänner.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluf
pa1983 söta burkar du har, men några detaljer. det är 5v linan som driver diskar och optiska enheter huvudsakligen 12v linan är för cpu och gpu + fläktar och kringutrustning som drar mest.

OCz 600w är nog av senare revision nu, de första hade lite problem med stabila linor och liknande jämfört med 520 singlerail varianten.

Med sådana hysteriska mängder diskar skulle jag nog valt att köra system, gfx och primärdiskar + optiska på ett nätagg och övriga diskar på ett separat nätagg.

PS, släng inte över OCz 600w till optisarna vid ett senare tillfälle då 20A på primärlinan kan ha problem att driva dem båda...

Inte sisst jag räknade på det. +5V driver endast elektroniken och +12V driver diskarnas servon. Tar du spännigen gånger angivna strömen på disken så ser du att den drar mer på +12V än +5V. 43A är inte klent för ett 600W agg heller dock pallar mina 2x300W 60A på +5V i hop.