[SWAT 4] Dedikerad server på annan dator i närverket

Permalänk
Avstängd

[SWAT 4] Dedikerad server på annan dator i närverket

Jo jag har precis börjat spela SWAT 4, och jag brukar alltid skapa en server på min dator, ej dedikerad. Men när det blir upp emot 10 personer på min server så börjar jag får ganska kraftiga FPS-drops.
Så jag tänkte om jag sätter upp en dedikerad server på min brors dator i andra rummet.
Jag har ju Internet-modemet inkopplat till min dator direkt, sedan har jag 2 nätverkskort vilket jag delar mitt Internet med till min bror. Problem med den dedikerade servern på min brors dator är att den blir en lokal server. Så ingen kan ju ansluta sig.
Någon som vet hur man löser detta problem? Är det någon speciell port man ska använda sig, kanske?

Permalänk
Medlem

Vet inte, men du kan ju ha dedikerad på din dator och spela på din brorsas?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Avstängd

Njae. Han har så dåligt grafikkort.

Permalänk
Medlem

Re: [SWAT 4] Dedikerad server på annan dator i närverket

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drullen
Jo jag har precis börjat spela SWAT 4, och jag brukar alltid skapa en server på min dator, ej dedikerad. Men när det blir upp emot 10 personer på min server så börjar jag får ganska kraftiga FPS-drops.
Så jag tänkte om jag sätter upp en dedikerad server på min brors dator i andra rummet.
Jag har ju Internet-modemet inkopplat till min dator direkt, sedan har jag 2 nätverkskort vilket jag delar mitt Internet med till min bror. Problem med den dedikerade servern på min brors dator är att den blir en lokal server. Så ingen kan ju ansluta sig.
Någon som vet hur man löser detta problem? Är det någon speciell port man ska använda sig, kanske?

Jag antar att detta finns att läsa i din manual eller på tillverkarens hemsida men följande UDP-portar ska du forwarda:

10480, 10481, 10482, 10483.

Permalänk
Gäst

Får på FPS-dropps när ditt nätverk blir hårt belastat??? Om det är så vet jag inte, men jag skulle gissa på att din lina itne hänger med när det kommer in flera personer på servern. Sen när du kör en dedikerad server behöver du inte bry dig ett dugg om grafikkort. Datorn renderar inget utan skickar bara info mellan spelarna.