Permalänk
Medlem

tyst dator chassi ink nätagg

Hej!
Jag letar efter ett dator chassi som är tyst. alltså ett nätagg som ingår som är tyst. Det ska vara midi tower ATX. har kollar på artic cooling T1 och T2 men de verkar vara special nätagg.. mycket suspeckt. Eller har ni tips på ett bra chassi och ett bra tyst 350watt nätagg?

pirs nivå 1000kr ungefär

Jag vill gärna veta var grejjorna finns att köpa också..

Permalänk
Medlem

Sonatan ska vara tyst.. Kostar runt 700kr idag med nätagg.. Pengarna som blir över kan du lägga på riktigt tysta fläktar...

Visa signatur

System: 3500+@2420 6800Ultra MSI K8N neo3 Hiper 480w
seagate 200gb TT tsunami

Permalänk
Medlem

Finns inga jättebra chassin med nätagg tyvärr. Antec SLK3700BQE med nätagg är rätt så tyst, och bättre än sonatan.

Ett bra chassi med ett bra nätagg blir tyvärr dyrare.

Acousticase 6607 + ett seasonic SS401HT går på strax över 2000

3000b + samma nätagg blir betydligt billigare, runt 1500

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk

Jag harfunderatpå att sälja mitt chassi!

Det är ett:
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=THVA8000BWSD

Nätagget är ett MKT tyst 450?w nätagg. Det låter 16db, alltså nästintill ljudlöst. Jag hade bara tänkt sälja chassit, men jag har iofs ett gammalt 350w nätagg över som jag kan använda om du köper mitt nätagg också. Jag kan kolla upp märke osv, men det är ett bra nätagg. Kostade ca 900kr för ett halvår sedan. Chassit är nån månad gammalt, och garantin finns kvar.

Det är ett tyst chassi eftersom att det har 2st 120mm + 2st 92mm + 120mm i nätagget. Det går tom att köra alla fläktar på 5v. Då låter det knappt något, och 120mm fläktarna går just så pass igång. Det blir ändå tillräckligt bra luftflöde lätt.
Anledningen till att jag vill sälja mitt chassi är för att jag köpt en kompressorkylning, och med den följde det med ett chassie som den sitter fast på. Det är grymt snyggt, och jag har UV ljus som belyser mina uv reaktiva sladdar (ATA sladdar som du kan få med om du vill och en till disketstationen) Läs nån recention om chassit. Det är grymt bra!

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PEe
Sonatan ska vara tyst.. Kostar runt 700kr idag med nätagg.. Pengarna som blir över kan du lägga på riktigt tysta fläktar...

Hmm.. nej.. ett sonata ligger på runt 1000-1100.
Rekommenderar det dock.. ett riktigt bra chassi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PEe
Sonatan ska vara tyst.. Kostar runt 700kr idag med nätagg.. Pengarna som blir över kan du lägga på riktigt tysta fläktar...

vart kan man köpa sonata för 700kr?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaptenperre
Jag harfunderatpå att sälja mitt chassi!

Det är ett:
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=THVA8000BWSD

Nätagget är ett MKT tyst 450?w nätagg. Det låter 16db, alltså nästintill ljudlöst. Jag hade bara tänkt sälja chassit, men jag har iofs ett gammalt 350w nätagg över som jag kan använda om du köper mitt nätagg också. Jag kan kolla upp märke osv, men det är ett bra nätagg. Kostade ca 900kr för ett halvår sedan. Chassit är nån månad gammalt, och garantin finns kvar.

Nej, ditt nätagg låter inte 16db. Det tystaste SPCR uppmätt med ett aktivt kylt nätagg är 18db med ett Seasonic S12 430W nätagg under 65W belastning, då mätte de 18db. I deras ljudmätningsrum är "tystnaden" runt 15-17 db.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Nej, ditt nätagg låter inte 16db. Det tystaste SPCR uppmätt med ett aktivt kylt nätagg är 18db med ett Seasonic S12 430W nätagg under 65W belastning, då mätte de 18db. I deras ljudmätningsrum är "tystnaden" runt 15-17 db.

Är du säker? Det stog då när jag köpte det på specifikationerna att det lät 16db-typ 22 beroende på belastning. När jag kommer hem kan jag kolla vilket märke det var så kan du läsa nån recention. Kan ju hända att de har mätt litekonstigt på fabriken kanske? Den kanske låter 18db då, men det är ju ändå minst av alla enligt dig isåfall, så det är ju bra.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Köp ett 3700BQE Har ett sånt det är tyst.

Visa signatur

10mbit åt folket!

Permalänk

Kollade lite på internet och hittade mitt nätagg. Det är ett Nexus NX-4090 "Real Silent" PSU och är specificerat till 16.2 db vid låg belastning. Sen om det låter lite mer i verkligheten så lär det ändå vara tystast av alla med aktiv kylning.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |