EVE online - när börjar det roliga?

Permalänk
Medlem

EVE online - när börjar det roliga?

Jag har ett gästkonto på EVE för 14 dagar och har nu spelat cirka 5 timmar. Har redan 5 mil och ett bra skepp. När börjar det roliga? De enda jag gör är att sätta ut desination på kartan, slå på autopilot och klicka på dock när det behövs. Många har sagt att det är ett bra spel, men när börjar det? Jag har inte ens behövt kontrollera skeppet själv nån gång.

Permalänk
Medlem

du jag tänkte samma sak när jag spelade det.. det är ju helt dött spelet :S

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Relik 📜

För mig började det roliga i Allianskrigen efter 2-3 månader. Sen satt jag fast i 1,5 år.

Gör något, flyg inte bara runt. Gör lite killmissions. Se till att få ett bra skepp.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Jag vet inte riktigt vad det är jag gillar med det, men jag tycker det är oerhört bra. Mycket fina miljöer och sen är det väldigt stort. Men sen är jag ju svag för rymd-simulatorer och scfi också.

Kan ju tilläggas att jag är ganska kass på spelet, tuffar runt med min mammut och gör inget vettigt alls. Gillar det endå!

EDIT: Men hur bra är det där skeppet du har egentligen? Efter fem timmar kan du inte fått särskilt många skills?

Permalänk
Medlem

Det fina är ju det ekonomiska systemet!

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [DC]Maverick
Jag vet inte riktigt vad det är jag gillar med det, men jag tycker det är oerhört bra. Mycket fina miljöer och sen är det väldigt stort. Men sen är jag ju svag för rymd-simulatorer och scfi också.

Kan ju tilläggas att jag är ganska kass på spelet, tuffar runt med min mammut och gör inget vettigt alls. Gillar det endå!

EDIT: Men hur bra är det där skeppet du har egentligen? Efter fem timmar kan du inte fått särskilt många skills?

Precis vad jag tänkte.. kan ju inte såga ett MMORPG efter 5 timmar

Det tar ett tag att få sina första miljoner osv, sen tuffar det på rätt bra..

Jag hade skepp för uppskattingsvis 750 miljoner, 500 miljoner på kontot och 18mil Skillpoints när jag slutade spela.. Det tog nästan 2 år att samla ihop..

Förlorade ju såklart en HEL DEL skepp undertiden
Allianskrig kostar.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Hehe allt jag har att säga om EVE. slött, förvisso gjorde jag inte så mycket mer än att mina och träna skills när jag spelade

Visa signatur
Permalänk

Jag kör EVE också, och gillar det. Det är så lugnt, nästan meditativt. Men förr eller senare så får jag väl gå med i någon allians och bryta lugnet med krig.

Som synd var så kan jag nog inte spela undet sommarlovet, jag kommer ligga minus med pengar då.

Permalänk

Du kan ju börja med att gå med i ett Corp

Visa signatur

Samma person som BuRnEr,,,, har sölat bort mina epost uppgifter från 56k tiden :(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Jag kör EVE också, och gillar det. Det är så lugnt, nästan meditativt. Men förr eller senare så får jag väl gå med i någon allians och bryta lugnet med krig.

Som synd var så kan jag nog inte spela undet sommarlovet, jag kommer ligga minus med pengar då.

Hade du varit smart hade du sparat en 500kr till att pröjsa online spel under sommarlovet när man inte får något studiebidrag.
Det gjorde iaf jag när jag gick i skolan.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Jag kör EVE också, och gillar det. Det är så lugnt, nästan meditativt. Men förr eller senare så får jag väl gå med i någon allians och bryta lugnet med krig.

Haha, precis så upplevde jag spelet under betan. Jag flög mest omkring och kollade på stjärnorna och lyssnade på musiken. Perfekt avkoppling ju.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk

Kan ingen slänga upp några bilder? , vart mäktig intresserad av det.

Permalänk
Citat:

Kan ingen slänga upp några bilder? , vart mäktig intresserad av det.

http://eve.istheshit.net

Och hemsidan kryllar naturligtvis av bilder.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dempe-X
Kan ingen slänga upp några bilder? , vart mäktig intresserad av det.

Ska hitta några klassiker.. Har en cool film med nånstans.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Spelade ca: 2 månader. Spelet kräver nog lite mer tålamod än vad jag hade.
Först och främst måste man vänta på skillsen vilket inte går att snabba på och sedan va jag tvungen att "mina" så mkt efter pengar.

Permalänk
Relik 📜

Har en kul film när vi spränger en POS i empirespace. Men verkar ha söpet bort den.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Har en kul film när vi spränger en POS i empirespace. Men verkar ha söpet bort den.

Synd det..

Permalänk
Medlem

Gör lite missions, testa trada lite, hoppa in i nån dungeon-grej, gör lite olika grejor helt enkelt.
Fast om du redan har 5 mil så lär du ju redan ha gjort sånt
Tänk på att du inte direkt kan powerlevla i EVE, du får helt enkelt chilla lite och vänta på att du har tillräckliga skills för att åka nåt nåt skojigt skepp.
Det roliga börjar när man går med i ett PvP-corp och dödar saker. Jag spelar WoW just nu och det har kul PvP men det är fan ingenting mot adrenalinrushen PvP:ande i EVE kan innebära.
Fightas lite smått kan du nog göra ganska tidigt, bara att fixa lite skills och hoppa in i en snabb frigate och leka tackler.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Kan någon vänlig själ förklara för mej vad man gör på EVE ?

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk

Eve är avkopplande och vackert, men det är svårt att motivera sig i långa loppet, varför slita så hårt för så lite och dessutom betala för det?

Hade dock fortsatt att spela det om det var gratis, jag hade en grymt snygg Gallente-playboy som jag drog runt med i galaxen och charmade alla vackra kvinnor!

Visa signatur

"But there's probably no better form of government than a good despot."
-- George Lucas

Permalänk
Relik 📜

Vi hade en begravning en gång.. Det ni.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Vi hade en begravning en gång.. Det ni.

Det hade Project Entropia för flera år sedan. Första officiella brölloppet för 2-3 år sedan likaså. Men å andra siden suger Project Entropia!!

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Relik 📜

Fan, jag har inte kvar några screenshots från den heller

Men sök på "Oceanna" och "EVE" i google, så får ni upp två trådar i EVE-forumet som handlar om den. Var typ 3-400 människor där.. Ligger en container i rymden och flotar.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Reggade för trial och började spela för några timmar sedan, är helt frälst i spelet!
Har precis köpt mitt första skepp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Fan, jag har inte kvar några screenshots från den heller

Men sök på "Oceanna" och "EVE" i google, så får ni upp två trådar i EVE-forumet som handlar om den. Var typ 3-400 människor där.. Ligger en container i rymden och flotar.

Lite OT men "Khalum" har precis gjort oss sällskap i Millennium, visst var det din gamla char?

Visa signatur

Yarr?

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johanta
Lite OT men "Khalum" har precis gjort oss sällskap i Millennium, visst var det din gamla char?

Jopp.. Sålde den, men har inte fått pengar än.. Fråga gäran hur mkt han gav för den, hälsa från "gamla ägaren".

Tror jag blivit jävligt lurad av dom jag sålde den till, www.ownyourgame.com.

Har jag inte fått pengar om 1 vecka komemr jag publicera våran konversation med mail på alla forum jag kan hitta. Då kommer dom aldrig mer få något sålt, vill jag lova. Så uppenbart att dom försöker blåsa mig.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Finns det inga typ raids i spelet eller så? Alla system verkar ju vara likadana hitils, nåra stationer och nåra stargates sen är det inge mer, bara olika färger på miljön.

Kommer det lite omväxling sen eller ser hela spelet ut så här?

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk

Det verkar som att det händer en massa roliga saker hela tiden i EVE... men jag verkar missa allihop. Fast det är väl bara att gå med i ett krigiskt corp och vänta.

Permalänk
Medlem

Jag började spela betan under spelets sista betamånad, april 2003, därefter har jag spelat konstant fram till för två veckor sedan då jag började pröva lite wow, saknar eve något otroligt och kommer återvända, ska bara låta lite skills träna upp.

Eves mystik ligger i att konfigurera sitt skepp, sen ge sig ut tillsammans med corp-mates och pvp:a, försöka tänka steget länge än motståndaren och få en så jämn strid som möjligt.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Hur lirar man gratis i 14 dagar ?

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988