Permalänk
Medlem

Q-tec vs Artic Cool

Blev plötsligt i behov av ett nytt chassi och har mellan två stycken det står imellan.

Läst runder på SweC samt kollat på en del amerikanska sidor som testat chassin, men vill även nu höra era åsikter om minna köpval.

1. Arctic cooling Silentium T-2 350W - 995:- (Med nätdel)

Sugen på detta eftersom det sägs vara bra tyst med någerlunda tysta komponenter i dator. Samt att det även verkar bra kylning på det. Det jag inte gillar med detta chassi är att böjda ide kontakter på moderkortet kommer inte funka samt att även vissa inte får plats.

2. Q-Tec 6052MDL - 595:- (Utan nätdel)

Helt ok chassi som är rätt så snyggt. Dock har jag inte hört om det är tyst eller inte. Men kan tänka mig att det ljudligare än AC's chassi. Vanlig burk, vilket jag menar med att det inte blir strul med moderkort osv. Kylning vet jag inget om hur den är heller.
Negativ sak är att ingen nätdel följer med.

Som jag innan sa så är jag i behov att ett chassi snabbt och det är då mellan dom här två jag väljer imellan. Kan inte bestämma mig alls. Hoppas ni kan komma med några snabba och visa svar som får mig på den säkrare sidan.

Tack på förhand.
Mvh xMe

Visa signatur

"Voilà! In view, a humble vaudevillian veteran, cast vicariously as both victim and villain by the vicissitudes of Fate. This visage, no mere veneer of vanity, is a vestige of the vox populi, now vacant, vanished. However, this valorous visitation of a by-gone vexation, stands vivified and has vowed to vanquish these venal and virulent vermin van-guarding vice and vouchsafing the violently vicious and voracious violation of volition."

Permalänk
Avstängd

SJÄLVKLART silentium!

Visa signatur

Må edra kameler aldrig gå törstiga!

[img]http://www.the-north-pole.com/carols/images/ansanta.gif[/img]

Permalänk
Medlem

Mm, ettan, LÄTT.

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | Asus M2N-E | 2048mb DDR2 | GeForce 6600GT | WD 200gb S-ATA | Zalman 9500A

Permalänk
Medlem

Jag har Silentiumchassit och kan bara säga att det är de bästa jag haft på länge. Hade gärna betalat det tredubbla för samma tysthet som detta ger, klockrent köp.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Det får bli ett Artic Cooling då

Tackar jätte mycket för er hjälp!

Mvh xMe

Visa signatur

"Voilà! In view, a humble vaudevillian veteran, cast vicariously as both victim and villain by the vicissitudes of Fate. This visage, no mere veneer of vanity, is a vestige of the vox populi, now vacant, vanished. However, this valorous visitation of a by-gone vexation, stands vivified and has vowed to vanquish these venal and virulent vermin van-guarding vice and vouchsafing the violently vicious and voracious violation of volition."