Permalänk
Medlem

HP Pavilion 4400+

Hallå äraste medlemmar!

"Long time no see"

Har ett erbjudande på att byta ut min gamla P4 2.66GHz till nyare fräscha prylar.

Erbjudandet är från HP och lyder;
Processor: AMD Athlon 64 4400+ (dual cpu)
Chipset: ATi RX480/SB400
Internminne 2048MB DDR SDRAM 400MHz
Hårddisk 2st á 250Gb SATA + Lösdagbar 300Gb
Grafikkort: nVIDIA 7800 GTX
Ljud: Creative Labs SoundBlaster Audigy 2 ZS

De va nog allt de viktigaste bortsett från TV-kort, brännare och allt vad de heter.

Hur låter det? Är det det värsta prylarna man i princip kan ha på marknaden?

Köper helldre en riktigt bra dator istället för att uppgradera den i mellan åt. Är jag rätt ute nu?

Blir antagligen i samma veva en HP L2335 - 23" TFT Widescreen skärm. Responstid 16ms
Har kollat lite recensioner om den och de är bara posetivt. Vad säger ni? Har tänkt använda den som TV och filmvisning dessutom.

MVH Nicklas

Permalänk
Medlem

jadu, det var inget illa datorpaket. skulle nog säga det är det värsta på marknaden ifall man inte vill ha 4gig ram istället (det e lite overkill ).

dock så kommer fx57 ut imorrn (ej helt säkert) och då är den processorn iofs bättre med din dator kommer räcka långt kan jag säga.

Edit: vad kostar hela paketet då?

Permalänk
Hedersmedlem

Sätter HP 7800 GTX på ett moderkort med ATI-chipset? Ja, så kan man ju också göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa
Sätter HP 7800 GTX på ett moderkort med ATI-chipset? Ja, så kan man ju också göra.

Behöver det innebära någon stor nackdel? Fungerar det inte så har jag alltid tillfälle att lämna burken på reparation.

ATi verkar i sig stora på chipset till AMD 64 - Stämmer det?

Permalänk

Kostar?

Visa signatur

AMD ATHLON 64 (VENICE) 3200+ @ 2,0GHz - m. ZALMAN CNPS-7700CU | 2GB RAM | ASROCK 939DUAL-SATA2 | 200GB HDD | RADEON X1800XT 512MB | NEC-DVDBRÄNNARE | TAGAN EASYCONNECT 580W

Permalänk
Hedersmedlem

ATI är inte så stora just nu, kanske på budgetsystem som jag inte har så bra koll på, men annars inte. De är dock på väg att komma med fler chipset.

Jag tror inte att det är någon nackdel utan blev bara förvånad över att HP har tagit ett chipset från ATI men ändå ett grafikkort från Nvidia.

Permalänk

HP L2335 - 23" den är jävligt skön sitter på den just nu fick ett annat packet från hp och man fick ta den skärmen i packetet.. i spel så laggar den ganska mycket men man vänjer sig efter ett tag.. men i film vissning å surfande är den as skön..

Visa signatur

AMD 2500+ Barton @ 3200 | 2x 512 TwinMOS PC3200 | Asus A7N8X-X suger ja vet | XFX GeForce 6600GT @ 565/1150 | 2x 160 + 120 GB diskar | HP - 23" Wide Skärm