Voodoo Dragon 2 ?? Hjälp!

Permalänk

Voodoo Dragon 2 ?? Hjälp!

Hej hopp.

Nu är det så att jag lagt vantarna på ett Voodoo Dragon 2 pci-kort, efter att min kompis skrotat sin gamla dator. (dvs gett den till mig).

Jag kör nu kortet i min P2-burk tillsammans med ett Diamond Spedstar A50 8MB AGP. Dvs, agp-kortets vga out är kopplad till Voodoo-kortets vga in, och voodoo vga out är kopplat till min skärm. Det här funkar fina fisken, och jag har drivisar till mitt agp-kort, MEN! Jag har inte installerat några drivrutiner för voodoo-kortet och jag frågar mig om det ens finns några?

Eftersom det bara är ett s.k. "expanderingskort" och överföringen sker analogt via vga-kabel. ? Finns det några drivrutiner till detta kort eller är det överhuvudtaget någon som vet nåt om kortet?

3dfx Voodoo Dragon 2 12MB pci

Tack för snabba svar!

Permalänk
Medlem

http://www.voodoofiles.com/category.asp?x=13

verkar finnas under 3rd party drivers.

Visa signatur

Samsung SA700 | Silverstone Temjin TJ08B-E | Silver Power SP-SS750M 750W | Asus Maximus IV Gene-Z | Intel Core i7 2600K | Corsair H80 Hydro Series | Scythe Kaze Q 3.5" | Scythe GT 120mm 1850rpm | Gigabyte GeForce GTX 560Ti OC 1GB | Corsair Vengeance LP DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB | SanDisk Extreme II 480Gb SSD | Sennheiser PC360 G4ME

Permalänk

Faktiskt inte. Om den finns där, kan jag iaf inte hitta den. Vilken skulle det vara?

Snälla om någon vet nåt om kortet eller om det behövs någon drivrutin så skriv! Tacksam för vilken info som helst!

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Re: Voodoo Dragon 2 ?? Hjälp!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klasskamraten
Hej hopp.

Nu är det så att jag lagt vantarna på ett Voodoo Dragon 2 pci-kort, efter att min kompis skrotat sin gamla dator. (dvs gett den till mig).

Jag kör nu kortet i min P2-burk tillsammans med ett Diamond Spedstar A50 8MB AGP. Dvs, agp-kortets vga out är kopplad till Voodoo-kortets vga in, och voodoo vga out är kopplat till min skärm. Det här funkar fina fisken, och jag har drivisar till mitt agp-kort, MEN! Jag har inte installerat några drivrutiner för voodoo-kortet och jag frågar mig om det ens finns några?

Eftersom det bara är ett s.k. "expanderingskort" och överföringen sker analogt via vga-kabel. ? Finns det några drivrutiner till detta kort eller är det överhuvudtaget någon som vet nåt om kortet?

3dfx Voodoo Dragon 2 12MB pci

Tack för snabba svar!

Har en uppsjö gamla voodoo drivers liggandes hemma,ska editera svaret när jag kommer hem sitter hos polarn och skriver.

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Ohh jävlar ett speedstar, hade ett sånt till min gamla Celeron 300, sämre kort får man leta efter

Permalänk
Medlem

Ladda ner drivers från denna sida: http://www.3dfxzone.it/dir/3dfx/voodoo2/drivers.htm
Har ett Voodoo 2 i min dator med Windows XP och det funkar bra.

Visa signatur

Athlon 64 3200+, Asrock Dual-SATA2, 1 GB DDR-RAM, GF6600GT osv.
"One ring to rule them all, One ring to find them, One ring to bring them all, And in the darkness bind them!" miskad storlek /Quizor

Permalänk
Avstängd

Saruman har svaret såg jag där:))

kolla hans länk direkt så får du svar verkar det som:))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Annars kan du väl alltid leta upp en gammal pc-gamer cd skiva å installera drivare därifrån.