Onswitch kontakten är fel, Vad kan man göra?

Permalänk

Onswitch kontakten är fel, Vad kan man göra?

Har köpt ett nytt moderkort till den gamla datorn då moderkortet dog. Har satt i allt men det är en sak som strular till ALLTING! det är on/off switchen på lådan. Datorn är från börja en hempc från Elgiganten.

På framsidan sitter ett kretskort, på det kretskortet sitter switchen och en led från det kretskortet så går en kabel. I andra änden av den, den som man kopplar in i dator sitter en kontakt. Den kontakten passar inte moderkortets kontakt. Det är alltså en kloss med massor av kablar. Den passar inte sockeln på moderkortet. Det är bara det som hindrar mig från att få igång datorn.

VAD SKA JAG GÖRA? JAG BLI GALEN!

Är det nån som har någon ide på vad som kan göras?

Mvh//Andreas

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk

Finns adaptrar lite här och var. Hur många ledar har kontakten respektive moderkortet?

Visa signatur

Beauty is in the eye of the beholder.
DI, din portal till musik.
Mitt galleri

Permalänk
Medlem

Hade varit bra med lite bilder på det.

/P

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk

Jo här kommer lite bilder, dock så vart två av dom väldigt suddiga av någon anledning. Är för bakis för att fixa ni ser vad jag menar i alla fall.

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N