Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Om jag fattat deta rätt så hjälper ett sådant paket till 1 fläkt?

Har en fråga till finns det något liknande till Hårddiskar?

Det finns ju sånna här: http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1126&session=6bd014...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghost

Säger du det.. (Satte sticksågen i toppen på mitt Lian-Li PC71 i förrgår)

Haha, okej Vad gjorde du förnått då?

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekner
Haha, okej Vad gjorde du förnått då?

Sedan min hembyggda tank läckte för ett par år sedan har jag envänt en sådan här : (fast i äldre version utan hålen i botten). Den har dock stått mer eller mindre väl fastsatt med silvertejp ovanpå nätagget.

Nu när jag ändå bytte moderkort och rengjorde chassit (dvs allt urplockat) passade jag på att montera tanken i "taket" med hjälp av en sådan här som jag lackerat svart.

Detta innebär att det är lätt att fylla på kylvätska vid behov, och att datorn kan läggas ner på sidan vid transport eller arbete med den utan risk för att något lossnar. Vattenkylningen är dock inte i drift för tillfället eftersom jag ännu inte har något vattenblock för socket 939.

Håller även på att förbättra datorn på ett antal punkter, vilket bör leda till högre mekanisk stabilitet och att de modifieringar jag infört sedan 2003 då jag ursprungligen bytte till Lian-Li-chassit blir permanenta och inte "ghettomässiga".

Kommer att lägga upp en tråd under Projektloggar inom kort med lite bilder och information gällande mina planer för datorn.

Permalänk
Medlem

snyggt vare, MEN det är ju en kopia av LianLi har precis köpt en PC6070, lite hetare än den där

Visa signatur

Obs: Ny burk sedan länge. Orkar säkert uppdatera signaturen en vacker dag.

AMD Athlon 64 3200+ @ 2,35GHz | Sparkle Geforce 6800GT @ 427/1160Mhz | 2x512Mb pc3200 400MHz
3dMark 01: 25566p | 3dMark 03: 13653p | 3dMark 05: 6036p | AquaMark3: 73,048p | SuperPI: 36s

Permalänk
Medlem

1:an är inte alls nått o ha, köp 3:an eller 4:an
Vilar foten på en 4:a, stabil och bra, duger men inte orkat modda det än.

Permalänk
Medlem

Jag ska köpa ett case, och jag har funderat på ett Antec Solution SLK3000B-EU
314:-
http://www.theclickstore.se/product_viewer?product_id=50168

Vad säger ni väger för och emot detta? jämfört med Igloon som diskuteras här alltså.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fr0hike
Jag ska köpa ett case, och jag har funderat på ett Antec Solution SLK3000B-EU
314:-
http://www.theclickstore.se/product_viewer?product_id=50168

Vad säger ni väger för och emot detta? jämfört med Igloon som diskuteras här alltså.

Vi kan ju börja med dom uppenbara fördelarna... Det är billigare (även fast moms på 98kr tillkommer på den där butiken), det har plats för 120mm-fläktar och fläktar i sidan... Sen finns ju dom uppenbara nackdelarna vilka är: Det är ett stålchassi med plastfront, fronten är något ful i insuget.

Men om du är ute efter något med bra kylning som ändå går att få tyst är det ditt Antec-chassit du ska ha, vill du däremot kompromissa litegrann och få högljudda fläktar (dom medföljande) och lite sämre kylning, men få ett mycket mer stilrent och blickfångande chassi ska du välja mitt Beantech-chassi. Det kan tilläggas att det går att få grymt tyst, jag kör just nu med Adda's 14db fläktar, en tempstyrd 12-22db-fläkt på processorn och en 22db 120mm-fläkt i nätaggregatet, och den är alldeles... avslappnande tyst... Om man inte lyssnar efter den så hör man den inte, med orginalfläktarna lät den som ett jetplan, varesig man ville eller inte

Jag kan tillägga att Adda-fläktarna flyttar lite mindre luft än orginal, men temperaturskillnaden på hårddiskarna blev ändå bara 2 grader uppåt.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Skrothög.. Bort!

Visa signatur

Thermaltake Armor | DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D | AMD 64 3200+ Venice @ 2.6GHz | TwinMOS SP 1024MB PC3500 BH-5 | Gainward 7800GT @ 500/1200 | 2xMaxtor 300GB SATA 16MB | NEC ND3550A | Hiper Type-R 580w

Permalänk
Medlem

grymmt läckert ju... sedan ett fint sidofönster så är man ju klar

funderar på att köpa ett för att ha hemma.. men undra om man kan modda så man kan ha en 120MM fläkt därbak istället... *undrar*
skulle ha en ALu titan fläkt där då... skulle se fläskigt ut..

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
grymmt läckert ju... sedan ett fint sidofönster så är man ju klar

funderar på att köpa ett för att ha hemma.. men undra om man kan modda så man kan ha en 120MM fläkt därbak istället... *undrar*
skulle ha en ALu titan fläkt där då... skulle se fläskigt ut..

Njae... Inga fönster på mitt chassi, jag gör hellre egna lite mer unika moddar...
Jag har då tänkt att sätta 120mm-fläktar i botten

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

kollade lite på beantech oxå men lianli pc7 kostar ca 1000:- och då fick man 2 st 120mm adda fläktar med.
så skillnaden blev inte så stor ändå..

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem

Nu har vi en liten update här tycker jag Nu när jag haft det här chassit i ungefär ett halvår har jag inte moddat det så mycket, det behövs liksom inte

Fronten har fått sig en uppfräshning, en 120mm Aerocool Turbine Fan (http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1959&session=3dfcd9...) som kyler två hårddiskar inpackade i ljuddämpning, dessa ligger då "löst" (fastklämda mha dämpmaterialet) i 3st 5,25"-platser. Det finns en springa på ca 3cm ovanför hårddiskarna som tillför luften vidare in i chassit. På processorn sitter fortfarande min gamle trotjänare från arctic cooling, i aktern sitter numera en arctic cooling temperaturreglerad fläkt, i nätaggregatet en adda 14db som går på ungefär 6-7v.
Jag har tjoffsat på med ungefär 3-4cm tjock dämpning på chassisidorna också
Under och bakpå chassit sitter varsitt grönt ccfl-rör, något som passar utomordentligt bra till aluminiumchassin enligt mig

Tack och hej.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Jag har ett likadant fast i svart, måste säga det är ett otroligt bra chassi.
Men att ha högtalarna jämte datorn kan göra så hårddiskarna börjar snurra fel av magnetismen. Eller är det inte så

Visa signatur

[ 3800+ x2 [ asus A8N-sli-se [ xfx 7900gt [ 160 gb [ twinmos 1024mb [ bzerk 500w [ beantech igloo [

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av macke1
Jag har ett likadant fast i svart, måste säga det är ett otroligt bra chassi.
Men att ha högtalarna jämte datorn kan göra så hårddiskarna börjar snurra fel av magnetismen. Eller är det inte så

Högtalarna är magnetiskt avskärmade, så nema problema på den delen.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Avstängd

snacka om att härma lian li chassina!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AdEz
snacka om att härma lian li chassina!

Vad är det för fel med det? Lian-li har ju härmat många andra chassitillverkare gällande smarta lösningar mm.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Ekner: Lite sent svar? Föressten är AdEz avstängd så han kan inte svara.

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaWey
Ekner: Lite sent svar? Föressten är AdEz avstängd så han kan inte svara.

Ville bara kolla till min gamla tråd och såg ett negativt inlägg precis i slutet. "Inte bra, måste säga nåt" tänker Marcus hjärna och så skrev hans fingrar ett svar

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Synd att itne bilderna funkar längre

Visa signatur

Antec SLK3000B: AMD Athlon XP 2500+ Barton <> 512 MB RAM <> GeForce FX5700 <> 160GB Maxtor
Gallerier: Gravyr <> Kabeldragning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m1nken
Synd att itne bilderna funkar längre

WORD!

Permalänk
Medlem

Vart finnas Beantech igloo chassina att köpa då? Kollade på komplett men dem fanns inte där?

Visa signatur

Me Hund, you Yoshi!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hund.00
Vart finnas Beantech igloo chassina att köpa då? Kollade på komplett men dem fanns inte där?

Tyvärr finns dom inte att köpa längre. Kan maila komplett och säga att det finns ett intresse för dom

EDIT: Såg att folk ville ha bilderna tillbaka. Kan lägga upp ett par igen

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!