Konstigt djur i min skärm

Permalänk
Medlem

Re: Konstigt djur i min skärm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Tjena! Idag så märkte jag helt plötsligt en liten svart avlång prick på min skärm. Helt plötsligt börjar den röra på sig. Så nu kryper det allså runder en liten insekt eller nåt innanför plasten på min plattskärm. Det är en Samsung Syncmaster 710v. Den e extremt störande. Vad är det för något? Min kompis snackade om nån insekt i sin skärm nån gång. Det inget virus eller liknande för när jag tar print screen så finns den inte på bilden där den var när jag printade. Vad ska jag göra åt det?

MVH Viking

Har du prövat att ringa ANTICIMEX, dom brukar kunna fixa det mesta med ohyra.

Permalänk
Medlem

haha har hänt mig med , kröp en skitstor spindel över skärmrutan , snabbt som fan sprang jag efter en kalle anka tidning men när jag kom tillbaka så såg jag hur den kröp ner i hålen i CRTn

Permalänk
Medlem

Re: Re: Konstigt djur i min skärm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barca
Har du prövat att ringa ANTICIMEX, dom brukar kunna fixa det mesta med ohyra.

Känns lite overkill plus att det inte är direkt billigt.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

There is only one option:

NAPALM!!!

Visa signatur

Ja, jag har också hård vara.
Är du inte dum, har du inte otur när du tänker är du troligtvis totalt hjärndöd.

Permalänk
Avstängd

nej, Dammsugare kommer att ta ut den lilla gynnaren.

Visa signatur

Jag är Underbarnet

Permalänk
Medlem

mhm..

"Det inget virus eller liknande för när jag tar print screen så finns den inte på bilden där den var när jag printade."

haha

Visa signatur

Thermaltake Armor | DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D | AMD 64 3200+ Venice @ 2.6GHz | TwinMOS SP 1024MB PC3500 BH-5 | Gainward 7800GT @ 500/1200 | 2xMaxtor 300GB SATA 16MB | NEC ND3550A | Hiper Type-R 580w

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: Re: Konstigt djur i min skärm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zonyk
Känns lite overkill plus att det inte är direkt billigt.

Det behöver inte kosta någonting alls eftersom ett serviceavtal med dem kan ingå i hemförsäkringen. Dock är jag helt säker på att de inte kan ta hand om just det här.

Permalänk
Medlem

Jag är i samma situation som GAPa och trådskaparen, insekter har krypit in bakom plasten på min skärm, så vidrigt irriterande.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Konstigt djur i min skärm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zonyk
Känns lite overkill plus att det inte är direkt billigt.

Ironi, min vän, Ironi

Permalänk
Medlem

Ni som har djur i era skärmar kan ni inte bara öppna lite på sidan och suga med damsugaren?

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem

Vi med CRT går ju säkra från denna "insekts invasion"

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

haha aero.. visst e det buggar:P haha,. sjysst pics måste vara jäävligt irriteterande:P

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smolk
There is only one option:

NAPALM!!!

Haha fyfan vad jag garvade. Omg.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 3200+, 1024mb Ram, Sapphire Radeon 9800 PRO Atlantis, Arctic Cooling Copper Silent 2TC, Logitech Z-2200 2.1 THX

Permalänk
Medlem

Jag har kollat runder lite på nätet och läst om andra med samma problem. Alla fick nya skärmar av tilverkaren så jag ska ta och ringa samsung imorn och höra mig för.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Jag har kollat runder lite på nätet och läst om andra med samma problem. Alla fick nya skärmar av tilverkaren så jag ska ta och ringa samsung imorn och höra mig för.

Alla utom jag i så fall. Snyft.

Permalänk
Medlem

Det var mig wixia pratade om innan.
Jag kan berätta att jag blev ganska förvånad när jag såg den lille jävlen springa runder på skärmen. Satt och höll tummarna och hoppades den skulle krypa ut innan den dog. Men icke. Dock dog den ute i kanten så det gör inte så jätte mycket.

Men nästa gång där kommer en sån trippare så ska jag släcka skärmen och "lysa ut den" som jag läst har fungerat för andra här på swec.

Ni som inte vill ha för mycket insekter runt skärmen, släng cola burkar, öl flaksor, kebablådor och annan skrivbords styling som lockar till sig insekter en bit bort från er tft.

Visa signatur

Workstation: AMD XP 3200+ 512 mb ddr (2*256 mb dual kingmax 400mhz) western 80 gb hårddisk gf2mx 32 mb också vattenkylning GENTOO/XP
Laptop: Amd xp-m 2500+, 512 mb ram 266mhz, 40 gb hd GENTOO
Server: Pentium 2 450 mhz 512 mb pc133 adaptec 1200 raidkort GENTOO www.tuffe.net

Permalänk
Medlem

Hehe! Jag har ju inte några speciella problem med skit runt skärmen. Däremot så kan det stå en del "styling" hemma hos tuffe ibland

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryo Hazuki
Vi med CRT går ju säkra från denna "insekts invasion"

Just denna insekts invasion kan vi vara trygga för för den ligger ju död i skaparens skärm men det finns ju fler likadana insekter som kan invadera våra skärmar!

OBS! Jag retas bara för att du särskrev!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Hedersmedlem

Äh, kom igen nu! Det finns ingen anledning att hålla på att skriva spamliknande inlägg här.

Permalänk
Avstängd

hahahahahaha... roligaste ja sett på länge aldrig hört talas om ens ...

Som sagt veti fasen vad man ska göra

Permalänk
Medlem

Vilken tur att jag har katt, han brukar käka det mesta som kommer in i insektsväg här hemma.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Folk med TFT skärmar behöver nog inte oroa sig speciellt mycket, bara öppna skärmen och plocka ut dom små liven istället för att vänta månader på en ny.

OffT: Häll i lite vatten i skärmen så bör dom små få ryckningar, skicka därefter in den gamla och få en ny.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AfterDeath
Folk med TFT skärmar behöver nog inte oroa sig speciellt mycket, bara öppna skärmen och plocka ut dom små liven istället för att vänta månader på en ny.

OffT: Häll i lite vatten i skärmen så bör dom små få ryckningar, skicka därefter in den gamla och få en ny.

Men om man skulle misslyckas i sin försök att plocka ut dem så e ju garrantin pajj. Och OM man lyckas så e garrantin pajj om man senare får en eller flera döda pixlar eller att den går itu på ett eller annat vis.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I-8
tryck på den så att den sprängs....

*ASG*.... :D:D:D

Tänk strålningen dom små gynnarna får i sej. Dom borde fan vara självlysande.

Det e kanske dom som dödar pixlarna?

Visa signatur

²¹¹²º¹³²º²º²³³¹³º²¹²º²¹³º²³¹³º¹³³º²¹²²º²¹³º³²º³³¹
³¹¹²º³º³¹²º³¹³²º³³º³¹³¹³º²º³²º³¹²º³²¹³º²¹³º²

Permalänk
Medlem

har hört att dom lever på att äta pixlar

Permalänk
Medlem

hmmm jag visste det va nåt fuffens när jag såg dom på bilden där.

Visa signatur

²¹¹²º¹³²º²º²³³¹³º²¹²º²¹³º²³¹³º¹³³º²¹²²º²¹³º³²º³³¹
³¹¹²º³º³¹²º³¹³²º³³º³¹³¹³º²º³²º³¹²º³²¹³º²¹³º²

Permalänk
Medlem

Får väll sätta ut lite mat till dem där ute, någon som vet vart man kan köpa lite pixlar?

Visa signatur

Workstation: AMD XP 3200+ 512 mb ddr (2*256 mb dual kingmax 400mhz) western 80 gb hårddisk gf2mx 32 mb också vattenkylning GENTOO/XP
Laptop: Amd xp-m 2500+, 512 mb ram 266mhz, 40 gb hd GENTOO
Server: Pentium 2 450 mhz 512 mb pc133 adaptec 1200 raidkort GENTOO www.tuffe.net