Permalänk
Medlem

Är det bara o köpa psp sen kommer man ut på internet direkt? eller?

Permalänk

Om du har tillgång till ett wlan så, ja.

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk

för en okunnig,vad är ett "wlan"?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

trådlöst nätverk

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Hade sony varit smarta hade dom ju lagt in 2.0 från börja, de måste väl ändå ha följt lite av vad som händer på psp hacking fronten

Sony har gjort de i frankrike, de har tvingat vissa affärer att uppgradera de till 2.0...

Dessutom har de lagt något skydd så att om man inte har 2.0 så går de inte att spela alla spel eller kolla på alla filmer... fast de finns "hacks" för 1.0 och 1.5 som gör att de fortfarande går, vet inte hur 1.51 och 1.52 har de...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

men hur nergraderar man då?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
men hur nergraderar man då?

Yoshihiro skulle berättat hur man gjorde det, den 1 september.
Kommer komma en guide snart hur man gör det, om inte Yoshihiro bara snackat en massa bs.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Yoshihiro skulle berättat hur man gjorde det, den 1 september.
Kommer komma en guide snart hur man gör det, om inte Yoshihiro bara snackat en massa bs.

ok,tack:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Hur ser sidorna ut om man surfar på en PSP, får man typ scrolla både åt höger/vänster och up/ner för att se hela sidan? eller gör PSPn om sidan så den passar på nått sätt?

Och hur pass fort laddar den en sida som aftonbladet, antar att det går segare än en dator?

Kan man få upp tangentbord på skärmen så man kan skriva o dyl på internet?

Slutligen, duger PSPn att använda som extra surfdator när man ligger i soffan?

Många frågor... hoppas på många svar

Visa signatur

Signatur:
Valfri signatur som hamnar underst i alla inlägg du skriver. Tänk på att du bara f....Blablabla.....

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nacud
Synd att man inte kan ha sex med sin psp! Då hade jag slängt ut tjejen!

Kommer väll nått tillbehör, vänta bara...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Kommer väll nått tillbehör, vänta bara...

precis...du ska se att den där ersätter tjejerna innom kort.
först kan man ha en mysfilm med sin underbara PSP,en myskväll där man först ser på nån film,kanske får några skratt framför ett spel,bjuder ut den på nätet(kanske besöker nån romantisk plats där) och sen logga ur,pluggar på den kommande vagina hårdvaran(penis för jäntorna)och sen är det bara att fullborda kvällen....ahh,låter inte detta härligt...den ultimata livs "kamraten" som du kan göra ALLT med...mmmm


skojar bara:p

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Sony har gjort de i frankrike, de har tvingat vissa affärer att uppgradera de till 2.0...

Dessutom har de lagt något skydd så att om man inte har 2.0 så går de inte att spela alla spel eller kolla på alla filmer... fast de finns "hacks" för 1.0 och 1.5 som gör att de fortfarande går, vet inte hur 1.51 och 1.52 har de...

Det där så kallat skyddet är redan knäckt bara så ni med 1.50 vet.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Varför agerar sony en ringmuskel för utvecklare och entusiaster? Kan inte för min värld förstå detta... Skälet är förmodligen att de vill kränga sina egna spel och därför motverka att emulatorer mm. skall utvecklas. Men jag tror i ärlighetens namn att detta gör mer skada en nytta. Mainstream "kidsen" kommer köpa spelen i vilket fall, däremot avskräcks nog en hel del entusiaster. Jag är en av dem... Hade jag nu köpt en psp hade det knappast blivigt så mycket spel köpta, sant.. Men så som det ser ut nu kommer jag inte köpa en över huvud taget. Är detta alternativ alltså att föredra rent ekonomiskt?

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
precis...du ska se att den där ersätter tjejerna innom kort.
först kan man ha en mysfilm med sin underbara PSP,en myskväll där man först ser på nån film,kanske får några skratt framför ett spel,bjuder ut den på nätet(kanske besöker nån romantisk plats där) och sen logga ur,pluggar på den kommande vagina hårdvaran(penis för jäntorna)och sen är det bara att fullborda kvällen....ahh,låter inte detta härligt...den ultimata livs "kamraten" som du kan göra ALLT med...mmmm


skojar bara:p

fan va du inte skojade jo då

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

PSP är en otrolig grym pryl men i min mening är den otroligt dyr att äga. Vill man verkligen använda den som mp3 spelare och som en portabel konsol så får man verkligen vara redo för att punga ut med en hel del pengar.

Enligt mig så är detta är PSP starterkit för den som har råd.

PSP: 2600kr
Två spel: 1100kr
Minneskort med 512(får plats med låtar och filmklipp): 500kr

Totalt: 4200kr

Tänker man efter så är detta ett ganska milt startkit men ack vad dyrt det är. Därför rekommenderar jag inte PSP till den fattig manen som har funderat på att köpa en ipod mini men istället börjat fundera på ett köpa ett PSP.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk

^ köper man från asien eller usa blir det typ tusen spänn billigare. dessutom tror jag man snart ångrar att man köpte ett 512 MB minneskort istället för ett större:

512 MB minneskort i sin PSP är som 128 MB RAM är i en PC

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk

Jag hittade inget nätverk att koppla upp mig på nu när jag stod utanför mitt hus å testade....Skall åka in till stan på måndag å testa, jag lär ju hitta nåt att koppla upp mig mot va?

Serverbrowsern verkar iaf riktigt, riktigt härlig! Det vore ju underbart att surfa på den när man inte har mycket att göra. När man sitter på bussen eller har en liten rast t.ex.

BTW, jag köpte min PSP (Value pack) på Geab The Phone House för endast 2499:-.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
vad är det som gör det bättre på gp32'an? hur vet du att det är bättre har du testat den?

EDIT: menade gp32

ja en kille i min klass hade med sig den till skolan sista terminen i 3an. spelade igenom FinalFantasy 5 & 6 på tekniska psykologi lektionerna. (fick ett VG iaf).

den är som byggd för att vara emulator. den är dessutom lätt att programera till. när du köper den kan du köpa med en officiell emulator. det hade iaf han gjort.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Avstängd

gp32'an har ju det också att den ska vara opensource eller?
Och mao bättre optimerade emulatorer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av homeboy87
PSP är en otrolig grym pryl men i min mening är den otroligt dyr att äga. Vill man verkligen använda den som mp3 spelare och som en portabel konsol så får man verkligen vara redo för att punga ut med en hel del pengar.

Enligt mig så är detta är PSP starterkit för den som har råd.

PSP: 2600kr
Två spel: 1100kr
Minneskort med 512(får plats med låtar och filmklipp): 500kr

Totalt: 4200kr

Tänker man efter så är detta ett ganska milt startkit men ack vad dyrt det är. Därför rekommenderar jag inte PSP till den fattig manen som har funderat på att köpa en ipod mini men istället börjat fundera på ett köpa ett PSP.

Jag fick de där men ett 1gb memorystick för 3663kr... (inte köpt spelen än, men jag får 2 spel till 898kr...)

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Consollus
Jag hittade inget nätverk att koppla upp mig på nu när jag stod utanför mitt hus å testade....Skall åka in till stan på måndag å testa, jag lär ju hitta nåt att koppla upp mig mot va?

Serverbrowsern verkar iaf riktigt, riktigt härlig! Det vore ju underbart att surfa på den när man inte har mycket att göra. När man sitter på bussen eller har en liten rast t.ex.

BTW, jag köpte min PSP (Value pack) på Geab The Phone House för endast 2499:-.

hur lång räckvid har en PSP då?jag menar om jag sitter här utanför mitt hus och det sitter en med trådlöst internet typ 3-4 kilometer bort tex,funkar det då?

föresten,hur är det med mappar osv på PSP?kan man lägga in nått operativ system och sen lägga in bilder i vissa mappar osv?
skulle vara grymt(om man nu får den där uppkopplingen,som verkar vara lite skum och som jag är skeptisk till,att funka)att spela Blockland på det:)

btw,är så exter för att få min PSP nu så det inte är sant.
beställde den från webhallen där det står att det är 24h leverans.
såg på orderhistoriken att den har skickats och ligger nu på nån postterminal nere i stockholm...tror ni att paketet kommer på måndag om det nu har skickats?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
tror ni att paketet kommer på måndag om det nu har skickats?

Jorå, det borde det göra iaf, om nu inte Posten strular till det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
hur lång räckvid har en PSP då?jag menar om jag sitter här utanför mitt hus och det sitter en med trådlöst internet typ 3-4 kilometer bort tex,funkar det då?

föresten,hur är det med mappar osv på PSP?kan man lägga in nått operativ system och sen lägga in bilder i vissa mappar osv?
skulle vara grymt(om man nu får den där uppkopplingen,som verkar vara lite skum och som jag är skeptisk till,att funka)att spela Blockland på det:)

Räckvidden för acceptabelt lagg vid spel ligger runt 10-50 meter, allt beroende på hur området ser ut. Det går säkerligen att använda riktantenner, men då pratar vi om sådana extremt klumpiga lösningar så att det är löjligt.

Tja, det finns ett par fördefinerade mappar där du sedan sorterar in bilder, musik, program och filmer in som du kommer åt via huvudmenyn. Möjligheterna för andra operativsystem finns iom att BOHCHS är portat, men räkna inte med att det kommer att fungera något vidare, iallafall inte till den grad då det är praktiskt användbart.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Inte så jätte lång räckvid... Testa nu i mitt rum, signal strenght är 32%, sitter på andra sidan av huset och under våningen, så de är 10m genom väggar och golv...

Du kan lägga in windows 95 på psp, vet inte om de går att lägga in bilder i någon av windows mapparna. annars läggar man bilder i k:\psp\photo, musik i k:\psp\music och spel i k:\psp\games. Filmerna läggs i k:\MP_ROOT\100MNV01
(K är den drive lettern min psp fick, kan vara olika)

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Nån som kan vara bussig å länka till USB-sladden som man måste ha för att koppla sin PSP till datorn. Jag lyckas inte hitta den.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Permalänk

tack för svaren.

hur fungerar dom där memory sticks egentligen?
på själva PSP så finns det ju bara 32meg utrymme och det säger ju sej själv att det inte får plats någonting stort på den,men om man nu pluggar in en memory stick(låt säga 1 gig)läser då PSP av sticken så att PSP får en 1 gigs hårdisk iställe för 32?
om jag nu har installerat en emulator på PSP tex och jag har en helvetes massa spel på sticken,kan jag då ladda spelen från memory sticken eller måste spelen ligga på PSP hårddisken?

sorry för alla frågor,men jag är helt lyrsik över detta nu:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

De 32mb som psp har går inte skriva något på, de annvänds av psp själv. Om du inte har någon memory stick så kan du inte föra över något.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
tack för svaren.

hur fungerar dom där memory sticks egentligen?
på själva PSP så finns det ju bara 32meg utrymme och det säger ju sej själv att det inte får plats någonting stort på den,men om man nu pluggar in en memory stick(låt säga 1 gig)läser då PSP av sticken så att PSP får en 1 gigs hårdisk iställe för 32?
om jag nu har installerat en emulator på PSP tex och jag har en helvetes massa spel på sticken,kan jag då ladda spelen från memory sticken eller måste spelen ligga på PSP hårddisken?

sorry för alla frågor,men jag är helt lyrsik över detta nu:)

Du kan inte lägga in någonting på själva PSP:en, allting lagras på minneskortet förutom Firmwaren och andra vitala funktioner. Så alla program körs antagligen ifrån minneskortet eller ifrån en UMD skiva.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum