Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Jag har då aldrig spelat Forza men endast hört bra saker. Jag undrar om man kan köra "vanliga" bilar i det spelet som tex., en Audi A6. Eller är det bara superbilar?

Forza har alla möjliga bilar, från vanliga "svenssonbilar" till värsta sportbilarna.

Just Audi A6 hittar jag inte att köpa men exempelvis S4 finns med (både 00- och 04-modellen)

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Forza har alla möjliga bilar, från vanliga "svenssonbilar" till värsta sportbilarna.

Just Audi A6 hittar jag inte att köpa men exempelvis S4 finns med (både 00- och 04-modellen)

Ok, tufft Då får jag väl se var det har att erbjuda i mars. För nån anledning hade jag för mig att det bara fanns superbilar som ferrari, lamborghini, aston martin osv.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Um, dom är inte ens i samma genre.
PGR3 är åt arkad-hållet, Forza är åt simulator-hållet. Forza konkurera med Gran Turismo, PGR med Need for Speed.

Tycker inte alls att PGR är arkad nån stanns, låter dumt.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Avstängd

Lyckades hitta, nvm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Tycker inte alls att PGR är arkad nån stanns, låter dumt.

Som t.ex. med driftingscoren menar du? Inte "arkadigt" i klass med sega rally kanske, men inte heller i samma liga som forza och gran turismo, menar jag. :]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
Som t.ex. med driftingscoren menar du? Inte "arkadigt" i klass med sega rally kanske, men inte heller i samma liga som forza och gran turismo, menar jag. :]

Mjoo det är kanske rätt, men gillar ändo PGR väldigt mycket. Ser fram emot 4:an mkt

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Måste fråga, vet inte om det är tillåtet här i forumen men ändå.

Går det att chippa en xbox 360? Är det inte bara att man kan ändra firmware i läsaren?

och vad gör detta? att man kan spela spel man fått på otillåtet sätt eller?

Det är så att min kompis hela tiden gnäller om det, och jag vill bara få ett rätt svar

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på nåt kul spel till xbox360, inget skjut spel utan är mer efter nåt RPG liknande spel. Kanske lite Final Fantasy stuk eller kanske lite äventyr också

EDIT: vet redan om oblivion

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Måste fråga, vet inte om det är tillåtet här i forumen men ändå.

Går det att chippa en xbox 360? Är det inte bara att man kan ändra firmware i läsaren?

och vad gör detta? att man kan spela spel man fått på otillåtet sätt eller?

Det är så att min kompis hela tiden gnäller om det, och jag vill bara få ett rätt svar

Bara flashning så att man kan spela sina backuper. eller andra otillåtna spel. Men chippning kommer säkert att komma.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blizard3
Någon som har tips på nåt kul spel till xbox360, inget skjut spel utan är mer efter nåt RPG liknande spel. Kanske lite Final Fantasy stuk eller kanske lite äventyr också

EDIT: vet redan om oblivion

Enchant Arms finns ju, och är faktiskt helt okej. Sen är Kameo faktiskt rikigt roligt, dock lite mera Zelda stuk (man får zelda-vibbar ganska ofta ska du veta). Sen kommer nog Blue Dragon snart hoppas jag.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem

Hur är det egentligen med Mistwalkers Blue Dragon och Lost Oddysey, finns det några datum för US/EU ännu?

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Har ett problem, kör boxen genom en VGA kabel (joytech) och får problemet att spel som kräver 60hz vägrar starta, den säger att jag kör PAL-50 och ska byta till PAL-60. Saken är att jag enligt display settings kör (PAL-)60hz redan... Är det så att det finns spel som vägrar starta via VGA-kabel eller kan det vara just Joytech kableln som inte är 100% ?

Edit: Kör den på min Samsung 205BW

Permalänk
Medlem

Fler 360-spel på REA

Såg precis att Webhallen lagt till några spel till sin Xbox 360-spelsrea, bl. a. F.E.A.R. för 299kr!

http://www.webhallen.com/list_group.php?avd=1&group=601

@ LocSin: Sökte lite snabbt på google på "joytech vga 60hz" men fick inga svar direkt angående det, dock en del om folk som tyckte att joytechkabeln led av bristande kvalité. Om du har någon annan TV (skärm) hemma testa att använda den sladd som följde med 360n på den TVn och se om du kan få 60Hz-spel att fungera.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

GRAW2-demot är ute

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omni
GRAW2-demot är ute

Kul, skall tankas..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

dont bother...det är i princip likadant som ettan.

och ett väldigt kort demo.

Permalänk
Medlem

Beställde mitt xbox igår, får nog det imorgon. Några bra spel som man kan börja med?

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johii
Beställde mitt xbox igår, får nog det imorgon. Några bra spel som man kan börja med?

Gears of War
Lost Planet
Dead Rising

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

@ Johii
Förutom Gears of War som Cloudstone rekommenderade rekommenderar jag också:
The Elder Scrolls IV: Oblivion
Rainbow Six: Vegas
Call of Duty 3

Här finns recensioner på massor av 360-spel: http://www.gamereactor.se/recensioner/?system=x360

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Avstängd

Mycket pang pang spel Iofs finns det inte så mycket annat som är jättebra.
Crackdown kanske? Om man gillar gta lite så kan det nog vara riktigt kul, bygger på lite annorlunda gameplay men riktigt tufft ändå. Samt att du får halo3 beta key vilket är en liten trevlig bonus om du gillar halo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Mycket pang pang spel Iofs finns det inte så mycket annat som är jättebra.
Crackdown kanske? Om man gillar gta lite så kan det nog vara riktigt kul, bygger på lite annorlunda gameplay men riktigt tufft ändå. Samt att du får halo3 beta key vilket är en liten trevlig bonus om du gillar halo.

Tror alla på SWEC vet om att du är anime/JPG fantast vid det här laget ;b

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johii
Beställde mitt xbox igår, får nog det imorgon. Några bra spel som man kan börja med?

Blitz: The league, Pgr3, Test drive unlimtied, Gears of war, Dead or Alive 4, Call of duty 3, Splinter cell: DA, Saints row, Lost planet, Table tennis.

Permalänk
Medlem

Där ser man vad det finns många spel. Men om man måste välja ett. Det ska vara ett relativt långt spel. Alltså man ska inte kunna spela ut det på en eller ett par dagar. Gears of war lutar det åt. Men vad kan komma upp?
edit: Är Kameo något att ha? Vad kan man likna det med?

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johii
Där ser man vad det finns många spel. Men om man måste välja ett. Det ska vara ett relativt långt spel. Alltså man ska inte kunna spela ut det på en eller ett par dagar. Gears of war lutar det åt. Men vad kan komma upp?

Om du tänker köpa Live Gold också så lätt Gears of War för MP-delen är riktigt rolig dessutom kan du köra Co-op med nån annan vilket är riktigt skoj. Men utan Live Gold kommer du spela genom det på två dagar och så kommer det inte vara riktigt så skoj som det kan vara.

Isf. rekommenderar jag Oblivion för det kan du spela hur mycket som helst (Sp-only) och aldrig tröttna typ. Men som sagt, om du köper med Live Gold så köp GoW.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Avstängd

Lost planet MP och GOW MP håller båda länge. DOD4 tröttnar många på fort om man inte är DOD fantast dvs. Table tennis är riktigt roligt med ett par polare fast trist ensamt.
Splinter Cell DA har jag inte spelat så vet inte mycket om det Test Drive U är rätt bra fast jag tyckte inte om det, smaksak, mycket frihet iaf vilket är roligt.

Ska du bara välja ett och du tycker fps på konsoll är ok köp GOW eller Lost Planet. SP spelar man oftast ut väldigt fort idag tyvär, så om det ska hålla måste det ha bra MP eller ett riktigt bra SP så man vill spela om det.

Ett annat val är ju såklart oblivion om du inte spelat sönder det på pc dvs

Permalänk
Medlem

Bästa MP är nog ändå R6: Vegas, så ifall det enbart är MP du vill ha så rekommenderas det starkt.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk

topspin2 var ett mycket bra spel måste jag säga:).
likt fight night round 3 så kan man här också utveckla sin spelare i career mode,mycket bra.
men en sak som jag undrar lite över,när nu karriären är över och man har vunnit allt bla bla bla och då vill börja en ny karriär,kan man då välja spelaren från den gammla karriären eller måste man börja om helt?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Någon ny info om den "nya xboxen"? Den med HDMI, större hdd, ?och? inbyggd HD-DVD?

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johii
Där ser man vad det finns många spel. Men om man måste välja ett. Det ska vara ett relativt långt spel. Alltså man ska inte kunna spela ut det på en eller ett par dagar. Gears of war lutar det åt. Men vad kan komma upp?
edit: Är Kameo något att ha? Vad kan man likna det med?

Gears of war är kort som fan, men underbart. Har kört igenom det 5 ggr på alla svårighets grader. Och Mp är underbar. Kameo har jag spelat lite hos en vän. Och det är ett väldigt bra äventyrs spel. Lite som Super mario 64, längesedan jag spela nått annat spel i den genern så det är svårt att gemföra.

Om du ska ha spel som håller länge tycker jag:

Gears of war, Saints row, PGR 3 eller TDU. Spela dom båda mer än 100h var.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Någon ny info om den "nya xboxen"? Den med HDMI, större hdd, ?och? inbyggd HD-DVD?

Av det jag läst så har Micromjuk varit väldigt tydliga med inbyggd hd-dvd inte kommer. Och större hdd ska komma, när vet ingen men det ska komma.