Permalänk

beaatch och Dvärgen, var tog ni vägen, för mig försvann ni bara sådär, mitt i ett race. Jag fick start om min konsoll eftersom mitt headset slutade fungera, sen när jag var tillbaka var ni borta ;- (

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer_AB
beaatch och Dvärgen, var tog ni vägen, för mig försvann ni bara sådär, mitt i ett race. Jag fick start om min konsoll eftersom mitt headset slutade fungera, sen när jag var tillbaka var ni borta ;- (

sorry, jag sa att jag skulle kolla på 100 höjdare sen drog jag, trodde du hörde mig sorry man!

Permalänk
Medlem

Jag sitter och funderar på om man inte ska ta och köpa CoD3 snart. Men jag är lite osäker på några saker. Jag tröttnade på CoD2 väldigt snabbt eftersom det var precis som 1an med lite finare grafik. Men är det lite frächare i 3an? Med tanke på att dom verkar ha lagt ner lite mera tid iaf för att skapa lite andra senarion än det gamla vanliga skiten i 1an och tvåan :)?

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem

rolig läsning ang mythbusting i konsolvärdlen

http://gamepro.com/gamepro/domestic/games/features/97968.shtm...

MYTH: The Xbox 360 can't handle 1080p.

Actually, it can, thanks to a recent downloadable update. Though Sony argues that the Xbox 360 can't handle true 1080p, this is a technical argument that's mostly splitting hairs. Generally speaking, Xbox 360 game designers will be able to code in true 1080p support for future games. Check out Sega's Virtua Tennis 3 as one key example of an upcoming Xbox 360 game that's rendered in "true" 1080p.

As for running existing games in 1080p on the Xbox 360, it's not so simple. Currently, selection the 1080p doesn't actually render the game in 1080p: it "cheats" by using the 360's analog scaler to blow up a normal 720p image to fill a 1080p display. This isn't the same thing, though it's still a nice option to have.

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Dessutom Så kommer snart Virtua Tennis till 360, som kommer att vara 1080p 2xAA och 60fps. NBA Jam Homecourt kommer oxå att vara 1080p.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer_AB
beaatch och Dvärgen, var tog ni vägen, för mig försvann ni bara sådär, mitt i ett race. Jag fick start om min konsoll eftersom mitt headset slutade fungera, sen när jag var tillbaka var ni borta ;- (

Jag stack samtidigt som Korsvägen när vi var på motorvägen, trode ochså du hörde. Men det var rätt klyddigt efter som alla var lite här och var och snacka i mun på varandra.

Skulle se My name is Earl. Men jag är gärna med och spelar igen ikväll om det går.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
Jag sitter och funderar på om man inte ska ta och köpa CoD3 snart. Men jag är lite osäker på några saker. Jag tröttnade på CoD2 väldigt snabbt eftersom det var precis som 1an med lite finare grafik. Men är det lite frächare i 3an? Med tanke på att dom verkar ha lagt ner lite mera tid iaf för att skapa lite andra senarion än det gamla vanliga skiten i 1an och tvåan :)?

Jag tycker att det är väldigt kul, men jag har då gillat både ettan (på pc) och tvåan (på 360n). Det känns härligt maffigt med rejält intensiva strider vilket passar mig bra, men detta utmärkte ju även ettan och tvåan på sin tid så...

De har lagt in en del nya saker med t.ex. vissa moment som när man ska aptera en bomb så måste man göra en del rörelser (snurra på högerspaken och tryck sedan på Y och A) vilket ger det intensiva lite avbrott då och då. Men spelet är inte speciellt öppet med stora ytor och valmöjligheter men då detta är ganska bra dolt spelar det inte så stor roll.

Här är en bra videorecension av CoD3: http://www.gametrailers.com/player.php?id=14997&type=mov&pl=g...

En ny bild till ännu ett spel man längtar efter (men som inte ska komma förräns 2008 )

Alan Wake

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Avstängd

Gillar man WW spel så är cod3 bra, personligen är jag så satans trött på dom.
Sen gillar jag iofs inte COD serien direkt mycket heller och 3:an var ingen undantag.

Är den alan wake på 360?, tycker det ser lite taggigt ut, inte för mig det var så på andra 360 screens jag sett.

http://www.alanwake.com/screenshots/screenshot.php?shot=Alan_...
Dock pc, men enorm skillnad ju om man jämför dom bilderna.

edit: Kan vara just den bilden kanske som är riktigt dålig kvalite på kanske? Kolla på svarta områdena också, ser hemskt ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Gillar man WW spel så är cod3 bra, personligen är jag så satans trött på dom.
Sen gillar jag iofs inte COD serien direkt mycket heller och 3:an var ingen undantag.

Är den alan wake på 360?, tycker det ser lite taggigt ut, inte för mig det var så på andra 360 screens jag sett.

http://www.alanwake.com/screenshots/screenshot.php?shot=Alan_...
Dock pc, men enorm skillnad ju om man jämför dom bilderna.

edit: Kan vara just den bilden kanske som är riktigt dålig kvalite på kanske? Kolla på svarta områdena också, ser hemskt ut.

Håller med, inte lika bra kvalité som på mkt av det man sett hittills men då det var en ny bild ville jag länka till den iaf. Är du säker på att bilden du länkat till är från PC-versionen? Den är ju i upplösningen 1280x720 vilket ju är en riktig "konsoll-upplösning".

Citat:

Enemy Territory: Quake Wars till Xbox 360 och PS3!
Det har länge ryktats om att Enemy Terriotory: Quake Wars ska släppas även till konsoler och nu har id Software bekräftat att spelet kommer att släppas till både Playstation 3 och Xbox 360, utöver den redan utannonserade versionen till PC. PC-spelet utvecklas av Splash Damage, medan PS3-konverteringen görs av Z-Axis och Xbox 360-konverteringen utförs av Nerve Software. Något mer exakt datum för endera version av spelet har id Software inte gått ut med, men pressmeddelandet talar lite luddigt om 2007 vilket vi gissar gäller för samtliga versioner. Konsolversionerna kommer att bjuda på onlinespel för upp till 16 spelare (32 till PC).

Källa: http://www.gamereactor.se/nyheter/9701/Quake+Wars+till+konsol...

Nice, verkar bli en riktigt rolig onlinepangare så jättekul att det kommer till konsollerna också!

Bilder (dock från pc-versionen):

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Avstängd

Tja dom printsen har funnits ute länge, innan jag hörde något om 360 version iaf, och är ingame screens.
Men dom pc bilderna är nog med iprincip allt på + hög upplösning, som det alltid är på pc screens ;>

Trevligt att QW kommer till konsollerna, även om jag till 100% kommer spela det på PC Quake ska spelas med mus + tangentbord! (Gammal q1,q2,q3 nörd som man är ;/)
Men alltid bra nyheter att dom utvidgar utbudet till konsoller också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Gillar man WW spel så är cod3 bra, personligen är jag så satans trött på dom.
Sen gillar jag iofs inte COD serien direkt mycket heller och 3:an var ingen undantag.

Är den alan wake på 360?, tycker det ser lite taggigt ut, inte för mig det var så på andra 360 screens jag sett.

http://www.alanwake.com/screenshots/screenshot.php?shot=Alan_...
Dock pc, men enorm skillnad ju om man jämför dom bilderna.

edit: Kan vara just den bilden kanske som är riktigt dålig kvalite på kanske? Kolla på svarta områdena också, ser hemskt ut.

Ser ingen skillnad på den bilden uppe och den bilden du länkar till. Tycker i alla fall det ser väldigt fult ut för att var en av dom här DX10 high tech spelen.

Påminner lite om Mafia.

Permalänk
Avstängd

Dvärgen är du seriös? Kolla på det svarta på xbox bilden, ser för jävligt ut, kolla ex under taket, på alans hår det övergår till grått

360 bilden är extremt taggig, jämfört med pc bilden som har mycket mjukare kanter.
Men såklart så förväntade jag mig inte att DU skulle se någon skillnad.
PC bilden är bra mycket skarpare än 360 bilden på precis allt, marken,alan,naturen osv.
Så att säga att du inte ser någon skillnad, ja suck skrattretande.
Men som sagt så är pc bilden antagligen i mycket högre upplösning än 360 bilden och med allt skit påslåget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Dvärgen är du seriös? Kolla på det svarta på xbox bilden, ser för jävligt ut, kolla ex under taket, på alans hår det övergår till grått

360 bilden är extremt taggig, jämfört med pc bilden som har mycket mjukare kanter.
Men såklart så förväntade jag mig inte att DU skulle se någon skillnad.
PC bilden är bra mycket skarpare än 360 bilden på precis allt, marken,alan,naturen osv.
Så att säga att du inte ser någon skillnad, ja suck skrattretande.
Men som sagt så är pc bilden antagligen i mycket högre upplösning än 360 bilden och med allt skit påslåget.

Det kan absolut inte ha något med upplösningen att göra, eller hur..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Furir
Det kan absolut inte ha något med upplösningen att göra, eller hur..

Du kanske ska läsa vad jag skrev?
"Men som sagt så är pc bilden antagligen i mycket högre upplösning än 360 bilden och med allt skit påslåget"

Men kanske är för svårt att läsa igenom allt, aja ska lämna "er" tråd. Värsta feta påhoppen av xbots.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Men kanske är för svårt att läsa igenom allt, aja ska lämna "er" tråd. Värsta feta påhoppen av xbots.

Du tror inte du får påhopp om du kommer in i en xbox tråd och säger att den bilden ser sämst ut och taggig och xbox suger ps3 äger?
Jag har suttit och kollat på bilden i 1-2min och inte sett nått taggigt ser heller inte någon större skillnad mellan 360 o pc bilden. Dock så ser ju det inte så bra ut grafiskt men då får man ju också tanka att spelat släpps 2008 så det är ju ett tag kvar!

Visa signatur

Fractal Design R5 | AMD 5800X3D | Asus ROG Crosshair VII Hero (Wi-Fi) | EVGA GeForce RTX 3090 24GB FTW3 ULTRA | 32GB G.Skill Trident Z 3600MHz CL14 | Ett gäng M.2 NVMe SSD| Corsair 750W | ROG RYUJIN 240 with Noctua Fans |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KrOzZ
Du tror inte du får påhopp om du kommer in i en xbox tråd och säger att den bilden ser sämst ut och taggig och xbox suger ps3 äger?
Jag har suttit och kollat på bilden i 1-2min och inte sett nått taggigt ser heller inte någon större skillnad mellan 360 o pc bilden. Dock så ser ju det inte så bra ut grafiskt men då får man ju också tanka att spelat släpps 2008 så det är ju ett tag kvar!

hehe,exakt:)...först veva med nävarna och när folket sen vevar tillbaks så flyr dom fältet:p..alltid lika roligt att se:D

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

beaatch, Dvärgen hörde tyvärr inte det eftersom mitt headset inte fungera, så det ni sade kom ut i högtalarna, tyvärr överröstades ni av det härliga mullrandet från min McLaren F1 GT, eller så var det så att ni var så låååångt bakom mig

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Du kanske ska läsa vad jag skrev?
"Men som sagt så är pc bilden antagligen i mycket högre upplösning än 360 bilden och med allt skit påslåget"

Men kanske är för svårt att läsa igenom allt, aja ska lämna "er" tråd. Värsta feta påhoppen av xbots.

Åh nej, jag gjorde ett mänskligt fel, jag missade ne bit av det du skrev. Fan tamig jävla xbot. Suck.

Permalänk
Medlem

Stream Film

Kan man streama film (avi.mpg.xvid.iso osv) på XBOX 360 på samma sätt som man kunde på den gamla XBOX:n. Hur bra blir bilden isf. Den blev rätt bra på den gamla. Även om man spelade upp DVD filmer genom den

Permalänk
Medlem

Re: Stream Film

Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcaz
Kan man streama film (avi.mpg.xvid.iso osv) på XBOX 360 på samma sätt som man kunde på den gamla XBOX:n. Hur bra blir bilden isf. Den blev rätt bra på den gamla. Även om man spelade upp DVD filmer genom den

Mha program såsom TVersity går det alldeles utmärkt att streama de flesta större format: http://www.tversity.com/

Låter någon som har använt programmet mer än mina korta testa-vad-det-är-perioder uttala sig om kvalitén.

Tillägg: Vet någon om det finns några bra in-game-sekvenser av Alan Wake? Har bara hittat korta teasers med inget eller väldigt lite in-game-video.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

hmm vi borde styra upp den här tråden lite mer ! Vi är lite dåliga på att hålla igång med nyheter som i tex ps3-tråden. Finns ju minst lika mycket intressant på gång till 360 ^^

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Geeks
SweClockers

Enorm tråd och därmed något jobbig att använda. Tar och startar en ny:

#7170419

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015