Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xelar
nej, du måste använda docken?

Ehm, nej?

man kan väl använda den som usb-minne om man ställer in itunes för att fungera med det(eller bara kopplar in den, funkade iaf utan något förinställt med min shuffle..)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trentor
Stora frågan är: Hur länge dröjer det tills man kan ha den runt halsen? Vägrar att köpa den tills dess. Dessutom är Apples tillbehör svindyra så jag vill helst köpa från någon annan.

Apples halsband/hörlurar kommer inom 4 veckor och kommer kosta 395(!?, 40 dollar i usa iaf), hur lång tid det tar för tredjeparts-utvecklare att ta fram några vet jag däremot inte..

Visa signatur

jo..

Permalänk

I morse vid 10.45 när jag sov som bäst väcktes jag av ett frenetiskt plingande på dörrklockan. Jag masade mig upp och öppnade, till min förvåning stod det någon kille från en budfirma med ett väldigt litet paket i handen. I morgonyran i signerade jag pappert och stängde dörren.

Några sekunder senare kom jag att tänka på vad jag beställde förra veckan. Smått exalterad öppnade jag paketet och såg att min nya ögonsten hade anlänt. Enligt Apple's helsida var den beräknade leveranstiden 5 arbetsdagar. I fakturan jag fick vid beställning och bekräftelse var beräknat leveransdatum satt till den 16'e, idag är det den 13'e imponerad över den snabba leveransen.

Vad fick man nu för 2495:- då ?

Två par skumgummi skydd till hörlurarna
Dockningskabel (USB 2.0)
Hörlurar
Ipod Nano
Docknings Adapter

Såg innan att någon undrade om man kunde använda sin Ipod Nano som USB-minne, svaret är nej, det krävs drivrutiner för att Ipod Nano ska identifieras korrekt som jag förstod det och den tar inte imot vilka format som helst. Dessutom så är det inte en vanlig USB kabel man ansluter Ipoden med.

Hörlurarna som jag sa tidigare i tråden skriker det 80-tal om och jag skulle klassa kvalitén på dem som samma kvalité det var på dem under 80-talet. Sätt dem i öronen och beundra hur mycket de runt omkring dig hör när du lyssnar på låg volym, det är förvånande att de lägger med dessa över huvud taget. Som ägare av en JoS MP100 sedan tidigare så utklassar JoS standard lurar dessa med hästlängder.

Ipoden i sig själv har snabb respons och är enligt mig själv lättmanuvrerad även för en person som inte använt en Ipod innan.
Menysystemet är väl strukturerat och välstrukturerat, Mixern består av förinställda alternativ likt de i winamp, att göra egna går inte vad jag kunde se men valen man har fungerar gott och väl.

Angående ID3 Tags så läser Ipod Nano av hela ID3 tagen och kategoriserar musiken efter den.

Displayen i sig själv är väldigt tydlig när man bläddarar igenom menyer och låtar, har dock inte provat på att lägga in bilder och kollat hur kvaliten är där i nu.

Stoleksmässigt så hittade jag inget roligare att jämföra med än min gammla sletna SE K700i.

Har ni frågor så fråga på och inget gnäll om mina överheta fotoskills

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

Ni som väntar på era fredagsbeställningar, här är dem:

Datum Tid Ställe Status
13 sep 2005 15:50 Hong Kong Consignment Received At Transit Point
12 sep 2005 00:49 Shenzhen Shipped From Originating Depot
11 sep 2005 11:29 Shenzhen Consignment Received At Transit Point

Någon som vet om dem flygs därifrån? jag antar det, men flygs dem till typ holland eller något annat skitställe och lastbilas hit eller?

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

finns det något litet hål eller något för att ha band runt halsen?

Visa signatur

nej tack

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilfirin
Ni som väntar på era fredagsbeställningar, här är dem:

Datum Tid Ställe Status
13 sep 2005 15:50 Hong Kong Consignment Received At Transit Point
12 sep 2005 00:49 Shenzhen Shipped From Originating Depot
11 sep 2005 11:29 Shenzhen Consignment Received At Transit Point

Någon som vet om dem flygs därifrån? jag antar det, men flygs dem till typ holland eller något annat skitställe och lastbilas hit eller?

Då hade jag antagligen bara tur då jag beställde min i fredags vid lunchtid.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patriiik
finns det något litet hål eller något för att ha band runt halsen?

Nej det finns det tyvär inte, tanken från Apple är att man ska köpa deras hörlurar med någon fästanordning för att man ska kunna ha den runt halsen

Men den passar finfint i fickan

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

alltså man får utlösning bara man tittar på den.

Vill-ha faktorn är på 100%

Måste bara få min andra mp3-spelare såld bara.

phew.

Visa signatur

min förra bröt mot reglerna så...då skiter jag i denna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snurrig_kille
Då hade jag antagligen bara tur då jag beställde min i fredags vid lunchtid.

Eller så var det jag som var en idiot som beställde med gravering.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snurrig_kille
*snipp*

Nice, nice. Vill att det ska knacka här också, väntar på en svart

Permalänk
Medlem

hur får man fram nuvarande status på sitt paket?
jag har nog klickat överallt på status-sidan under det egna kontot på apple.se men inte funnit något av värde. Det ända som står är "shipped...(tidpunkt)"

Permalänk
Medlem

Det står fortfarande "Under Review" på min, har gjort det i 5 dagar nu.
Jag tror jag får min i nästa vecka.
Släng upp massa bilder nu !

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpoxyloN
hur får man fram nuvarande status på sitt paket?
jag har nog klickat överallt på status-sidan under det egna kontot på apple.se men inte funnit något av värde. Det ända som står är "shipped...(tidpunkt)"

https://store.apple.com/Your/WebObjects/OrderStatusEurope.woa...

Fyll i ditt ordernummer och postnummer, om det står Shipped (med blå text) så står det nog även under ett trackingnumber. Klicka på det så kommer du till en ny sida där det står att TNT leverarar osv. Där står även ett nytt trackingnumber. Kopiera det, det kan vara två nummer varav det ena är ett referensnummer, prova dig fram.

Sedan är det bara att gå till www.tnt.se och skriva in nummret på första sidan där det står fraktsedelsnummer. Sedan skall du få statusen på din iPod.

Angående att hänga iPoden runt halsen så har Apple uppdaterat statusen på lurarna som gör detta möjligt, det står nu "Skickas vanligen: 5 dagar"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svarte Petter

Fyll i ditt ordernummer och postnummer, om det står Shipped (med blå text) så står det nog även under ett trackingnumber. Klicka på det så kommer du till en ny sida där det står att TNT leverarar osv. Där står även ett nytt trackingnumber. Kopiera det, det kan vara två nummer varav det ena är ett referensnummer, prova dig fram.

Sedan är det bara att gå till www.tnt.se och skriva in nummret på första sidan där det står fraktsedelsnummer. Sedan skall du få statusen på din iPod.

Angående att hänga iPoden runt halsen så har Apple uppdaterat statusen på lurarna som gör detta möjligt, det står nu "Skickas vanligen: 5 dagar"

Okej.
Så man kanske inte kan få fram nån status om vart den är om den inte är "shipped" såklart

Jiha, så lurarna kommer snart då också kanske, skönt....

Permalänk
Medlem
Citat:

problemet att på min ståre att "KUEHNE & NAGEL" levererar, o att nätadaptern levereras med "FLEXTRONICS LOGISTICS"

vilka är nu? inte TNT va?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Ja då har man hittat ett ställe som säljer Nanon men det fanns bara vita kvar dessutom i 2GB.

Ska jag slå till? Letar efter en liten enkel spelare att ha till jobbet.

(Det jag önskade var en svart4GB men man kan ju inte få allt i livet på ett par minuter)

Ska iväg om en stund och har lite ångest

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Avstängd

kraspor, vänta tills du kan få en svart 4gb. Du kommer troligtvis använda den väldigt mycke ett bra tag, så det är nog värt att vänta.

varför ionte köpa den på apple.com föresten?

Visa signatur

óynk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mobboffer
kraspor, vänta tills du kan få en svart 4gb. Du kommer troligtvis använda den väldigt mycke ett bra tag, så det är nog värt att vänta.

varför ionte köpa den på apple.com föresten?

Alltså jag har prick 2000Kr och vill ha en idag Vet inte om jag kan motivera 600 spänn extra för 4GB hinner ändå inte lyssna på alla låtar till och från jobbet.
Men visst det är ju aldrig fel med mer utrymme. Och färgen är väl kvitta egentligen, har ju ett par vita sony lurar så det skär ju sig med svart hehe

Men är det ett dåligt köp med 2GB för 2000?

Jag köper aldrig mer ifrån apple.se iaf, sist fick jag vänta över en månad och dessutom fick jag inte allt jag hade beställt för grejorna hade slutats tillverka så den sidan har gett mig sår i själen.

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem

synd att du inte bodde i stockholm då macoteket har 2 st svarta 2 Gb kvar, eller hade det för ett litet tag sen i alla fall.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
synd att du inte bodde i stockholm då macoteket har 2 st svarta 2 Gb kvar, eller hade det för ett litet tag sen i alla fall.

Tack för tipset men nu är det försent sitter nu med en vit. Mumma den är bättre än vad jag förväntade mig.

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem

Macoteket i Sundbyberg har fortfarande två stycken svarta 2Gb. Skulle få in ett gäng svarta och vita 2/4Gb i slutet av veckan eller i början av nästa vecka.

Satan vad liten den är för övrigt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

man tackar allra hjärtligast.....befann sig i hong kong igår...

Permalänk
Medlem
Citat:

This service is currently unavailable, please try again later

nån annan d funkar för nue?

Permalänk
Medlem

blah min kom till helsingborg i morse, den borde varit här nu bor i jönköping
Snurrig_kille, ringde dom inte innan dom kom med den?

Permalänk
Medlem

Wieee fick precis min ipod NANO, beställde i måndags:D

Satan vad liten den är... ser väldigt "expensive" ut:P

Permalänk
Medlem

patrikb, ograverad eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Yepp ograverad

Permalänk
Medlem

Vafan....ska det vara så svårt.
Jag vill ha min nu !!

Permalänk

verkar som dom har sänkt priset nu på apple store ca 2.300 kostar den med 4gig. är väl 200kr sänkning

ca 1.800 kostar 2gig vilket är 200kr sänkning

Visa signatur

foo shizzle'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beerbaron
verkar som dom har sänkt priset nu på apple store ca 2.300 kostar den med 4gig. är väl 200kr sänkning

ca 1.800 kostar 2gig vilket är 200kr sänkning

Ursäkta, men var har du fått dessa priser ifrån? Så vitt jag kan se så gäller fortfarande de "gamla" priserna på 2495 resp. 1995kr.

Visa signatur

Klicka här

Permalänk

aha var en länk som gick till apple education store. det var altså ett falskt alarm

Visa signatur

foo shizzle'

Permalänk
Medlem