Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beerbaron
någon som fått sin än eller?

Nä, jag beställde min i fredags och tror inte att det hinner komma i veckan.

Permalänk
Medlem

Annars så börjar de sälja de på apple center i slutet av veckan..va inne och fråga idag ( bor i lund )

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tayano
Annars så börjar de sälja de på apple center i slutet av veckan..va inne och fråga idag ( bor i lund )

muhahaha, frågade i torsdags ^^

har folk lagt undan? annars får jag nog ringa o göra det.

Permalänk
Hedersmedlem

Sitter och funderar hur man ska organisera musiksamlingen... Hur läser en Ipod vad låten heter? Är det bara ID3taggar? Jag samlar inte på album av artister utan brukar hålla mig till låtar jag gillar. Många har inte några som helst ID3-taggar. Kan den läsa filnamn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zie
Sitter och funderar hur man ska organisera musiksamlingen... Hur läser en Ipod vad låten heter? Är det bara ID3taggar? Jag samlar inte på album av artister utan brukar hålla mig till låtar jag gillar. Många har inte några som helst ID3-taggar. Kan den läsa filnamn?

lätt att redigera iitunes.

Min är skickad från kina vad jag förstår... hur lång tid kan det ta?

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

laddas batteriet upp när den är kopplad till datorn eller finns det någon kabel/dockningsstation för att ladda?

Visa signatur

nej tack

Permalänk
Medlem

Den laddas när den synkar via USB, eller så kan du ladda den mha firewire-kabeln(dock kan du inte synka med den)

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilfirin

Några veckor om den är skickad med båt!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilfirin

Att göra det för hand i iTunes tar ju evigheter, hittade inga automatiserade funktioner. Laddade ner ett skitbra program "Mp3 Tag Tools" för det istället. Fast det tar jävligt lång tid ändå speciellt när det är massor och de flesta inte ens har ett halvbra filnamn Om någon vet något UBERbra sätt för att göra detta skrik till

Tillbaks till topic.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zie
Många har inte några som helst ID3-taggar. Kan den läsa filnamn?

Ja, finns det noll id3 så tar det filnamn som id3-tag i namn (det gör väl alla program?)
Annars kan man ju "köpa" låtarna igen så får du säkert med tag:ar... Det "säljs" väldigt lite utan tag:ar idag...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Ja, finns det noll id3 så tar det filnamn som id3-tag i namn (det gör väl alla program?)
Annars kan man ju "köpa" låtarna igen så får du säkert med tag:ar... Det "säljs" väldigt lite utan tag:ar idag...

hahahahhaa klockrent!

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Vari ligger det klockrena?

Beställde en svart 4 GB Nano i går. Det står i ordern att man ska räkna med fem dagar bara för behandlingen av ordern - och ytterligare 3-5 dagar för att leveransen av spelaren. Ovanligt lång tid tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av staff
Det står i ordern att man ska räkna med fem dagar bara för behandlingen av ordern - och ytterligare 3-5 dagar för att leveransen av spelaren. Ovanligt lång tid tycker jag.

Ganska vanligt att orderstocken beskriver en poissonfördelning strax efter introduktionen av en ny eftertraktad produkt.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

Jaha då har min Ipod Nano anlänt

Och som någon/några undrade tidigare i tråden om det var lurarna med halsband man fick till så kan jag säga ett klart nej det är det inte.

Ser ut som vilka 80-tals öronpluggar som helst, fast vita och från apple

[Edit]: Efter att ha provspelat några låtar så kan jag bara säga att jag är nöjd, även fast att lurarna till min JoS MP100 var bättre än de man fick till Ipod Nano , blir till att införskaffa ett par Koss The Plug en dag.

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

Att använda originallurarna oavsett vilken spelare man fick dem till är egentligen ett hån mot ljudkvalitet. Ett par Plug från Koss kostar inte mer än 200 spänn.

Snurrig_Kille,

Skickar du upp ett gäng bilder med jämförelser etc? Beställde du din spelare från Apple Store? Om ja, när gjorde du beställningen?

Tack.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av staff
Att använda originallurarna oavsett vilken spelare man fick dem till är egentligen ett hån mot ljudkvalitet. Ett par Plug från Koss kostar inte mer än 200 spänn.

Ja jag har försökt få tag på ett par The plug ett bra tag nu men de har varit slut överallt och när jag vet att jag kan få ett par för 99:- i butik går jag inte till en annan och köper dem för 399:- så jag väntar tills att de har dem inne någonstans när jag är ute och shoppar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/prod.php?id=43618 finns dom i lager, bara att bställa, nya verisionen också..

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem

Bestälde en 4gb version jag också.
Aldrig egentligen gillat ipod, men denna var så pass liten med lagomt mycket minne och till ett så pass bra pris så att det inte gick att motstå.

Men en fråga någon som vet vad överförings hastigheten till spelaren ligger på ungefär?

Permalänk
Medlem

Jag gissar på bra överföringshastighet, apple brukar inte snåla på varken USB-controllern eller flashminnet.

Permalänk

Är det ingen som har Nano'n "in stock" så att säga?
Vill köpa en imorgon men pallar inte vänta 8-10 dagar på den, herregud

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokialogoshop
Aldrig egentligen gillat ipod, men denna var så pass liten med lagomt mycket minne och till ett så pass bra pris så att det inte gick att motstå.

Men en fråga någon som vet vad överförings hastigheten till spelaren ligger på ungefär?

Hyffsat snabb tycker jag, la över ca 20 låtar tog inte många sekunder att göra.
Iopd Nano använder sig utav USB2 men vet inte om den kan utnyttja hela bandbredden.

Visa signatur

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokialogoshop

USB2 hjälper jävligt mycket, tips

inte kul att lägga in 14gig musik på min poddi med vanliga USB

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva

Det är för mycket jobb att ladda ner alla låtarna igen. OBS: Bara för att man laddar ner musik behöver det inte vara olaglig musik. Vi får hoppas att Nanon kommer på posten snart... Konstigt att jag inte fått den än, beställde så fort den fanns att köpa i Sverige.

Du som hade fått din, kan du inte posta lite bilder och kanske en liten snabb recension?

Permalänk
Medlem

Går den använda som USB-minne också? Helst utan att man behöver installera något på datorn, så det går lägga in filer från skolans datorer.

Permalänk
Medlem

ja ni som sitter o myser med era, släng upp lite bilder och vad som är bra o mindre bra ^^

Visa signatur

nej tack

Permalänk

Ja bilder önskas, kom igen vi väääntar hehe

Och om ni skulle ångra er att ni köpte den så är jag sugen att ta bort "problemet"

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem

Fan va snygg den var.

Fast ska nog vänta till hårddisk spelarna levereras i 10gb och är hälften så stor som nano..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sladder
Går den använda som USB-minne också? Helst utan att man behöver installera något på datorn, så det går lägga in filer från skolans datorer.

nej, du måste använda docken?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Stora frågan är: Hur länge dröjer det tills man kan ha den runt halsen? Vägrar att köpa den tills dess. Dessutom är Apples tillbehör svindyra så jag vill helst köpa från någon annan.

Permalänk
Medlem

Limma fast en rem med superlim, sen är det bara att köra