Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zie
Hade lite tid över och började leta efter saker jag kunde göra ett litet skydd till nanon. Har som sagt inte fått den än, men jag tog dimensionerna och gjorde en modell av 10 vykort. Sen var det bara att börja sy och klippa.

Gammal handduk och lite snöre.
http://putfile.com/pic.php?pic=9/25803034743.jpg&s=x1

Gammalt lakarn och en sydd namnlapp med mitt efternamn. Piraten är tagen från Talk like a pirate -day logan som för övrigt är nu på måndag. För inte missas!
http://putfile.com/pic.php?pic=9/25803033324.jpg&s=x1

Gammalt kassetband med lite moddning kan användas som fodral. Blev väl sådär, la in en tunn duk också för att skydda lite extra. Mest för att se om det gick att göra.
http://putfile.com/pic.php?pic=9/25803120866.jpg&s=x1
http://putfile.com/pic.php?pic=9/25803150973.jpg&s=x1

haha, fin fint

handduken va finast, kassetbandet var en trevlig ide som inte gav ett... ehrm.. fint resultat.

Permalänk
Medlem

På tal om kassetband, vill minnas att jag har sett en do it yourself-guide till hur man gör en kassetbandsadapter gör shufflen (där den är monterad i själva kassetten). Nån som har en länk till den??

(självklart är det bara en nöd-lösning tills när jag ska köpa min nano(eller stora orginalet) när jag är i usa om sex veckor..)

//kentuckY

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kentucky
På tal om kassetband, vill minnas att jag har sett en do it yourself-guide till hur man gör en kassetbandsadapter gör shufflen (där den är monterad i själva kassetten). Nån som har en länk till den??

(självklart är det bara en nöd-lösning tills när jag ska köpa min nano(eller stora orginalet) när jag är i usa om sex veckor..)

//kentuckY

Det borde väl vara ganska svårt att få in en ipod nano i ett kassetband som går att stoppa in i en bandspelare. I så fall borde man ju vara tvungen att borra två stora hål i ipoden där drivhjulen ska in...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sladder
Det borde väl vara ganska svårt att få in en ipod nano i ett kassetband som går att stoppa in i en bandspelare. I så fall borde man ju vara tvungen att borra två stora hål i ipoden där drivhjulen ska in...

Tjocklek: Nano - 0.27" Cassett - 5/16 (0.31) : OK
Bredd : Nano - 3.5" Cassett - 4" : OK
Höjd : Nano - 1.6" Cassett - 2.5" med hålen på 1/2" ung mitt på. : Lite svårt för man får klippa två halvmånar i kanten på Nanon.
[Två stycken Shuffle borde dock gå knöka in, även om tjockleken är knal där]

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

Idag kom den, denna underbara lilla sak. Jag blev helt förvånad när jag fick paketet, det var så lätt.

Paketet

Inuti detta paket fanns ännu en låda som skulle innehålla nanon.

När jag öppnade den fick jag en liten (:)) chock, den var mycket mindre än vad jag hade förväntat mig, men där låg den iallafall, svart och fin.

Det fanns även två helvita påsar med tillbehör i lådan.

I påsarna fanns hörlurar, USB-kabel och en grej till dockan.

Jag tog nanon i handen och det var så underbart liten och lätt, det är svårt att visa på bild, men här är ett försök.

Sen tänkte jag för att visa ännu lite bättre hur liten den är så kan jag jämföra med lite andra iPods, kan tänka mig att en del har en iPod och kan då få en bild av hur liten den är. Jag har jämför med en iPod photo och en iPod mini.

Hoppas ni gillar bilderna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
halslurarna orginal, det hade varit för bra för att vara sant o inte likt apple. de vet att de flesta köper ipoden ändå o sen går o köper halslurarna

men leveranstiden på lurarna är ju flera veckor :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toke
men leveranstiden på lurarna är ju flera veckor :/

Ja nu Men icke för 2 dagar sedan, då jag beställde mina, kommer få dem tillsammans med min nano (5-7 dagar)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Ja nu Men icke för 2 dagar sedan, då jag beställde mina, kommer få dem tillsammans med min nano (5-7 dagar)

men bite me

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svarte Petter
Hoppas ni gillar bilderna.

Kul att Apple behåller traditionen med snygga lådor
[Shufflen är ju undantaget…]

Måste in å "klämma" på en imorgon

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

MEN JÄVLA K*K, va inne i macsupport i stan idag, för en timme sen ungefär. Svarta var slutsålda och kommer inte in förräns om en vecka ungefär
och det e inte säkert att dom kommer då, kan ju alltid ta längre tid

Permalänk
Medlem

jag har fått min nu också....sooooo sweet! blev kär i första ögonkastet...

till alla som undrar om de ska köpa en eller ej...köp inte....ju fler som har denna guds gåva till prylbögarna, desto mindre unik och cool blir jag som innehavare...

Permalänk
Medlem

Nu har jag sålt min vanliga iPod och väntar på att Nano ska dyka upp... Trevligt!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Tjocklek: Nano - 0.27" Cassett - 5/16 (0.31) : OK
Bredd : Nano - 3.5" Cassett - 4" : OK
Höjd : Nano - 1.6" Cassett - 2.5" med hålen på 1/2" ung mitt på. : Lite svårt för man får klippa två halvmånar i kanten på Nanon.
[Två stycken Shuffle borde dock gå knöka in, även om tjockleken är knal där]

Eftersom jag har gjort det så kan jag säga att höjden och bredden inte är några problem men tjockleken på Nanon är för stor. Du får tänka på att det är innediameter av kassetbandet.

Permalänk
Medlem

Svarte Petter: graverad eller inte? :D:D

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Svarte Petter: graverad eller inte? :D:D

Inte graverad.

Permalänk
Medlem

okej, sitter o undrade vart mitt paket tagit vägen, har beställt en svart 4b graverad, hittas inte på TNT´s sida eller nått, men ska vara nån firma vid namn kuehne-nagel som fraktar den o nu, äntligen, efter 7 dagar så säger apples sida (det hittas inte på nån annan söksida) att den är i holland o äntligen påväg

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gah !

IPOD NANO 4G WHITE-SWE
Din order borde skickas den 23.09.2005 eller tidigare
3-7 dagar för leverans efter leveransmeddelandet, som också skickas med ett enskilt brev

IPOD NANO LANYARD HEADPHONES-GEN
Din order borde skickas den 21.10.2005 eller tidigare
3-7 dagar för leverans efter leveransmeddelandet, som också skickas med ett enskilt brev

Fan va drygt, jag beställde ju tidigt tyckte jag :/

Permalänk
Medlem

när beställde du då? :D:D

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Förra fredagen...på morgonen

Permalänk
Medlem

Var köper man nätadapter? För det följer väl inte med?

Visa signatur

---

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edman
Var köper man nätadapter? För det följer väl inte med?

Nej, det följer inte med någon nätadapter.
Borde finnas på apples hemsida.

Permalänk
Medlem

Beställde en svart 2GB med gravyr söndag förra veckan.

Datum Tid Ställe Status 16 sep 2005 07:45 Amsterdam Potential Linehaul Delay Due To Technical Problems 15 sep 2005 19:29 Hong Kong Consignment Received At Transit Point 15 sep 2005 00:01 Shenzhen Shipped From Originating Depot 14 sep 2005 11:41 Shenzhen Consignment Received At Transit Point

"Potential Linehaul Delay Due To Technical Problems" :'( hur ska jag klara helgen utan min nano!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olli

du får berätta om det är snyggt eller inte me gravyr sen när du får den.

Visa signatur

nej tack

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olli

Datum Tid Ställe Status 16 sep 2005 07:45 Amsterdam Potential Linehaul Delay Due To Technical Problems 15 sep 2005 19:29 Hong Kong Consignment Received At Transit Point 15 sep 2005 00:01 Shenzhen Shipped From Originating Depot 14 sep 2005 11:41 Shenzhen Consignment Received At Transit Point

"Potential Linehaul Delay Due To Technical Problems" :'( hur ska jag klara helgen utan min nano!

Det hade du antagligen fått göra annars också, TNT kör inte ut på helgerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patriiik
du får berätta om det är snyggt eller inte me gravyr sen när du får den.

Aa såklart.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svarte Petter
Det hade du antagligen fått göra annars också, TNT kör inte ut på helgerna.

Okej. Stannar hela maskineriet eller är det bara leveransen från deras hallar i stockholm till min dörr som får vänta?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

troligen så kör de på helgerna, men kör inte ut på helgerna. min ståre:

Activity Location Date / Time (GMT)
Shipment Picked Up (LONG HUA, CHINA) 12 Sep 2005 21:00
Depart Terminal (CNHON02) 13 Sep 2005 21:40
Arrive Terminal AMSTERDAM, NH, NL 16 Sep 2005 12:24
Out For Delivery AMSTERDAM, NH, NL 16 Sep 2005 12:49

va menar de med " Out For Delivery", hade det varit sverige så förstår ja, men inte när det står det o sen nederländerna o sen så ser ja inte detta på TNT´s sida då de bara säger att de inte hittar det, utan det där är från apples sida.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

troligen så kör de på helgerna, men kör inte ut på helgerna. min ståre:

Activity Location Date / Time (GMT)
Shipment Picked Up (LONG HUA, CHINA) 12 Sep 2005 21:00
Depart Terminal (CNHON02) 13 Sep 2005 21:40
Arrive Terminal AMSTERDAM, NH, NL 16 Sep 2005 12:24
Out For Delivery AMSTERDAM, NH, NL 16 Sep 2005 12:49

va menar de med " Out For Delivery", hade det varit sverige så förstår ja, men inte när det står det o sen nederländerna o sen så ser ja inte detta på TNT´s sida då de bara säger att de inte hittar det, utan det där är från apples sida.

Har du testat och ändra så den söker på referensnummer på TNT?

Permalänk
Medlem

frågan är inte om jag testat det (det har jag ), utan snarare vad jag inte testat står att det är Kuhne-nagel som fraktar, men på deras sida kan ja inte finna nått. får väll hoppas den kommer snart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ajdå, missade visst min graverade i torsdags på nåt sätt. TNT menar att dom har vart här och försökt leverera då men misslyckats... Aja, det får bli på måndag då

Permalänk
Citat:

frågan är inte om jag testat det (det har jag ), utan snarare vad jag inte testat står att det är Kuhne-nagel som fraktar, men på deras sida kan ja inte finna nått. får väll hoppas den kommer snart.

http://www.kn-portal.com/ eller?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av yrtynm
Ajdå, missade visst min graverade i torsdags på nåt sätt. TNT menar att dom har vart här och försökt leverera då men misslyckats... Aja, det får bli på måndag då

Det stod på hemsidan i torsdags att dom hade varit här men att ingen hade varit hemma, men sen visade det sig att dom inte alls hade varit här och att paketet låg på Landvetter.