Permalänk
Medlem

G2 ?

Visa signatur

moma aint raising no suckers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaN00bie
Är det en sån här man ska köpa? Är ute efter något litet,smidigt lång batteritid och att jag kan ha den när jag är ute och springer. Kommer det att komma någon G2 inom en snart framtid?

Det behöver du väl egentligen inte vänta på om du inte tar extremt långa löpar-rundor:p med tanke på att den har 14 timmars batteri-tid:p. Men det tog hur som helst ungefär ett halvår innan minin fick en uppdatering.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomchew
G2 ?

Generation 2

Fan! måste de göra såhär, för en vecka sen så var jag helt inställd på orginal-iPoden, men nu blir jag lite tveksam. Hade tänkt köpa den när jag är i kalifornien om sju veckor, men nu kan det ju lika väl bli en nano.. Jag har hursomhelst redan fått tre preliminära nano-beställningar från kompisar tills dess. Jag tror att det får bli så att jag bestämmer mig i butiken..

Tänkte dra en lite halft ot fråga..

kommer det gå att kolla på film från iPoden på teven mha bildvisnings-kabeln när det kommer Linux till den, eller finns det nån begränsing mot det i praktiken?? Det spelar nog en rätt så stor del i mitt val av iPod..

//kentuckY

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem

nån som vet vart man kan köpa ipod nano billigast? 4gb svart.

vet ju att det nog dröjer lite innan den sänks, men nån hundring fins det säkert att spara

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChAoX

vet ju att det nog dröjer lite innan den sänks, men nån hundring fins det säkert att spara

Du kan ju få ca 200kr i studentrabatt om du har CSN-kort. Annars så är nog priset samma överallt just nu.

Kommer själv klippa till på en svart 4GB:s

Permalänk
Citat:

Även om du nu skulle hitta en någon annan stans än apple.se som är 100:- billigare så lär du inte tjäna något för du lär få lägga de pengarna på frakt istället.

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

Det är en smula billigare att handla från nextCave i Tyskland, men det beror lite på vilken växelkurs du får. De tar 239€ för 4GB-versionen och har gratis frakt. Om du inte har något mecenat-kort är det väl värt besväret.

Permalänk

Köper nog hellre en PSP då jag redan har en iPod mini och är ganska nöjd med den

Permalänk
Medlem

när får man csn kort?

går på gymnasiet...

Permalänk
Medlem

är det första året eller??, jag fick i början av oktober vill jag minnas, de är giltiga till den 31/10 iaf..

//kentuckY

Visa signatur

jo..

Permalänk

va dåligt finns det inget bältes klipp till den eller?
vilken besvikelse

Visa signatur

foo shizzle'

Permalänk

Såg att 4G låg på 1996:- hos macoteket.se
Det är nog det bästa priset jag har sett hittils, nån som har sett något bättre?

Permalänk
Medlem

Såg nu att det var UTAN moms.

Bättre att köpa från apple.se med csn och få 10% rabatt och gravering.

Visa signatur

| FD Define R2 | MSI Z390-A PRO | Intel i3-9350KF | Gainward GTX 980 Phantom | Corsair Vengeance LPX 2x8GB | Crucial MX300 275GB | OCZ Vertex 460A 120GB | Corsair RM750X V2 | 3x AC F12 PWM | BenQ XR3501 | SteelSeries Siberia 800 | Mionix Zibal 60 | Func MS-3 R2 |

Permalänk
Medlem

Macoteket visar priser exkl. moms om man inte väljer något annat, så 1996 kr är med största sannolikhet priset utan moms.

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem

http://search.ebay.com/search/search.dll?sofocus=so&sbrftog=1...

Man kan väl få den <2000 om man fyndar på ebay ..

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem

1996kr ÄR utan moms, lite dåligt att man måste gå in i inställningar på sidan o ställa in att visa priset med moms då säkert 99% av deras kunder är privatpersoner som inte kan handla utan moms.

bältesklipp kommer nog, om det är nått märke som det finns mycket tillbehör till så äre apple ipod.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Har lite funderingar...

Var ska man ha nanon? Verkar ju inte finnas någon halsrem, den viks om man har den i fickan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kentucky
är det första året eller??, jag fick i början av oktober vill jag minnas, de är giltiga till den 31/10 iaf..

//kentuckY

det e första året jag går...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trentor
Har lite funderingar...

Var ska man ha nanon? Verkar ju inte finnas någon halsrem, den viks om man har den i fickan.

Det finns halsrem och den viks inte i fickan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Har lite funderingar...

http://www.apple.com/ipodnano/accessories.html finns(överst till vänster), kostar ju iofs 39 dollar, vilket betyder att de ´kommer kosta cirka 400 här..

Citat:

det e första året jag går...

Mm, då borde det komma inom en månad då.. annars så kan du ju alltid snacka med nån kompis som går i tvåan eller trean om du inte orkar vänta..

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem

halsremmen kostar 375 kr i sverige, levereras dock inte förän om 2-3 veckor, så valde att inte beställa det, utan köper det senare, vill inte vänta 4-5 veckor på Nanon, bara för att halsremmen inte finns ännu.

tror inte nanon komemr knäckas i fickan, varför skulle den det? klarar shuffles det så klarar Nanon det, speciellt då den delvis är i metall.

vill se en otterbox oxå, så man kan använda den i fuktiga miljöer o kanske i vattnet utan att den dränks

angående tillbehör, kolla http://www.welovemacs.com/ipnaac.html

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det nån som vet om det är worldwide-garanti på iPods som man köper i usa??

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kentucky
Är det nån som vet om det är worldwide-garanti på iPods som man köper i usa??

det e det... men kom ihåg att ifall du beställer från usa finns det en risk att det hamnar i tullen o då blir det 25% moms...

Citat:

ursprungligen inskrivet av kentucky
Mm, då borde det komma inom en månad då.. annars så kan du ju alltid snacka med nån kompis som går i tvåan eller trean om du inte orkar vänta..

jag beställer nog via en kompis... fast annars, funkar kortet i butik? finns en apple butik här i stan.

Permalänk
Medlem

Jo, fast jag tänkte köpa min när jag är där i början av november istället..

Visa signatur

jo..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
1996kr ÄR utan moms, lite dåligt att man måste gå in i inställningar på sidan o ställa in att visa priset med moms då säkert 99% av deras kunder är privatpersoner som inte kan handla utan moms.

bältesklipp kommer nog, om det är nått märke som det finns mycket tillbehör till så äre apple ipod.

Jag skulle vilja påstå att Macotekets kunder sannolikt har betydligt större del företagskunder än privatpersoner. Jag har jobbat på fler företag som köper från Macoteket. Däremot borde de bygga upp en företagssite och en privatkundssite, speciellt nu när de öppnat butiker.

Permalänk
Medlem

okej, det visste ja inte, misstag av mig. men ändå, de borde göra det mer synligt (om de nu inte gör 2 sidor som du säger), precis som dustin, som har det så att man alltid ser det, det ä inte så lätt att veta att man måste in i inställningar för att se det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Våga vägra iPod!

Permalänk
Medlem

åh min bror åkte iväg till usa i lördags. Kanske ska slå en singnal till honom =D om inköp av en ipod nano. Har en ipod mini som han köpte till mig förra året när han var i usa. Det är ganska så mycket schystare priser där iaf på ipods

Visa signatur

aquaren

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
okej, det visste ja inte, misstag av mig. men ändå, de borde göra det mer synligt (om de nu inte gör 2 sidor som du säger), precis som dustin, som har det så att man alltid ser det, det ä inte så lätt att veta att man måste in i inställningar för att se det.

Det håller jag verkligen med om.

Permalänk
Medlem

Det verkar ju finnas olika rabatter och sånt, men jag undrar vilket man ska skaffa?

Jag går i andra året på gymnasiet, vad är bäst för mig? Har sett både mecenat och csn, vilket är mest lönsamt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Det verkar ju finnas olika rabatter och sånt, men jag undrar vilket man ska skaffa?

Jag går i andra året på gymnasiet, vad är bäst för mig? Har sett både mecenat och csn, vilket är mest lönsamt?

Är det inte så att man bara kan skaffa Mecenat-kortet om man läser på högskola eller universitet? Jag beställde i alla fall mitt CSN-kort precis nu.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!