ATI Tool vs ATI Tray Tool?

Permalänk

ATI Tool vs ATI Tray Tool?

Hejsan!

Har använt båda programmen och kan inte bestämma mig riktigt. Tänkte därför höra med er. Vilket är bäst utav de två i rubriken?

Det jag använder det till är lite överklockning och mest för att se temp.

Gillar båda på något sätt men mest ATI Tool.

En sak till, vad ska jag ställa TRUFORM(tm) på mitt X850XT på? Förlorar jag ngt på att alltid ha det på? Finns ju att man kan ställa det som "Tillämpningsinställning" vilket väll betyder att den sätter på det när spel som stöder det körs?

Snabba svar tack!

Permalänk
Medlem

smaksak välj själv ingen större skillnad mellan dem två...

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Jag håller inte med där för jag har ett X800 XT, i ATI Tool så sätter jag in core på 520 (orginal är 500) då tar det ca 3 min innan jag får artifakter men i ATI Tray Tool så fick jag ingen artifakt alls men jag körde bara i 10 min.

Testa dig fram.

Finns det ett tredje överklocknings program för ATI kort som kan köra artifakt test?

Visa signatur

Main: Fractal Design Define S | be quiet! Dark Power 12 1000W | Gigabyte X570 AORUS Ultra | AMD Ryzen R9 5900X | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB | EVGA GTX 1070 | SoundBlaster X-Fi | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2 | Windows 10 Professional x64
Laptop: HP EliteBook 850 G7

Permalänk

Okej, men ni får gärna utveckla era svar lite tack?
Xenon X1, menar du att ATI Tool är bäst eller inte ?

Jag kan inte välja !

Permalänk
Medlem

ATI Tray Tool är bättre än ATI Tool för mig iallafall, testa båda och se vilken som du tycker funkar bäst.

Visa signatur

Main: Fractal Design Define S | be quiet! Dark Power 12 1000W | Gigabyte X570 AORUS Ultra | AMD Ryzen R9 5900X | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB | EVGA GTX 1070 | SoundBlaster X-Fi | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2 | Windows 10 Professional x64
Laptop: HP EliteBook 850 G7