Permalänk

Acer Travelmate 3222wxmi?

verkar vara acers senaste variant på 3000-serien.

problemet med denna dator är att jag inte hittar någon vidare information, kan bero på att den inte kommit in till affärerna än.

det jag vet är:
pm740 (1,73 ghz)
512 mb minne (antar ddr2 533 mhz till 915 chipset.
14.1" wide-skärm (vet ej om det är "glare" eller inte)
radeon x700 (vet ej om det är 64/128)
dvd+/-rw (vet ej vilken hastighet)
80 gig hd (vet ej rpm)

pris ~ 13000 kr

låter som en riktigt hyfsad dator som skulle kunna konkurrera med asus w3v (som kostar några tusen extra) men det finns så lite information om datorn.

någon som vet något om tex hd hastighet, skärmen, minnesstorlek på grafikkortet osv?

mvh/ theo

Visa signatur

LG LW60 - EEE 901

Permalänk
Medlem

Är grymt intresserad av denna dator, men acer verkar inte ha släppt nån riktig information om den.
Detta är vad jag har fått från acerstore.se när jag mailat dom:

"""Varken våra leverantörer eller Acer har lagt upp en fullständig spec på 3222.

Detta har jag hittat på nätet.

Processor Intel® Pentium® M740 (1.73GHz); 2MB L2 Cache och stöd för Enhanced Intel® SpeedStep®

Kärnkrets Intel® 915PM chipuppsättning med 533MHz FSB

Systemminne 512MB (1x512MB) DDR2 400MHz; uppgraderbart till 2048MB (två soDIMM socklar)

Hårddisk 80GB (4200rpm) ATA-100 hårddiskenhet

Lagringsenheter DVD±R (+R dubbla lager) extern; 5-in-1 kort läsare för MMC, SD, Memory Stick®, MS-Pro, xD

Bildskärm 14,1" WXGA TFT LCD med 1280 x 800 pixlars upplösning

Grafiskt kort ATI MOBILITY™ RADEON™ X700, med 64MB av extern DDR VRAM

Multimedia Audio system med två inbyggda högtalare; MS-Sound; S/DIF support för digitala högtalare

I/O portar 3x USB 2.0; 1x Infrared (FIR); 1x VGA för extern skärm; 1x 32bit type II PCMCIA CardBus port;

1x IEEE 1394 port; 1x RJ-11 för modem; 1x RJ-45 för Ethernet; 1x högtalare/hörlur/ line-out;

1x mikrofon/ line-in; 1x DC-in för AC adapter; 1x ezDock-anslutning; 1x IR

Dimensioner & Vikt 335 (bredd) x 240 (djup) x 31,9/34,1 (höjd) mm; 2,6kg

Modem och Ethernet 56K ITU V.92 data/fax modem; 10/100/1000Mbps Fast Ethernet

Trådlös anslutning Integrated Intel® PRO/Wireless 2200BG network connection 802.11b/g; Integrated Bluetooth®

Strömförsörjning ACPI strömhantering med energisparläge Standby och Hibernation;

Batteri Litiumjonbatteripaket med batteri som varar i upp till 3 timmar; snabbladdning på 2.5 timmar (avstängd);

Laddning under användning på 3 timmar

Tangentbord och

Pekverktyg

84-/85-tangenters tangentbord; 2,5 mm (minimum) tangentrörelse; Pekplatta med 4-vägs integrerad

bläddringsknapp; 12 funktionstangenter; Fyra markörsknappar; två Windows®-tangenter; hotkey-kontroller;

inbäddat numeriskt tangentbord; internationellt språkstöd; fyra startknappar: Internet, e-post, Empowering Key

och användarprogrammerbar knapp

Kvalitets och

Tillförlitlighetstest

Temperatur- & luftfuktighetstest; frifallstest; akustiktest; tyngdspresstest; stöt- och vibrationstest;

elektrostatiskt urladdningstest; MTBF (Mean Time Between Failure – Genomsnittlig tid mellan fel) test

Förinstallerat

operativsystem

Microsoft® Windows® XP Professional

Programvara Acer eManager; Acer Launch Manager; Acer System Recovery CD; Norton AntiVirus™ (testversion);

Adobe® Acrobat® Reader®; CyberLink® PowerDVD™ NTI® CD-Maker™; Acer System Recovery CD;

Acer GridVista

Standard utrustning Manual; nätadapter; batteri; recovery-Cd

MVH

Stephan
www.acershop.se """

Angående skärmen kan man ju bara hoppas på att den har den nya crystal tekniken, men man får snällt vänta på att acer släpper specsen..:/

Visa signatur

Opteron 146/CABYE 0540FPBW @ 2950Mhz, 1.525v | 2*512Mb Twinmos SP 3500 |Leadtek 6800LE 12/6 422/936 | ASRock 939Dual-SATA2 |