Permalänk
Medlem

Göra egen community

Nån som vet nån/nåt bra guide/program för att bygga sin egen community? Tex som lunarstorm.se

Helst på svenska om det finns?

/Inga dumma komentarer tack!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

LAMP (Linux,Apache,MySQL,PHP) är en samling bra program för dessa uppgifter. Sen återstår det programmeringskunnande eller en bra plånbok för att köpa in en befintlig plattforn.
Sen tror jag inte det finns nån "Build your own Lunarstorm in 24 days" eller "Community building for dummies"-böcker

Så. Lär dig programmera, titta på andras kod och sen kommer du kunna göra ett community.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tänk 2 gånger när du vill konkurera med Lunarstorm.

1. Tror du lunarstorms drivs gratis?
2. Knappast "Per 16 år" som jobbar själv.
3. Kräver mycket underhållning

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

e107 kan du använda, det är ett färdigt system som går att använda som en community.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk

"make-your-own-community-inc-Crack.rc8.exe"

Var tvungen

Seriöst; du behöver antingen en massa stålar, en massa energia att lägga på arbetet, eller en helsikes tur och fixar tag i en kodare.

Visa signatur

Amd64 3200+ (Zalman 7000B-AluCu)|Gigabyte K8NS Pro|1Gb Ram|Leadtek 6800Gt @ 380 / 1080|Antec LanBoy / Tagan 480w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av overdöse
"make-your-own-community-inc-Crack.rc8.exe"

Var tvungen

Seriöst; du behöver antingen en massa stålar, en massa energia att lägga på arbetet, eller en helsikes tur och fixar tag i en kodare.

killen är en he-man och tror att gud skapade jorden på en dag

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden
Tänk 2 gånger när du vill konkurera med Lunarstorm.

1. Tror du lunarstorms drivs gratis?
2. Knappast "Per 16 år" som jobbar själv.
3. Kräver mycket underhållning

Läs inläggt 2 gånger innan du skriver ett svar.

Själv har jag gjort en community i ASP + Accessdatabas och en annan i PHP + MySQL.
Funderar på att göra en ny i ASP.NET, inte för att de ska användas utan bara för det är roligt att göra!
För att inte tala om lärorikt. En community är något av det bästa man kan göra om man vill lära sig webbprogrammering lite bättre och vill dra igång ett lite mer avancerat projekt.

Btw, Lunarstorm är gjort i ASP.NET. Lite kuriosa.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Hedersmedlem

Herregud, denna tråd lär ju toppa fjortislistan. Killen ställer en fullt normal och seriös fråga, och det enda han får är "öööh lär dig koda lixom"-svar? Ibland blir jag bara så trött på er.

On Topic: På svenska blir det nog svårt, men däremot kan du ju börja med nån av de enklare klansajterna och bygga om dem tills de passar. Kolla även in PHP Nuke (googla) som är ett "shake and bake"-system för lite allt möjligt. Självklart krävs en webserver som kör någon form av scriptspråk och databassystem (därav tipsen om Apache, PHP och MySQL).

Permalänk
Medlem

Är du nybörjare så ska du börja med något enklare innan du ger dig ut på dom stora sakerna, kanske du ska göra någon enkel gästbok eller först så du lär dig.

Permalänk
Medlem

Ok tack för tipsen allihopa...

Ska testa lite nu

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Det finns en hel del fina och färdiga communities att hämta på www.aspsidan.se... byggde själv ett community på Webclaimers som finns där. Ganska fulkodat, men det fungerar. Finns förmodligen bra mycket bättre grejer också. Man lär sig ruggigt bra på att editera befintlig kod också... efter det kunde jag göra två egna comms...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Tidningen Datormagazin hade för nåt år sedan en artikelserie där dom byggde en community med php+mysql. Kommer inte ihåg exakt vilka funktioner slutresultatet hade men vill du lära dig från scratch och sen bygga ut med egna funktioner kanske det kan vara nåt?

Permalänk
Medlem

Ber väl om ursäkt för mitt klantiga svar. Klart som tusan man kan koda endast för att det är kul :).
Men ska man gå så långt att konkurrera med dem stora sajterna som lunarstorm och playahead så tror jag att det kräver lite mer.

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden
Ber väl om ursäkt för mitt klantiga svar. Klart som tusan man kan koda endast för att det är kul :).
Men ska man gå så långt att konkurrera med dem stora sajterna som lunarstorm och playahead så tror jag att det kräver lite mer.

Vem är det som hade tänkt försöka konkurrera med lunarstorm och playahead?

Permalänk
Medlem

Går alldeles utmärkt att börja med att göra en community! Vill man det, är det klart man ska göra det! Dock kommer det ju att ta tid, men jag lovar er, det är det värt! Jag började koda PHP när jag gjorde MetalMade. Javisst, det går säkert att snygga upp koden, och göra den mer effektiv men jag lärde mig i varje fall grunderna till PHP och lite därtill.

Så sluta klaga på de som har en dröm de vill förverkliga. (Alla ska inte ta åt sig).

Permalänk

Tycker absolut du ska göra det, gjorde så själv och lärde mig en massa på vägen...

Titta gärna på andras kod också, väldigt lärorikt!

Permalänk
Medlem

bara för att ingen sagt det, måste jag säga det.

http://www.aspsidan.net

där finns det artiklar om hur man ska göra sitt eget community. och allt på svenska.

håll till godo. dom har även ett bra forum där man kan ställa frågor och få hjälp.

Visa signatur

System:
Intel E4400, 4096Mb DDR2 RAM, 4x HDD tot: ~1100GB, Geforce 8800 GTS 640MB, NEC DVD Writer
Bärbar: Dell Inspiron 2200
System idag: Core i7 6700k, 2xGTX1080 SLI, 16GB RAM, SSD, HDD, m.m.

Permalänk
Medlem

Det finns gratis communities på Insomnisoft

Men jag tycker definitivt att du ska lära dig göra ett eget;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjertis
bara för att ingen sagt det, måste jag säga det.

http://www.aspsidan.net

där finns det artiklar om hur man ska göra sitt eget community. och allt på svenska.

håll till godo. dom har även ett bra forum där man kan ställa frågor och få hjälp.

ASPsidan.se nämndes väl. Men .net behövs väl knappst nämnas eftersom den inte funkar?

Permalänk
Medlem

aspsidan.nu är det...sökte på google

EDIT...det blir .se när man söker på .nu, men går inte att söka på .nu, för man kommer inte fram :S:S

aa afall så funkar det med aspsidan.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HappySatan
Det finns en hel del fina och färdiga communities att hämta på www.aspsidan.se... byggde själv ett community på Webclaimers som finns där. Ganska fulkodat, men det fungerar. Finns förmodligen bra mycket bättre grejer också. Man lär sig ruggigt bra på att editera befintlig kod också... efter det kunde jag göra två egna comms...

Hmm.. det finns väl inte några färdiga communities att ladda ner där? :S

Visa signatur

Dator: AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz , Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400 , Sapphire Radeon X1900XT 512MB GDDR3,

Skärm: Viewsonic vx2025wm 20:1 WS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _T0TT0_
Hmm.. det finns väl inte några färdiga communities att ladda ner där? :S

Det verkar inte finnas några där längre... gjorde det dock för något år sedan. Dumt

Prova att fråga på forumet där

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Re: Göra egen community

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lomkolen
Nån som vet nån/nåt bra guide/program för att bygga sin egen community? Tex som lunarstorm.se

www.ovriga-amnen.se ?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Jag söker en duktig php-programmerare att hjälpa till att modifiera moduler och skapa nya moduler till drupal.
www.drupal.org

Någon som är intresserad?
Jag och en polare håller på att bygga en mötesplats på nätet.

Mvh

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teetow
Herregud, denna tråd lär ju toppa fjortislistan. Killen ställer en fullt normal och seriös fråga, och det enda han får är "öööh lär dig koda lixom"-svar? Ibland blir jag bara så trött på er.

On Topic: På svenska blir det nog svårt, men däremot kan du ju börja med nån av de enklare klansajterna och bygga om dem tills de passar. Kolla även in PHP Nuke (googla) som är ett "shake and bake"-system för lite allt möjligt. Självklart krävs en webserver som kör någon form av scriptspråk och databassystem (därav tipsen om Apache, PHP och MySQL).

Teetow, måste du vara så "normal"?
Det är fjortisarna som färgar forumet. Du blir aldrig av med dem, särskilt inte om du klagar. Det är deras föda.

Sill.