Tack Datorbutiken.com! :D

Permalänk
Avstängd

Tack Datorbutiken.com! :D

Jag tycker datorbutiken.com är en trevlig datorbutik... Jag beställde ett nättagg av dom förra veckan och jag fick det idag... Men det var fel så jag ringde upp kundtjänst och berättade att jag hade fått fel nätagg... Efter en stund fick jag reda på att deras återförsäljare hade skickat fel nättagg till Dom... så dom sa att jag fick behålla det nätagget som jag fick hem idag+att dom skickar det andra när dom får in det i lagret

Visa signatur

SpelDator: P4 ||| Radeon X800 GTO 256MB ||| 3.3 gHZ ||| 2x200 GB hdd ||| 3x512 mB RAM
VentServerDator: Geforece2 ||| 800 mHZ ||| 6 gB hdd ||| 128 mb RAM :D
----------> Telia 24 Mbit/s <----------

Permalänk
Medlem

Där har vi äkta goodwill.
Jag har en retur påväg till dem. Är övertygad om att de kommer sköta det på ett bra sätt.

Permalänk
Medlem

jäklar.. vågar man chansa på att beställe?? hehe

vad var det för nätagg du fick? och vilket köpte du?

Permalänk
Vila i frid

Har skickat tillbaka två gånger till DB.
Ena gången brann min 2100+ av någon anledning
Andra gången va det mitt nätagg som small.

Båda gångerna va det inga som hellst problem.
+ att jag fick en jädra massa godis i ett paket

Permalänk
Medlem

haha,, godiset kommer man ihåg.. köpte två hårdiskar.. full med godis var lådan...

Bra material att skydda produkterna med ;P

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru
jäklar.. vågar man chansa på att beställe?? hehe

vad var det för nätagg du fick? och vilket köpte du?

Hehehe, Vi får ju inte utnyttja datorbutiken.com...

Visa signatur

SpelDator: P4 ||| Radeon X800 GTO 256MB ||| 3.3 gHZ ||| 2x200 GB hdd ||| 3x512 mB RAM
VentServerDator: Geforece2 ||| 800 mHZ ||| 6 gB hdd ||| 128 mb RAM :D
----------> Telia 24 Mbit/s <----------

Permalänk

jag har bara dåliga erfarenheter av dom. Första gången beställde en polare en brännare som var trasig, han fick inte byta den pga dom inte satt på en klisterlapp på kartongen.
Andra gången beställde jag en dator + ihopplock och test. När den kommer hit bootar den om hela tiden och det visar sig att fläkten till grafik kortet hänger löst. Givetvis får jag inte bara skicka tillbaka grafik kortet, dom vill ha hela burken nerskickad. Det kostar en del extra i frakt.

2 veckor senare när jag har fått tillbaka burken igen smäller första stickan med ram minne efter ett par dagar.
veckan senare smäller andra.
tog 6 veckor innan dom fått fingrarna ur och skickat upp fungerande returer.

Visa signatur

abit KN8-Ultra, nForce, Socket-939 ATX, PCI-Ex-16 - AMD athlon 64 3500+ 2.2ghz
Socket-939, 512kb + Arctic Freezer 64 - PCIE Club3d x800GT 256mb + Zalman VF700CU - 3X Kingston VR400x64C3A/512 512mb ddr

Permalänk
Medlem

Roligt att det gick så bra, verkligen tecken på äkta goodwill

Funderar på att beställa en kommande dator av dom

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NinjaRovardotter
jag har bara dåliga erfarenheter av dom. Första gången beställde en polare en brännare som var trasig, han fick inte byta den pga dom inte satt på en klisterlapp på kartongen.
Andra gången beställde jag en dator + ihopplock och test. När den kommer hit bootar den om hela tiden och det visar sig att fläkten till grafik kortet hänger löst. Givetvis får jag inte bara skicka tillbaka grafik kortet, dom vill ha hela burken nerskickad. Det kostar en del extra i frakt.

2 veckor senare när jag har fått tillbaka burken igen smäller första stickan med ram minne efter ett par dagar.
veckan senare smäller andra.
tog 6 veckor innan dom fått fingrarna ur och skickat upp fungerande returer.

Jag brukar också ha otur med grejer som är beställda på internet(...
(Denna gången gick det lite bättre dock )

Visa signatur

SpelDator: P4 ||| Radeon X800 GTO 256MB ||| 3.3 gHZ ||| 2x200 GB hdd ||| 3x512 mB RAM
VentServerDator: Geforece2 ||| 800 mHZ ||| 6 gB hdd ||| 128 mb RAM :D
----------> Telia 24 Mbit/s <----------

Permalänk

Så trevligt

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk

nice,.. sj har jag dock haft 6månaders helvete me db ... MEN MEN det löste sig, och hade ingen dator i 6 mån....

Visa signatur

][ AMD XP 64 3500+ "Newcastle" @ 2.2 GHz socket 939 ][ MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra ][ 2048mb ram ][ Leadtek Geforce 6800GT 256mb ][ 600gig Hdd ][ Tagan 480W ][ 2* 19 TFT Hansol H950 + mus o skit...

Permalänk
Medlem

Aldrig beställt från Datorbutiken förut men gjorde det nu. En laptop som ska levereras nästa vecka och en så länge ser det bra ut :). Men av andra erfarenheter jag har av att handla på nätet (mobil, minneskort, kamera) så är det bara positiva minnen. Hoppas på det nu med :).

Visa signatur

Acer Aspire 5512.
If Chuck Norris is late, time better slow the fuck down.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NinjaRovardotter
jag har bara dåliga erfarenheter av dom. Första gången beställde en polare en brännare som var trasig, han fick inte byta den pga dom inte satt på en klisterlapp på kartongen.
Andra gången beställde jag en dator + ihopplock och test. När den kommer hit bootar den om hela tiden och det visar sig att fläkten till grafik kortet hänger löst. Givetvis får jag inte bara skicka tillbaka grafik kortet, dom vill ha hela burken nerskickad. Det kostar en del extra i frakt.

2 veckor senare när jag har fått tillbaka burken igen smäller första stickan med ram minne efter ett par dagar.
veckan senare smäller andra.
tog 6 veckor innan dom fått fingrarna ur och skickat upp fungerande returer.

Vad gäller klisterklappen så antar jag att du menar RMAnummer som underlättar för butiken att snabbt och smidigt ta hand om ditt ärrende men för den skull så ska dom inte skicka tillbaks varan utan åtgärd men därremot kan det då ta några dagar till så hör med din konsumentvägledare om möjlig ersättning för ev merkostader som detta inneburit för din kompis.

Vad gäller din dator så ska du inte behöva betala någonting själv när det är garantifall utan du skulla ha kollat med datorbutiken hur dom gör vid garantifall och vad jag minns så skickar dom fraktlapp hem till en om man tar kontakt med dom och talar om att det är ett garantiärrende men ta kontakt med dom och hör om du får några pengar för dina utlägg och om inte återigen ta kontakt med konsumentvägledaren i din kommun.