Lägga in filer på Winamp

Permalänk
Medlem

Lägga in filer på Winamp

Jag har laddat hem Winamp och ska lägga till alla mina musikfiler som jag har på datorn i playlisten, (ungefär 9,3 gig). Det går inte, Winamp hänger sig totalt. över 90% i cpu och drar hur mycket minne som helst. Så jag får stänga ner skiten.

Vad ska jag göra? Har provat lägga in några mappar i taget men det blir ändå så efter ett tag.

Visa signatur

"Growing old i mandatory, growing up i optional."

Permalänk

hmmm....testa och installera om winamp....??

Permalänk
Medlem

Redan prövet, funkar ändå inte.

Visa signatur

Permalänk

om du absolute inte måste ha senaste verisionen.....så kan du ju testa med en äldre verision....http://www.oldversion.com/program.php?n=winamp

Permalänk
Inaktiv

Det kan inte vara så att du har att den ska läsa in alla taggar och all info från filerna när de laddas (Options -> Preferences -> General Preferences -> Titles -> Read metadata when file(s) are loaded into Winamp (can be slow if lots of files are added at once))

Sätt det på något av de andra alternativen och se om det går snabbare då. Jag har på att Winamp ska läsa alla filer som laddar och då ser det ut som att Winamp hänger sig och drar en massa minne, och det tar ett bra tag innan Winamp har lagt till alla låtar och det är färdigt.

Permalänk
Medlem

Ditt svar verkade funka Broodhill men efter ett tag så vart det något fel så winamp stängdes ner

Visa signatur

Permalänk
Medlem

felet kan vara så enkelt att du inte behöver göra en 9.3Gb playlist... dina systemresurser kanske inte räcker till

jag gör hellre många olika playlists som:

1 per album och 1 per artist

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Ja kan ju slänga över hela min mp3 mapp med lite mer än 100 Gb i..
Visst står det å tuggar en liten stund men är snabbt uppe på benen igen

Visa signatur

Me Hund, you Yoshi!

Permalänk

Enklaste är väl att lägga in lite i taget, stadigt öka tills den hänger sig och sen se om det är någon speciell fil den inte gillar.

Visa signatur

*Windows said Reboot. I said no. Windows reminded me who's in control*