Permalänk

Köp 360. Visst må Xbox vara billig men spelen ligger forfarande på 400-500 kr. Dessutom är det kanske dumt att köpa en konsol som kommer att vara död om drygt 7 månder. Den ända nackdelen med att köpa 360 nu är att det inte finns så många spel att köpa till. Att 360 inte kan köra alla Xbox spelen spelar inte så stor roll. Jag känner inte någon PS2 ägare som satt och spelade PS1 spel 3-4 månder efter att PS2an hade kommit ut.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av homeboy87
Köp 360. Visst må Xbox vara billig men spelen ligger forfarande på 400-500 kr. Dessutom är det kanske dumt att köpa en konsol som kommer att vara död om drygt 7 månder. Den ända nackdelen med att köpa 360 nu är att det inte finns så många spel att köpa till. Att 360 inte kan köra alla Xbox spelen spelar inte så stor roll. Jag känner inte någon PS2 ägare som satt och spelade PS1 spel 3-4 månder efter att PS2an hade kommit ut.

jag körde PSX rätt länge efter jag köpt PS2. ja fortfarande faktiskt..

men iaf, billigt XBox-spel: spel

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
[B]liksom flera team satt och grävde över ett år i Camecube utan att hitta nått alls?

Anledningen till att det tog såpass lång tid till gamecube var att intresset var svalt till en början. Ingen ville engagera sig i att ta fram ett chip till GC. När de väl börja rota i det så hängde andra på och karusellen va igång. Tog visserligen ett par månader innan ett chip presenterades men det var ändå snabba ryck. Det tog sammanlagt 2 år från att GC släpptes tills det fanns ett chip. Intesset av att utveckla ett chip började finnas först efter ett år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deeds
Anledningen till att det tog såpass lång tid till gamecube var att intresset var svalt till en början. Ingen ville engagera sig i att ta fram ett chip till GC. När de väl börja rota i det så hängde andra på och karusellen va igång. Tog visserligen ett par månader innan ett chip presenterades men det var ändå snabba ryck. Det tog sammanlagt 2 år från att GC släpptes tills det fanns ett chip. Intesset av att utveckla ett chip började finnas först efter ett år.

du tror inte på det där själv va?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Kan upplysa om att den El-giganten butik jag jobbar i kommer att sälja Xbox 360 Premium för 3495 kr. De kommer dock få in den ett par dagar efter releasen men det kanske kan vara värt 500 kr att vänta ett par dagar.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeonHart
Kan upplysa om att den El-giganten butik jag jobbar i kommer att sälja Xbox 360 Premium för 3495 kr. De kommer dock få in den ett par dagar efter releasen men det kanske kan vara värt 500 kr att vänta ett par dagar.

men hur många? och var?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
du tror inte på det där själv va?

Jo..

Du kan ju inte direkt påstå att intresset för ett GC-chip varit stort ?
Inte ens nu när chippen finns så är intresset stort. Det finns 2 st erkända chip till GC: Viper och QOOB. Hur många finns det till Xbox ? Hur många finns det till Ps2 ?

Ingen ide dock att hålla på att tjafsa om detta. det trådskaparen undrade över var om man skall köpa 360 eller vanliga Xbox.

Köp vanliga !!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deeds
Jo..

Du kan ju inte direkt påstå att intresset för ett GC-chip varit stort ?
Inte ens nu när chippen finns så är intresset stort. Det finns 2 st erkända chip till GC: Viper och QOOB. Hur många finns det till Xbox ? Hur många finns det till Ps2 ?

det var ju när maskinen var ny var det enormt intresse att knäcka den, nu ligger den i botten av svikande mjukvarustöd så det är inte så konstigt att bara ett fåtal chiptillverkare exploaterar det.

åas är ju alltid piratbukten en bra statistisk indikator på chip-intresse för respektive maskin..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deeds

Ingen ide dock att hålla på att tjafsa om detta. det trådskaparen undrade över var om man skall köpa 360 eller vanliga Xbox.

ok.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite bara.
Är helt off inom "xbox-världen"
Jag antar att xbox har ett nätverkskort, och om man har internetuppkoppling, går det då att surfa med xboxen med nån hjälp av plugin eller liknande? vore kul att veta bara.
/ sebbe

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
Lånar tråden lite bara.
Är helt off inom "xbox-världen"
Jag antar att xbox har ett nätverkskort, och om man har internetuppkoppling, går det då att surfa med xboxen med nån hjälp av plugin eller liknande? vore kul att veta bara.
/ sebbe

Jepp, det går. Finns ett modifierad version av Links som heter Linksboks som gör att det går att surfa på nätet. Dock är det rätt jobbigt om man inte har tangentbord då det tar ett tag att skriva in alla adresser

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

sebbeharry du hann fråga innan mej

Citat:

Dock är det rätt jobbigt om man inte har tangentbord då det tar ett tag att skriva in alla adresser

finns de inga typ usb uttag eller dom gamla uttagen (vad dom nu heter) då?

Visa signatur

AMD Athlon X2 4200+ GeForce 7600GS, Kingston DDR2 1gb 750mhz, 250gb Seagate + 250gb Samsung.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PoocHiE
sebbeharry du hann fråga innan mej

finns de inga typ usb uttag eller dom gamla uttagen (vad dom nu heter) då?

Xboxen använder USB till kontrollerna, men har speciella kontakter. Antingen skaffar du en adapter eller löder på en xbox-kontakt på ett vanligt usb-tangentbord.

Boxen måste vara chippad för att du ska kunna köra linksboks och annan homebrew.

Permalänk
Medlem

Kanske lite dum fråga men vart kan man chippa till ett rimligt pris?

Visa signatur

AMD Athlon X2 4200+ GeForce 7600GS, Kingston DDR2 1gb 750mhz, 250gb Seagate + 250gb Samsung.