ASRock Dual Sata Och Antec Neo Power?

Permalänk
Medlem

Molokai: Exakt vad jag menade

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Medlem

Då beställer jag det som står i sign, och skäller på DB om det inte fungerar

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

fattar inte redigt men behöver jag nåt annat för att få igång moderkortet med mitt enermax 460W?

Visa signatur

Fractal R3, i5 750 4Ghz, P7P55D-E Pro, Corsair H100, 20GB Ram, Fractal 1000W, GTX1070, Samsung 2693HM 26"

Permalänk
Medlem

Nyrostad: Gör så

sLICE: Är det ett ATX 2.0 agg så ska du ta en 24-20pins kabel så det blir 20 pin till moderkortet efter som det har det. sen tar du den separata 4-pins kontakten man har ur nättagget och kopplar den till 4-pins hålet. Då ska det funka

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Medlem

jag har vanlig 20 pins och vanliga gul svarta 4 pins med 12 volt till moderkortet som vanligt eller?

Visa signatur

Fractal R3, i5 750 4Ghz, P7P55D-E Pro, Corsair H100, 20GB Ram, Fractal 1000W, GTX1070, Samsung 2693HM 26"

Permalänk
Medlem

Exakt.

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Medlem

Nu har jag problem här, och behöver utförlig hjälp.

Jag beställde systemet i sign, och efter att paketet skickats svarar Datorbutiken (där jag handlade allt) att Hiper-agget förmodligen inte fungerar med ASRock MoBo:t, eftersom MoBo:t tydligen kräver -5V linan, som inte finns med i ATX 2+, och Hiper kör ju ATX 2.2.

Hur gör jag nu? Finns det någon möjlighet att fixa så att denna combo fungerar? Eller ska jag skicka tillbaka MoBo:t och köpa något annat?

Otroligt tacksam för svar!

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

Jag kör med ett Antec Neo Power 480w och det funkar hur bra som helst kör bara en koverter så 24 blir 20 pin sen sätt i den extra 4 pins kontakten i moderkortet så ska det funka

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Medlem

Vad glad jag blir nu Ska mixtra med det när jag får grejerna

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyrostad
Vad glad jag blir nu Ska mixtra med det när jag får grejerna

Men ?? Jessssses NÄR får du grejorna ?????????? Du har ju dillat om detta sen i början av NOVEMBER ...

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Här har vi en som har koll

Början av november är väl att ta i, men ett bra tag iaf Har man en begränsad budget så vill man så mycket som möjligt för pengarna, och utan sweclockers kan jag säga att jag hade varit ganska lost, så ni ska alla ha tusen tack!

Grejerna lär väl vara framme på måndag-tisdag, men jag får dem inte förrän på min födelsedag, den 15:e December.

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

Aahaa

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Medlem

dubbelpost, konstigt...

Visa signatur

Sony Vaio EB1M1E - 15,5", Intel Core i3 330m, 4 GB DDR3 RAM, 500 GB 5400rpm HDD, ATI Radeon 5650 1GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulten
Undrar samma sak
Har beställt dessa grejer för typ en månad sen och det har inte stått något om detta tidigare nu ska visst grejerna levereras imorgon och jag undrar om det kommer fungera överhuvudtaget har beställt en Asrock bräda en opteron 146 samt Antec SONATA II Piano Black SmartPower 2.0 450W.

Man blir lite förbannad att DB inte mailar dom kunder som beställt dessa grejer och informerar dom få kunder som har just beställt denna typ av config.

Det kommer INTE att funka, det garanterar jag med 99% säkerhet. Nytt nätagg eller mobo är lösningen.

Citat:

Hittade det här inlägget på ocworkbench.com..

ahem, after rooting around with my 939dual and sonata II psu, I realized there was another "4-pin" power connector that was different than the 4-pin which was cabled together with the 20-pin connector. I tried the 2nd 4-pin which seemed to fit a lot better than the first. Guess what - when I powered up it worked. My apologies to Asrock and Antec for thinking one was the culprit.

Läs resten av inläggen på sidan Jojjes66 postade...

Ja, han är trevlig... tyvärr är han den ENDA killen på hela internet som fått den här setupen att funka Alla andra har samma problem... oavsett hur man kopplar. Däremot fungerar detta tydligen med andra nätagg, men inte med Antec Smartpower :/

Kör själv numera ett Tagan 480W, 995 kr på Komplett tror jag det var, funkar klockrent.

Visa signatur

Sony Vaio EB1M1E - 15,5", Intel Core i3 330m, 4 GB DDR3 RAM, 500 GB 5400rpm HDD, ATI Radeon 5650 1GB

Permalänk
Medlem

Ni som fått moderkortet att fungera, vilka nätagg har ni?

Permalänk
Medlem

Antec neo power 480w

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Kör med Tagan Easycone 580W.

Problemfri och helt tyst.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Antec neo power 480w

Visa signatur

Antec Performance One P180, Tagan Easycon 580W, Athlon 64 X2 4800+, Asrock 939 Dual Ata2, TwinMos Dual 4x512, 4x300 Maxtor Diamond Maxline III Sata 2, NEC ND-4550, 2 Acer AL2216Wsd

Permalänk
Medlem

Hiper 480W Type-R funkar klockrent

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rool
Ni som fått moderkortet att fungera, vilka nätagg har ni?

Antec TruePower (gamla versionen) 430W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nike54
Hiper 480W Type-R funkar klockrent

Inte enligt Datorbutiken.com's kundtjänst, men i det här fallet litar jag nog mer på dig

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

Datorbutiken, har väll inte fåt info att det går att få igång moderkortet.

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Medlem

Nej, tydligen inte.. Dessutom verkar de ha fått felaktig info då de till mig sa att MoBo:t kräver -5V, något som det inte gör om det fungerar med t ex Hiper 480W.

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

Man kanske kan säga att dom inte fattar nånting ;P

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Medlem

Jag blir helt snurrig av denna tråd, sitter själv med både en sonata och en sonata II med repsektive medföljande nätagg.

Om jag förstått det hela rätt bör Asrock-kortet fungera utmräkt i sonatan med ett trupower 380W i, -rätt eller fel?

Det verkar alltså vara lite större problem med sonata II och trupower 450W?
rätt eller fel?

Går det att lösa med den extra P4-kontakten?

Mycket tacksam för svar på mina frågor.

Permalänk
Medlem

Det är den extra 4-pins kontakten som är hjälpen. Det är den som funkar så att säga

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Medlem

Även med Antecs nätagg?

Permalänk
Medlem

jah, jag har ett Antec Neo Power och min dator är hur stabil som helst

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk

Har också köpt detta moderkort men med ett codegen-chassi:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=41024

I recensionen av detta chassi på denna sajt nämner de en adapter från 24 pin till 20. Vart köper jag en sån? Hittar inte under moderkort/tillbehör på nån sajt 24 pins grejen går att dela så man får en 20 och 4. Men nån här uppe postade ju att den lilla 4:an inte räcker då. Aja. Nån som fattar mitt problem? Nätagget på lådan har en till 4 pin grej också. Ska jag använda adapter på 24:a pinnaren och sen plugga in den ensamma 4:an i moderkortet också?

Här är recensionen:
http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_050420_codegen_...

Permalänk
Medlem

Kjell&company har såna adeptrar
www.kjell.com

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

Tack så mycket

Skulle den här funka?
http://www.webhallen.com/prod.php?id=39103