ASRock Dual Sata Och Antec Neo Power?

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/prod.php?id=39321

Kan de funka med ett sånt tro?

Visa signatur

ASrock P55 Extreme | i7 870 @ 3.6GHz | 4GB | Gigabyte GTX 460 OC | 2,06TB| Corsair 620W och Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thimzor
http://www.webhallen.com/prod.php?id=39321

Kan de funka med ett sånt tro?

-5V finns i alla fall, men med tanke på kylflänsarna i nätdelen så ser det inte ut att vara i närheten av 500W kontinuerlig effekt, på sin höjd 350W.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
-5V finns i alla fall, men med tanke på kylflänsarna i nätdelen så ser det inte ut att vara i närheten av 500W kontinuerlig effekt, på sin höjd 350W.

Det däringa med kylflänsarna får du gärna förklara för en noob....intressant.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

Uppdaterade inte bios utan körde installationen på Sata II disken som "IDE" i Bios.
Hade inte i några andra diskar under installationen.
Installerade Sata II drivrutinerna i Win XP och bootade om. Ändrade tillbaks till Sata i bios och satte disken som "Strong"

Funkar klockrent.

Installerade även CPU drivisarna.

Har inte installerat några drivisar för AGP utan körde in drivisarna från Nvidia på en gång. Tänker prova att köra spel ändå och se hur det går ikväll. Många här verkar ju haft problem med sina AGP kort så det blir spännande att se hur det går.

Har inte gjort några tester på spel utan hade igång systemet bara under några timmar och gjorde en del inställningar och formateringar på diskar.

Kör alltså med Bios 1.20

Idle Temp 32-33 med den boxade kylaren.
Fick en känsla av att lådan inte är riktigt bra med luftgenomströmningen så det ska kollas upp ikväll.

Är mycket nöjd så här långt

Visa signatur

Sonata III Earthwatts 500w| Intel Core2Duo E6850 @ 3.5Ghz | Asus P5KC | Corsair XMS2-6400 DDR2 CL4 @ 880Mhz (4-4-4-12) | Gigabyte 460GTX 1GB @ 845Mhz | WD Raptor 74Gb | Samsung 160Gb Sata II | SB Audigy 2.......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alamartimo
Har inte installerat några drivisar för AGP utan körde in drivisarna från Nvidia på en gång. Tänker prova att köra spel ändå och se hur det går ikväll. Många här verkar ju haft problem med sina AGP kort så det blir spännande att se hur det går.

Körde så jag också men du får mycket sämre prestanda. Avinstallera grafikdrivarna, in med ULI-unified driver och sen in med drivarna igen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rool
Körde så jag också men du får mycket sämre prestanda. Avinstallera grafikdrivarna, in med ULI-unified driver och sen in med drivarna igen.

Tack för tipset.. Ska prova det om det verkar segt ikväll..

EDIT:
Mitt system funkar alldeles utmärkt.

Bios 1.50 nu installerat och jag gjorde som du sa rool.
Har inga häng inga blåskärmar och spelen funkar kanon

Har lite värmeproblem i chassit bara som jag ska försöka lösa.
CPU 42 Idle Hade 33 Idle med locket av.

1st 80mm fläkt som blåser ut och 1st 80mm fläkt in förutom nätagget som också drar ut luft via 2 fläktar.

Visa signatur

Sonata III Earthwatts 500w| Intel Core2Duo E6850 @ 3.5Ghz | Asus P5KC | Corsair XMS2-6400 DDR2 CL4 @ 880Mhz (4-4-4-12) | Gigabyte 460GTX 1GB @ 845Mhz | WD Raptor 74Gb | Samsung 160Gb Sata II | SB Audigy 2.......

Permalänk
Medlem

Med risk för att vara tjatig och upprepning, men jag måste bara fråga...
Ska nämligen beställa ett asrock dual och tänkte samtidigt beställa nytt nätagg. Har i stort sett bestämt mig för ett FSP 400W, men det är ju av ATX2-typ. Är det verkligen säkert att det funkar ihop ?? Har alla som köpt ATX2, förutom Antec, fått igång sina mammaplankor ?

Nån som vet nåt får gärna uppdatera med lite info ?!

Permalänk
Medlem

@ Pippirull : Vet 100% men är ganska säker på att du inte behöver vara orolig. Har följt Asrocksagan nu i 2 mån och det verkar bara vara Antecs Atx2 som strular, har dessutom sett på annan hårdvarusida att samma nätagg strular med Tyan mobos.
Be cool, stay cool

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
@ Pippirull : Vet 100% men är ganska säker på att du inte behöver vara orolig. Har följt Asrocksagan nu i 2 mån och det verkar bara vara Antecs Atx2 som strular, har dessutom sett på annan hårdvarusida att samma nätagg strular med Tyan mobos.
Be cool, stay cool

Va bra då, får bli ett sånt då och så litar jag på att du har rätt
Det måste väl gå bra att skicka tillbax aggregatet till db om det inte skulle funka ? Har för mig jag sett nån tråd där db skriver att dom "får se hur dom skall göra" med dom som fått problem. Man måste väl ha ångerrätt på nätdelar väl ??

Permalänk
Medlem

Du har ju samma skicka tbx rätt som allt annat (ångerrätt).
Men att skälet skulle vara pga av att du inte får dina saker att funka......
nä inte av det skälet.
Mmmm såg oxå en tråd här på SweC för ett tag sen, där killen tyckte att dom skulle ta tbx för att han köpt fel varor (hans eget fel ju)....

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Har alla som köpt ATX2, förutom Antec, fått igång sina mammaplankor ?

Nån som vet nåt får gärna uppdatera med lite info ?!

Jag har ett Tagan ATX 2.0 och det funkar för mig.
Fick dela min från 24 till 20 och ta en annan 4 pins kontakt från nätagget till moderkortet så fungerade det.

Visa signatur

Sonata III Earthwatts 500w| Intel Core2Duo E6850 @ 3.5Ghz | Asus P5KC | Corsair XMS2-6400 DDR2 CL4 @ 880Mhz (4-4-4-12) | Gigabyte 460GTX 1GB @ 845Mhz | WD Raptor 74Gb | Samsung 160Gb Sata II | SB Audigy 2.......

Permalänk
Avstängd

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=2066&session=a8aca1...

det nätagget har jag.
tror ni det fungerar med dualsata2?

Permalänk
Medlem

Förmodligen Gabriel.
Det som verkar göra strulet är ATX 2 standarden på ett fåtal nätagg.
Du har ju oxå separat 4 pins 12v kontakt där ..så det borde nog gå.
Funderar själv på det agget.... är det tyst ??

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Avstängd

på högsta varvtal så låter agget lite halvhöggt.
men om du drar ner till low eller auto så hör det det inte.
köp det agget!jag rekomenderar det starkt coh det är sli redo också.
det bästa är nästan att det finns en display dom man kan se tempsen på och ändra varvtal.
det klarar av min celeron 2,8@4,2ghx fint.
många kablar följer med också,man sätter di dom som på teagan easy connector aggen.

köp.köp.köp!!!:D

Permalänk
Medlem

Sådär, nu har jag konstaterat att det funkar fint med Tagan 430 easyconn. och asrock dual. Datorbutiken varnade mig och sa att det inte kommer funka, men aj va fel dom hade. Funkar kalas, så det är bara att handla om nån undrar...Dom borde nästan uppdatera sig lite tycker man, uppenbart att det trots allt funkar för nästan alla, utom dom som kopplar fel då

Permalänk
Medlem

Kan också meddela att mitt Hiper Type-R 480W fungerar utmärkt ihop med detta MoBo, trots datorbutikens varningar Jag mailade och upplyste dem om detta, och de ska kolla upp lite noggrannare vilka agg som fungerar och vilka som inte gör det tillsammans med detta MoBo

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

Dom har ju bara skrivit dit det för att dom flesta kopplat fel sen skickat tebax kortet.

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Molokai
När jag för dryga veckan sedan monterade en ny dator där ingick ASRock 939 DUAL moderkort och Tagan Easycon 580W så fick jag själv inte igång min dator.

24-pinnskontakten fick delas till 20-stift som får plats på just detta kort.
Den 4-pinskontakt som blev över satte jag då förstås in i det andra uttaget i moderkortet.

Detta var fel, då det visade sig när jag lusläste bara gav 5V, medan 20-stiftaren ger 12V.

Det står ju på moderkortet att det ska vara 12V och testade då för min del den kabeln där det står P4 på kabeln från Tagans nätaggregat.

Då gick hela systemet igång och har alltsedan dess rullat på perfekt.

Hade också en ny SATA-disk och det var bara att köra XP Pro komplett med SP2 och installationen fungerade perfekt utan någon extra drivrutin för SATA-disken.

Så kontentan av denna historia, se till att använda en matarkabel som ger 12V även till 4-stiftarn.

Så lycka till alla ni som har problem att koppla upp systemet rätt med 12V på bägge ställerna.

Tänkte bara nämna det om du inte redan visste det att det kommer flera olika spänningar i 20pin-kontakten, inte bara 12 volt. Vet inte vad 4pin-kontakten ger för spänning.
Fast å andra sidan så mina grejjer fungerar inte heller... Väntar på en ny processor...

Visa signatur

AsRock 939 dual sataII, a64 3500+ @ 2,2 GHz, Buffalo 512 MB DDR 400 cl 2.5, Ati Radeon 7000 @ 200/170, Hitachi Deskstar 80GB IDE, så har jag en trehjuling också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mauser89
Tänkte bara nämna det om du inte redan visste det att det kommer flera olika spänningar i 20pin-kontakten, inte bara 12 volt. Vet inte vad 4pin-kontakten ger för spänning.
Fast å andra sidan så mina grejjer fungerar inte heller... Väntar på en ny processor...

På mitt moderkort står det i klartext +12volt vid 4-pinskontakten. Likaså står det +5volt på kontakten brevid den stora, mao fick jag ta en annan märkt p4 som ger 12 volt.

Permalänk
Medlem

Den 4-pin som fungerar innehåller 2 gula och 2 svarta, dvs 2 st kompletta 12V linor.

På 20-pin kontakten matas det med bl a 3.3V.

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

Hej!
Nu blir man ju lite orolig men jag har ett FSB 400W nätagg och det finns både 20 pins kontakt och en sån där 4 pins med gula/svarta kablar är det bara att koppla in båda på Asrock mobbot så skall det funka?

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear
Hej!
Nu blir man ju lite orolig men jag har ett FSB 400W nätagg och det finns både 20 pins kontakt och en sån där 4 pins med gula/svarta kablar är det bara att koppla in båda på Asrock mobbot så skall det funka?

20 pins kontakten ger dig inga problem.

4 pins kontakten skall mata 12V.

Om den bara matar 5V så startar inte ens fläktarna.

Som sagt, men har du en 4 pins kontakt där det står P4 på så ger den 12V.

Lycka till.

Visa signatur

Antec Performance One P180, Tagan Easycon 580W, Athlon 64 X2 4800+, Asrock 939 Dual Ata2, TwinMos Dual 4x512, 4x300 Maxtor Diamond Maxline III Sata 2, NEC ND-4550, 2 Acer AL2216Wsd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Molokai
20 pins kontakten ger dig inga problem.

4 pins kontakten skall mata 12V.

Om den bara matar 5V så startar inte ens fläktarna.

Som sagt, men har du en 4 pins kontakt där det står P4 på så ger den 12V.

Lycka till.

hmm..oki står inget på dom har 2 st 4 pins kontakter en står det 24 på. Men detta stod det i info där jag köpte den på detta agg, kan det hjälpa dig att fatta för jag gör det inte.

*ATX 20+4 Pins (ATX 2.0, bakåtkompatibel med ATX 1.3)
*4st Molex kontakter
*1st SATA kontakt
*1st P4 CPU-Kontakt
*1st FDD Kontakt
*Överspänningsskydd och kortslutningsskydd skyddar din dator.
120mm fläkt, som är tyst samtidigt som den flyttar tillräckligt med luft för att gå kallt.

Sen detta e länken till nätagget hos tillverkarn
http://www.fsp-group.com.tw/english/1_product/2_detail.asp?ma...

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear
hmm..oki står inget på dom har 2 st 4 pins kontakter en står det 24 på. Men detta stod det i info där jag köpte den på detta agg, kan det hjälpa dig att fatta för jag gör det inte.

*ATX 20+4 Pins (ATX 2.0, bakåtkompatibel med ATX 1.3)
*4st Molex kontakter
*1st SATA kontakt
*1st P4 CPU-Kontakt
*1st FDD Kontakt
*Överspänningsskydd och kortslutningsskydd skyddar din dator.
120mm fläkt, som är tyst samtidigt som den flyttar tillräckligt med luft för att gå kallt.

Sen detta e länken till nätagget hos tillverkarn
http://www.fsp-group.com.tw/english/1_product/2_detail.asp?ma...

Använd den som har 20 pins till huvudkontakten på moderkortet.
Sitter det 20+4 pins så dela kontakten och ta bort så det bara blir 20-pins kvar.
Den som heter P4 använder du till 4-pinskontakten på modekortet, den matas med 12V och allt går igång.

Visa signatur

Antec Performance One P180, Tagan Easycon 580W, Athlon 64 X2 4800+, Asrock 939 Dual Ata2, TwinMos Dual 4x512, 4x300 Maxtor Diamond Maxline III Sata 2, NEC ND-4550, 2 Acer AL2216Wsd