Permalänk
Medlem

Codecs problem!

Jag har köpt en gammal dator som jag tänkte titta på film och skriva på.. men jag har ett problem. Jag kan inte få något program att spela filmerna...

Det närmaste jag kommit är med VLC, Nimo codecpack och divxplayer.
Med VLC och Nimo så får jag bild och ljud, men ljudet är robotlikt (som när man snackar genom en fläkt) och bilden får en klon av sig själv i halvtransparent blått som lägger sig över bilden strax till höger om den riktiga. Med divxplayer får jag utmärkt bild men inget ljud.

Utan något alls får jag utmärkt ljud men inte någon bild.

Någon som har tips?

Har även testat: MPlayerClassic och Crystalplayer

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=5922089...

Avinstallera först Nimo och andra codecs du lagt in.

Permalänk
Medlem

Jag har systematiskt avinstallerat och installerat nya hela tiden.. vet sedan innan att man inte ska korsa paketen:(

Har även testat ACE Mega pack nu.. funkade bäst hitentills, bilden var rätt och ljudet fanns med det lät som jag beskrivit innan, och efter en minutsspelande så laggade allt så jag fick stänga av:(

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dava
Jag har systematiskt avinstallerat och installerat nya hela tiden.. vet sedan innan att man inte ska korsa paketen:(

Har även testat ACE Mega pack nu.. funkade bäst hitentills, bilden var rätt och ljudet fanns med det lät som jag beskrivit innan, och efter en minutsspelande så laggade allt så jag fick stänga av:(

Missade de länken eller? Där står exakt vad du behöver (ffdshow) tillsammans med de andra grejerna.