USB-tangentbord funkar inte?

Permalänk

USB-tangentbord funkar inte?

Försöker installera win xp men vid skärmen där man ska trycka enter för att börja installera funkar inte tangentbordet???...det lyser och så men reagerar inget på tryckningar. Och det finns ingen ps2 kontakt heller. vad göra?.

Permalänk
Medlem

Re: usb tangentbord funkar inte???

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Lothar
Försöker installera win xp men vid skärmen där man ska trycka enter för att börja installera funkar inte tangentbordet???...det lyser och så men reagerar inget på tryckningar. Och det finns ingen ps2 kontakt heller. vad göra?.

det finns omvandlare från usb till ps2..har samma problem men jag drog på en sån skarv o körde o det har funkat....

Visa signatur

Zibkus

Permalänk

aa det jag menade var att det inte finns nån ps2-kontakt på baksidan av datorn =/...så en adapter är nog inte lösningen här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Lothar
aa det jag menade var att det inte finns nån ps2-kontakt på baksidan av datorn =/...så en adapter är nog inte lösningen här

öhmm....testat på fler än 1 dator??

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem

Re: usb tangentbord funkar inte???

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Lothar
Försöker installera win xp men vid skärmen där man ska trycka enter för att börja installera funkar inte tangentbordet???...det lyser och så men reagerar inget på tryckningar. Och det finns ingen ps2 kontakt heller. vad göra?.

Ta en titt i biosen om du har aktiverat stödet för USB-tillbehör där.
Med tanke på att datorn inte ens har någon PS/2-kontakt så bör det finnas ett val i BIOS där du kan aktiva och avaktivera USB-stödet vid boot. Valet brukar finnas i de flesta nyare biosar.

Permalänk

Där ska jag nog ta en titt